2008-09-03, 09:33
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristenKnarkare
Burgerking, avenyn centrala Göteborg!

04:00 en lördagnatt.

Sjöslag!

Fylla, kaos & mayhem!

Grisigaste jag någonsin sett,
och jag har sett det fler än
1 gång. Inget för oss timida
smålänningar iaf.

Man blir fan åledsen!
Denna "restaurang" har vi tagit upp tidigare... Alla var eniga om att det var totalt kaos på nätterna!
Citera
2008-09-03, 18:00
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njurpaj
Hmm, kom på en upplevelse som tar det mesta.

Tänk er Polen.
Tänk er en judisk restaurang i Polen (fråga inte hur jag hittade dit).

Förrätten har jag förträngt, men det var nån sopp av nått slag, smakade mest bara vatten. Huvudrätten var en köttbit, av smaken att dömma hade djuret självdött, och sen lämnats vind för våg på soptippen. Två år senare kommer nån och hittar den, och skär bort godbitarna på den, ytterligare år senare hittar vår kock den, och gör nån sorts grej av den. Det var alltså en kub av kött, som smakade ogott. Höjdaren var efterrätten, som smakade som snus inbakat i trolldeg, vilket det nästan var. Till detta har vi två äldre medelålders musiker som varken kan spela eller sjunga, men gör det ändå. Själv besökte jag Donken efter det, säga vad man vill om dem, men där vet man vad man får...

HAHA! Jag har också ätit på en juderestaurang i Polen och det smakade förjävligt. Ät aldrig judekäk där.

EDIT: Kul att man läser om så många som inte klagar för att de "var så jävla hungriga". Är maten kass så säger man det och betalar inte.
Senast redigerad av knoxah 2008-09-03 kl. 18:54.
Citera
2008-09-03, 20:31
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slalompjäxor
sådär på rak arm måste jag nog säga Tallinkfärjan till riga. minns inte riktigt vad den hette men det var nåt i stil med victoria el. dylikt.

Allting på Tallinbåten var sunking. Feta-ostsalladen var bara fetaost. Inget annat. Hamburgarna var micrade och sedan la dom på ett halvkilo dressing och lite pizzasallad. Pizzorna var precis som du beskrev.

Ala Carte'n var på tok för dyr och buffén är ju inte så mycket att heja för egentligen.
Citera
2008-09-03, 22:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sparv3n
Snuskigaste stället jag någonsin ätit på är någon random pizzeria i Sunny Beach, Bulgarien. Degen var just deg och knappt tillagad, tomatsåsen var söt och smakade riktigt illa, osten var grynig och äcklig och skinkan var inte strimlad utan låg på pizzan som två halvmånar som täckte upp 90% av pizzan.

Jag luktade på pizzan, tog en tugga och gav sedan resterande till ett gäng hundvalpar som sova under pizzerian.

Provade en pizza på ett annat ställe och den smakade samma jävla skit. Så det är väl Bulgarien/Sunny beach i allmänhet som inte kan göra vettig pizza.

Men hundarna i Sunny beach gillade mig iallafall. Blev två pizzor och en kycklingrätt.

Det är väl inte bara pizza som suger i Sunny Beach?
ALL jävla mat som serveras där smakar skit, om den ens smakar något, med undantag för KFC och McD som smakar som det ska/man förväntar sig.
Citera
2008-09-03, 22:55
Medlem
dakires avatar
Daddy's kebab i Ayia Napa. Ligger vid Rio Napa.

2005 serverade de iaf kebabkött som hade inslag av något grönt ämne.

http://www.eriksworld.se/albums/ayianapa05_erik/IMG_4879.sized.jpg
Citera
2008-09-15, 17:38
Medlem
weakhearts avatar
Shalom

Shalom i linköping! Fy fan!
Jag o en polare skulle testa det en gång på bakfyllan. Och det var det absolut vidrigaste jag varit med om! Köttet i kebaben var typ segt o slemmigt och pizzan ska vi inte ens tala om.. Till och med colan var äcklig.
Citera
2008-09-17, 02:19
Medlem
Landets två sämsta vägkrogar och dödskallemärkta är Rasta, Götene och Vätterleden mellan Jönköping och Gränna. Sämre och smaklösare än skolmat. Jag tror till och med personalen skäms över maten.
Citera
2008-09-17, 09:41
Medlem
Oräklets avatar
Galini = Kolibakterier i köket/käket?

Citat:
Ursprungligen postat av Oräklet
Sveriges i särklass sämsta matställe är Rest Galini på Kungsgatan i Göteborg. Servicen är botten, gubben som äger stället ilsken och otrevlig mot gästerna. Köttet de serverar är av tvivelaktig kvalitet och datum. Dessutom har de inte tvål på toaletten så det är ju inte kul att se kocken komma ut därifrån efter ett 15 minutersbesök...

En polare var inne där och sket förra veckan (åt inget... ). Han berättade att de fortfarande körde toabusinessen utan tvål... Så passa er för deras kokkonster
Citera
2008-09-17, 09:53
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petterniklas
Sämsta stället jag ätit på heter aten (i malmö) låg brevid stippes vet ej om dom finns kvar men där beställde jag en entrecote och fick en skosula

Hahaha, åt där för några år sedan. första och enda gången. B la så bestod grillspetten av något okänt kött..mest en massa fettklumpar. Allt smakade för jävligt och ölen var avslagen och grumlig. Alla beställde "stor stark" Samtliga hade olika färg på ölen...Fy fan, Vi reste oss och gick därifrån utan att betala. Tror dock det finns kvar fortfarande av någon konsitg anledning.
Citera
2008-09-17, 09:59
Medlem
Oräklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simsish
Knossos i Göteborg. Trots normala priser så var för- huvud- och efterrätt i uselt skick (ex. uppenbart gamla bär i efterrätten), samt att läsken var vattnig (blev bra först efter att vi bytt) och det kändes hyfsat tattigt i allmänhet.

Däremot hade de lagt pengar på att ha handdukar istället för papper på toaletterna - drygade ut det hela genom att ta en sån, vilken fortfarande ligger här nånstans.

Du måste ha förståelse för detta, ägaren (äger även Cyrano på Prinsgatan) har dåligt ställt... vilket gör att det går ut över läsken, maten och personalen. De anställda får inte avtalsenliga löner så varför skall du få annat än vattnig läsk och billigt krubb...? Visa solidaritet, jag menar det är ju inte gratis att äga 2 Ferrari (en röd 456:a och en röd 355:a) + en Mercedes S500 + en Volvo S40 + en Mercedes Vito... Hur han löser parkerandet hemma vid lyxvillan på Valnötsgatan i västra Gbg vet jag inte...med tanke på att där står skyltar i hans limousinsväng som säger "Ferrari parking only"... Han har inte råd att både skämma bort sina gäster, sin personal och sig själv. Vad välja...?
Citera
2008-09-17, 13:24
Medlem
epost72s avatar
Samis Restaurang Borås

Knastertorr pizza och flottig pizzasallad

Jag kan bara uttala mig om deras pizza, den var inte god, jag har alltid trott att man inte kan misslyckas med en Capriciosa men Sami har bevisat motsatsen, det var helt folktomt på stället och vi förstod anledningen dels på det slappa bemötandet av personalen "Servicen" var under all kritik, jag har inga stora krav men jag förväntar mig lite mer när jag betalar för mat på ett ställe. När pizzabagare till sist kom ut med "pizzan" så var det helt klart varför ingen annan åt där. Jag ångrar mig att vi inte bara reste oss och gick...
Citera
2008-10-01, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av d.bergkamp
nej den på drottninggatan i stockholm. fula bord och stolar har de också. lysgröna plaststolar man ser igenom och fula, skabbiga, vita bord med sunkigt folk.

Men Mongolian BBQ på Sveavägen är fortfarande bra va? Den med en stor röd skylt utanför tror jag den har. Och två våningar. Den resturangen ligger bland mina favoriter men var länge sen jag var där så jag måste fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in