2011-10-15, 05:45
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tkt-Eagle
Vart ligger La Sombrita då? Sthlm?

Linnégatan i Göteborg.
Citera
2011-10-30, 23:40
Medlem
lendrygghs avatar
Runt år 2002 så åt jag på en pizzeria i Malung. Denna pizzeria var det enda (öppna) alternativet klockan halv nio på kvällen i den metropolen, så vi fann oss av hunger nödsakade att uppsöka haket.

Väl inne stod smutsdisk upptravad i decimeterhöga högar på de få bord som inte var ockuperade (av gäster som förmodligen befann sig där av samma orsak). Ett par svettiga mustaschmän från mellanöstern stod bakom disken och vevade gulnade degar i en närapå monumental symbios av ickehygien, dåligt kundbemötande och överpriser.

Vi beställde två calzones som, efter fyrtio minuters väntetid, slutligen presenterades i formen av fem burkar tomatsås och en näve tärnad skinka insnört i ett smaklöst ballongbröd som nästan exploderade i böljande varm vätska vid bestickpenetration. Vi åt oss mätta, betalade motvilligt och åkte tillbaka till stugan och inväntade magrevolten.
Senast redigerad av lendryggh 2011-10-30 kl. 23:42.
Citera
2011-11-04, 08:11
Medlem
Spackelackans avatar
Jag gjorde misstaget att beställa en ostburgare i Tallinnfärjans snabbmatskiosk.
Det var den absolut vidrigaste burgare jag har käkat! Konsistensen på köttet var svampig. Ungefär som en uppblött köttfärsbiff.

Smaken på köttet var intetsägande. Man hade lika gärna kunnat käka urlakat sojaprotein.
Brödet var även det svampigt och smaklöst. Osten kom nog direkt ifrån något gammalt överskottslager ifrån sovjettiden.
Grönsakerna då.. De bestod av rivna morötter och vitkål.
Såsen var den blaskigaste majonnäs jag har smakat någon gång.

Åt en tugga. Slängde resten!
Citera
2011-11-12, 01:40
Bannlyst
Känns som att Jack in the box passar in här också, hamburger ställe i USA. Blandning mellan donken och max, fyfan... Tacka vet jag In´n out när man är där borta.. Där kan man njuta av käket iaf.
Citera
2011-11-19, 18:15
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tkt-Eagle
Känns som att Jack in the box passar in här också, hamburger ställe i USA. Blandning mellan donken och max, fyfan... Tacka vet jag In´n out när man är där borta.. Där kan man njuta av käket iaf.

Kan du förklara vad som får dig att nominera Jack in the box till DET SÄMSTA stället du ätit på??
http://www.jackinthebox.com/

Jag har ätit på både jack och in and out och jag tycker jack är grymma.
Citera
2011-11-19, 20:40
Medlem
LinLins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Kan du förklara vad som får dig att nominera Jack in the box till DET SÄMSTA stället du ätit på??
http://www.jackinthebox.com/

Jag har ätit på både jack och in and out och jag tycker jack är grymma.

Håller med föregående talare. Jack är en av de bättre snabbmatställen jag har ätit på.
Citera
2011-11-19, 21:50
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Jag gjorde misstaget att beställa en ostburgare i Tallinnfärjans snabbmatskiosk.
Det var den absolut vidrigaste burgare jag har käkat! Konsistensen på köttet var svampig. Ungefär som en uppblött köttfärsbiff.

Smaken på köttet var intetsägande. Man hade lika gärna kunnat käka urlakat sojaprotein.
Brödet var även det svampigt och smaklöst. Osten kom nog direkt ifrån något gammalt överskottslager ifrån sovjettiden.
Grönsakerna då.. De bestod av rivna morötter och vitkål.
Såsen var den blaskigaste majonnäs jag har smakat någon gång.

Åt en tugga. Slängde resten!

Dom kör ju dom i micron
Hemskt... Till och med baguetterna smakar pressad kartong
Citera
2011-11-20, 09:47
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Dom kör ju dom i micron
Hemskt... Till och med baguetterna smakar pressad kartong
Ja hugaligen. Inte ens den mest bakishungrige kan pressa i sig det där skräpet.
Buffén på samma båt (M/S Victoria) är bedrövlig även den. Inte lika bedrövlig som snabbmatskiosken, men helt klart sub-standard. T.o.m Viking Lines högst mediokra smörgåsbord smakar operakällaren jämfört med den buffén. Dyr dricka också. 25:- för en liten cola.
Citera
2011-11-21, 16:35
Medlem
En hemsk pizzeria i Vaggeryd, Småland. Den låg "på" en parkeringsplats, minns inte namnet. Verkligen suggig pizza, hur fan man lyckas få en pizza så degig är ett mysterium för mig än idag.
Citera
2011-11-21, 17:56
Medlem
Awesums avatar
På vägen mellan Malmö och Göteborg så finns det ett lunch ställe som är som en pyramid i glas. Maten jag fick är jag 100% säker på att det var någon Findus mikro rätt men det värsta var att den var inte ens varm utan ljummen. Har dock glömt namnet, men jag kan säga, ät aldrig i en glaspyramid mellan Malmö och Göteborg om du inte föredrar ljummen mikro mat.
Citera
2011-11-21, 22:01
Avslutad
Sämsta stället jag någonsin käkat på var på en litet sketet motell som heter "Hotell Nattmössan", vilket ligger utanför Kungsbacka (en bit från Göteborg, officiellt sett i Halland). Vilket bottenlöst jävla skithål detta var. Vi (jag och mina föräldrar) beställde in käk (hamburgartallrik, samt en lasagne åt min mor) på motellets bottenvåning som innehöll en sunkig bowlingbana (därför att mina föräldrar hade kört långt under dagen och vi var för trötta för att äta på något vettigt ställe). Stället var helt proppfullt av ungjävlar som gapade och skrek i högan sky, och de spelade vrålhög musik - så hög att det faktiskt knappt gick att höra vad man själv sade. "Hamburgarna" var typ mikrade hamburgare från COOP tillsammans med vad den urblåsta personalen bestående av direktimporterade thaihoror (som inte förstod ett ord svenska och som inte kunde förstå ett ord av vad man sade när man beställde) hade mage att kalla "pommes frites". Dessa såg mer ut som en hög torra potatisskal, och när man bet in i dem märkte man omedelbart att det bara var någon billig skitpommes som de hade köpt på ICA och kört i micron i några minuter (så att de fortfarande var läckert kalla inuti, yum!). Till råga på allt var allting ytterst snålt tilltaget, och priserna var hutlösa - i synnerhet med tanke på att ingen i personalen kunde ett ord svenska och inte visste hur man lagar mat.

Det värsta var dock den s.k. "lasagnen". Det tog dem 45 minuter (!) att "tillreda" denna "läckra" "maträtt", och då fick vi den ändå bara efter att min far gått fram till kassan och vrålskällt på thailändskorna där (som alltså inte kunde laga mat och som dessutom inte förstod vad han sade). När min mor fick lasagnen var denna enbart en uppstekt hög köttfärs på en tallrik, som någon hade smält nachoost över. Det fanns ingen form, inget som vanligtvis förknippas med lasagne, ingenting! Det såg i stället mest ut som en hög med skit som något dött och ruttnat på, och smakade mycket riktigt likadant. Det slutade med att jag och mina föräldrar blev osams med varandra, vilket helt berodde på den urusla personalen och den s.k. "maten" de serverade. Jag vet att man knappast kan begära några kulinariska underverk av en jävla bowlinghall, men vafan, KOM IGEN! Ett riktigt bottennapp. Ät för i helvete aldrig här!
Citera
2011-11-30, 02:19
Bannlyst
Frågetecknet - Göteborg

Fick vänta i minst 45 minuter på att få in maten som dessutom var kall!
Har annars hört att det ska vara en bra restaurang, jag kanske bara hade otur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in