Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Står det inte någonstans i JV's doktrin att internet är Satans påfund? Jag har för mig att någon sa det till mig när jag frågade...
BTW och helt OT: Jag och mina vänner körde en omvänd PR-tour och gick och knackade på JV's dörr (Rikets Sal). Ett vittne öppnade dörren och släppte in oss och vi snackade en stund och vi fick ställa frågor. Efter en stund kom vi in på födelsedagsfirande och det kom fram att vittnet fyllde år just den dagen. Hon blev lite paff när fyra grabbar och en tjej helt plötsligt önskade henne grattis på födelsedagen och sjöng 'ja må hon leva' trestämmigt (jag har gått musiklinje och detta utspelade sig på gymnasiet)

.
Nej, man tror inte att internet är Satans påfund. Däremot varnar man för farorna med att chatta för mycket, risken med att stöta på "avfällingar" på internet osv.
När du berättar om födelsedags"firandet" kommer jag ihåg en lite rolig händelse från när jag var "ute i tjänsten" (har varit vittne, dock ej döpt). Jag och en "syster" var ute och knackade dörr, klädda i klänning/kjol som brukligt är när kvinnliga vittnen går i tjänsten. När vi kom till en dörr slängdes den upp på vid gavel och en man utbrast glatt
"Hej och välkomna!" och bjöd oss stiga in. Detta var ju inte ett allt för vanligt mottagande, så vi klev försiktigt in.
Det visade sig vara ett födelsedagskalas i full gång, mannen trodde vi var inbjudna gäster!
Det blev inga sura miner, missförståndet utreddes snabbt och vi gick vidare.