2011-10-06, 22:39
  #1261
Medlem
Skatteskolks avatar
Utskälld på Time out i Jönköping p.g.a. pizzasallad.

Hej,

Idag hade jag en mycket bisarr upplevelse på Time out i Jönköping. Det är en pizzeria som ligger vid Juneporten, typ vid SF-biografen. Jag beställde en kebab i bröd att äta där och efter jag käkat den tog jag lite pizzasallad och satte mig vid bordet. Nu börjar det märkliga.

Jag sitter vid mitt bord när en i personalen (P) säger till mig (J)...
P: Du får inte ta pizzasallad. Det ingår inte. Den kostar tre kronor.
J: Va? Var på meny står det?

Det står ingenstans... Han säger att det inte står på menyn. Och den anställde fortsätter käfta.

J: Jag hör att ni vill ha ett riktigt (riiiiktigt) dåligt omdöme på Rejta.

Han kommer fram och ställer sig så där supernära och talar med hög röst. Han är förbannad.

P: Du har beställt en kebab i bröd för 39 kronor. Heter det kebabsallad eller?

Som tack för bemötandet vänder jag mig om och kollar i resturangen. Det är väl sex-åtta personer till. Då höjer jag rösten så högt att jag nästan skriker...

J: Va?! Menar du att jag ska betala tre kronor för pizzasalladen? Det står ju inte ens att det kostar.

Sen lägger sig bordet snett bak i. Någon pratar typ på arabiska med P och de säger "pizzasallad" ett par gånger. Jag har ju ingen aning om vad som sades.

Jag är lite osäker på om ordningsföljden är som angedd. Jag tror det är så, men scenen jag ställde till med kom sist i alla fall. Hade han aldrig ställt sig så nära och skällt på mig hade jag aldrig jäklats.

Sen går P ut för att röka. En ny kund kommer in och P:s kollega tar emot honom. Då frågar jag kollegan vad P egentligen menade med att pizzasalladen kostar tre kronor. Jag får då samma svar, men på ett mycket mer civiliserat sätt. Opps, nu fick en till höra om bemötandet. ;-)

Och det får alla kompisar med och ni här. Har någon varit med om något liknade?

Det är synd för de har den beryktade smålandssåsen som iofs alla har här, men kycklingkebaben är så fin. Fast jag är inte värst sugen att käka där igen.

Skatteskolk
__________________
Senast redigerad av Skatteskolk 2011-10-06 kl. 22:41. Anledning: Stavning x1
Citera
2011-10-06, 22:44
  #1262
Medlem
Zelogaths avatar
Inte för att ta någons parti men här i en av Sveriges mest pizzatätaste kommuner så är det sed att sallad endast ingår till pizza- så köper man sallad, rulle, kebab i bröd eller hamburgare så ingår inte pizzasallad.

Men han hade ju kunnat säga det på ett vänligare sätt istället för att ställa till en scen..
Citera
2011-10-06, 22:46
  #1263
Medlem
Alltså hade jag haft lite ork & lust så skulle du kört en runda genom juneporten och rese C för att ge alla a-lagarna 3 kronor var som sedan kommer in och stomar detta äckliga time-out!

Vill dem spara dessa 3 kr till öl så lura dem och säg att dem får en öl när dem kommer ut, men då är du ju inte kvar ändå. Hursom helst fota in i restaurangen och ladda upp det på nätet. Time out för a-lagarna. Ägarna sattsar på ny klientel, b-aware!
Citera
2011-10-06, 22:51
  #1264
Medlem
toonyys avatar
Du kan skatta dig lycklig som fick god mat för den skitpengen.
Där jag bor kostar kebab med bröd 55 kronor och pizzasalladen 8 kr.
Klaga inte!
Citera
2011-10-06, 22:54
  #1265
Medlem
Pizzasallad får man på köpet när man köper pizza, så är det väl överallt eller? Du köpte inte pizza, så vad bråkar du om egentligen?

Och så jävla B att börja hota med dåligt betyg osv, du är ju pinsam. Ta en diskussion istället, och inse: pizzerian sätter upp reglerna, inte du.

Citat:
J: Jag hör att ni vill ha ett riktigt (riiiiktigt) dåligt omdöme på Rejta.
Citera
2011-10-06, 23:17
  #1266
Medlem
epost72s avatar
Låter väl mer som att du skällde ut personalen och bar dig åt än tvärt om?
Du inleder med en extremt dålig attityd och börjar härja om 3 kr.
Citera
2011-10-06, 23:22
  #1267
Medlem
Skatteskolks avatar
Då blir det svar till alla.

Jag har aldrig varit med om det tidigare. Jag har aldrig sett eller hört någon bemötas så för lite pizzasallad. Det var nytt för mig att det inte ingår. Vid take away ja, men jag åt ju där. Jag har ju sett de som käkat pizzasallad i väntan på take away och utan att det blivit en scen.

Och 8 kr för pizzasallad låter galet dyrt, men marknaden sätter priser. Här verkar de sätta ett lågt pris. De ligger på ett bra ställe och tänker väl att det är bättre med lågt pris säljer mer. Och det kan vara klokt. Det ligger en bio alldeles i närheten och då tänker de kanske bio, kebab. Plus många uteställen i närheten.

Jag tyckte att jag själv var kunglig. Och det är det viktigaste. Jag vet att jag var dryg, men han fick vad han förtjänade med så tattigt bemötande.

EDIT: Nej, det var inte jag som började vara otrevlig. Jag blev dryg ja, men inte värre än att det var befogat.

Skatteskolk
__________________
Senast redigerad av Skatteskolk 2011-10-06 kl. 23:26.
Citera
2011-10-06, 23:24
  #1268
Medlem
AustraliaBrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
P: Du får inte ta pizzasallad. Det ingår inte. Den kostar tre kronor.
J: Va? Var på meny står det?
Står det på menyn att det ska ingå?

Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
P: Du har beställt en kebab i bröd för 39 kronor. Heter det kebabsallad eller?
Gubbfan har en poäng.
Citera
2011-10-06, 23:54
  #1269
Medlem
toonyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
...Och 8 kr för pizzasallad låter galet dyrt, men marknaden sätter priser.

Här ute på vischan finns bara ett pizzahak, då kan de ha så höga priser. Folk kommer ändå handla där, sorgligt nog.
Citera
2011-10-07, 01:34
  #1270
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk

Jag tyckte att jag själv var kunglig. Och det är det viktigaste. Jag vet att jag var dryg, men han fick vad han förtjänade med så tattigt bemötande.
Skatteskolk

Det komiska är att det är du som är tattig, t.om ditt nick-name är tattigt, du är definitionen av tattig.
Sen när var det fritt fram att käka pizzasalladen på en restaurang om du inte äter pizza?

Nej, du var inte kunglig och i verkligheten var du nog inte så stor i orden som du vill ge sken av.
Citera
2011-10-07, 03:09
  #1271
Medlem
Kräver du ketchuppåsar när du handlar äppelpaj på McDonalds också?
Citera
2011-10-07, 03:20
  #1272
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Hej,

Idag hade jag en mycket bisarr upplevelse på Time out i Jönköping. Det är en pizzeria som ligger vid Juneporten, typ vid SF-biografen. Jag beställde en kebab i bröd att äta där och efter jag käkat den tog jag lite pizzasallad och satte mig vid bordet. Nu börjar det märkliga.

Jag sitter vid mitt bord när en i personalen (P) säger till mig (J)...
P: Du får inte ta pizzasallad. Det ingår inte. Den kostar tre kronor.
J: Va? Var på meny står det?

Det står ingenstans... Han säger att det inte står på menyn. Och den anställde fortsätter käfta.

J: Jag hör att ni vill ha ett riktigt (riiiiktigt) dåligt omdöme på Rejta.

Han kommer fram och ställer sig så där supernära och talar med hög röst. Han är förbannad.

P: Du har beställt en kebab i bröd för 39 kronor. Heter det kebabsallad eller?

Som tack för bemötandet vänder jag mig om och kollar i resturangen. Det är väl sex-åtta personer till. Då höjer jag rösten så högt att jag nästan skriker...

J: Va?! Menar du att jag ska betala tre kronor för pizzasalladen? Det står ju inte ens att det kostar.

Sen lägger sig bordet snett bak i. Någon pratar typ på arabiska med P och de säger "pizzasallad" ett par gånger. Jag har ju ingen aning om vad som sades.

Jag är lite osäker på om ordningsföljden är som angedd. Jag tror det är så, men scenen jag ställde till med kom sist i alla fall. Hade han aldrig ställt sig så nära och skällt på mig hade jag aldrig jäklats.

Sen går P ut för att röka. En ny kund kommer in och P:s kollega tar emot honom. Då frågar jag kollegan vad P egentligen menade med att pizzasalladen kostar tre kronor. Jag får då samma svar, men på ett mycket mer civiliserat sätt. Opps, nu fick en till höra om bemötandet. ;-)

Och det får alla kompisar med och ni här. Har någon varit med om något liknade?

Det är synd för de har den beryktade smålandssåsen som iofs alla har här, men kycklingkebaben är så fin. Fast jag är inte värst sugen att käka där igen.

Skatteskolk

pizzasallad inte kebabsallad,när ingick pizzasallad i kebab?och orka för 3 jävla kr,varför ska du ifrågasätta att dom vill ha betalt för maten dom serverar på sin verksamhet? om det inte ingår så ingår det inte,då betalar man snällt och käftar inte,och 3kr du var otrevlig och högljud synd att dom inte spöade upp dig rejält det hade du förtjänat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in