2009-03-08, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Jag är så gott som övertygad om att jag diskuterat med henne på FL också.
.

Och FL är?
Citera
2009-03-08, 23:53
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Och FL är?

Familjeliv.
Citera
2009-03-09, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Jag är så gott som övertygad om att jag diskuterat med henne på FL också.
Och jo, hon är ute efter att provocera. Diskutera kommer i andra hand.
Att hon skriver som en fnizZande fJoRtiz tror jag däremot hon inte rår för.

Nej, det är klart att hon inte rår för hur hon stavar. Jag menar bara att jag känner igen henne pga stavningen. Och nu är jag ju bara tvungen att pm:a dig...
Senast redigerad av Bella_Donna 2009-03-09 kl. 01:11.
Citera
2009-03-09, 01:21
Medlem
Bob Luntas avatar
Står det inte någonstans i JV's doktrin att internet är Satans påfund? Jag har för mig att någon sa det till mig när jag frågade...

BTW och helt OT: Jag och mina vänner körde en omvänd PR-tour och gick och knackade på JV's dörr (Rikets Sal). Ett vittne öppnade dörren och släppte in oss och vi snackade en stund och vi fick ställa frågor. Efter en stund kom vi in på födelsedagsfirande och det kom fram att vittnet fyllde år just den dagen. Hon blev lite paff när fyra grabbar och en tjej helt plötsligt önskade henne grattis på födelsedagen och sjöng 'ja må hon leva' trestämmigt (jag har gått musiklinje och detta utspelade sig på gymnasiet) .
Citera
2009-03-09, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Står det inte någonstans i JV's doktrin att internet är Satans påfund? Jag har för mig att någon sa det till mig när jag frågade...

BTW och helt OT: Jag och mina vänner körde en omvänd PR-tour och gick och knackade på JV's dörr (Rikets Sal). Ett vittne öppnade dörren och släppte in oss och vi snackade en stund och vi fick ställa frågor. Efter en stund kom vi in på födelsedagsfirande och det kom fram att vittnet fyllde år just den dagen. Hon blev lite paff när fyra grabbar och en tjej helt plötsligt önskade henne grattis på födelsedagen och sjöng 'ja må hon leva' trestämmigt (jag har gått musiklinje och detta utspelade sig på gymnasiet) .

Nej, man tror inte att internet är Satans påfund. Däremot varnar man för farorna med att chatta för mycket, risken med att stöta på "avfällingar" på internet osv.

När du berättar om födelsedags"firandet" kommer jag ihåg en lite rolig händelse från när jag var "ute i tjänsten" (har varit vittne, dock ej döpt). Jag och en "syster" var ute och knackade dörr, klädda i klänning/kjol som brukligt är när kvinnliga vittnen går i tjänsten. När vi kom till en dörr slängdes den upp på vid gavel och en man utbrast glatt "Hej och välkomna!" och bjöd oss stiga in. Detta var ju inte ett allt för vanligt mottagande, så vi klev försiktigt in.

Det visade sig vara ett födelsedagskalas i full gång, mannen trodde vi var inbjudna gäster!

Det blev inga sura miner, missförståndet utreddes snabbt och vi gick vidare.
Citera
2009-03-09, 01:32
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Nej, man tror inte att internet är Satans påfund. Däremot varnar man för farorna med att chatta för mycket, risken med att stöta på "avfällingar" på internet osv.

När du berättar om födelsedags"firandet" kommer jag ihåg en lite rolig händelse från när jag var "ute i tjänsten" (har varit vittne, dock ej döpt). Jag och en "syster" var ute och knackade dörr, klädda i klänning/kjol som brukligt är när kvinnliga vittnen går i tjänsten. När vi kom till en dörr slängdes den upp på vid gavel och en man utbrast glatt "Hej och välkomna!" och bjöd oss stiga in. Detta var ju inte ett allt för vanligt mottagande, så vi klev försiktigt in.

Det visade sig vara ett födelsedagskalas i full gång, mannen trodde vi var inbjudna gäster!

Det blev inga sura miner, missförståndet utreddes snabbt och vi gick vidare.
Du har varit vittne men kommit på bättre tankar nu antar jag eftersom du sitter här och fraterniserar med oss avfällingar och kättare.
Citera
2009-03-09, 01:34
Bannlyst
Citat:
Du har varit vittne men kommit på bättre tankar nu antar jag eftersom du sitter här och fraterniserar med oss avfällingar och kättare.

Ja, eller sämre, beroende på hur man ser det.
Citera
2009-03-09, 01:42
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Ja, eller sämre, beroende på hur man ser det.
Grattis till uppryckningen till att börja med.

OnT: All organiserad religion är av ondo. JV är inget undantag. Denna religion är, i likhet med Scientologin, dessutom designad av en självutnämnd profet för att tjäna pengar. Samma sak som Raelianerna eller [INSERT WHICH NEW AGE RELIGION YOU PREFER].
Citera
2009-03-09, 08:09
Medlem
fotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Aha ... det tror inte vi!

1kor. 13:8-10 Kärleken upphör aldrig. Men vare sig det finns gåvor till att profetera, skall de tas bort, eller tungotal, skall det upphöra, eller kunskap, skall den tas bort.*Ty vi har kunskap styckevis, och vi profeterar styckevis; men när det som är fullständigt kommer, skall det som är styckevis tas bort...

Jag tror ni JV har fattat det där bakvänt. Hos er har kärleken upphört men profetior kommer titt som tätt, (nya ljus) kallas det hos er tror jag

För övrigt så är det när det fullkomliga kommer som profetior, tungotal mm ska försvinna. Alltså vid tidens slut.....
Citera
2009-03-09, 08:36
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Och FL är?

Här har du mig på FL, http://familjeliv.se/hem/hemligt/presentation.php
Citera
2009-03-09, 08:38
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foto
Jag tror ni JV har fattat det där bakvänt. Hos er har kärleken upphört men profetior kommer titt som tätt, (nya ljus) kallas det hos er tror jag

För övrigt så är det när det fullkomliga kommer som profetior, tungotal mm ska försvinna. Alltså vid tidens slut.....

Synd att du ser på det på så sätt. Själv upplever jag kärleken och den heliga anden i församlingen, jag känner att Jesus är med när vi kommer tillsammans.

En fråga; Vad har du för relation till JV?
Alla här vet ju att jag är ett JV.
Citera
2009-03-09, 08:41
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:

Svar: Nej det gör det inte ...
Men jag vet att de äldre vännerna kan säga både ett och annat. En gammal syster kommenterade när de grävde ner fiberlina utanför hennes hus att "nu har de grävt ner satans kablar utanför mitt hus" Inget som vi JV står för, men vissa JV ser på så sätt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in