2009-03-08, 20:54
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supereight
Nejförtusan. Helt gripet ur luften påstår jag att alla världsfrånvända sekter är skapade av någon/några som vill tjäna pengar.

http://metrobloggen.se/blogvobiscum

Allright, då är jag med!
Men vad det gäller JV går alla pengarna vidare till att bygga nya "Kyrkor" och till all vår litteratur (Typ Vakna & Vakttornet) då dom är gratis

Vakna & Vakttornet utkommer 1 ggn i månaden i ca 35 754 000 exemplar vardera (Dvs 71 508 000), så kan du ju gissa vad det kostar
Citera
2009-03-08, 20:55
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
BattleBitch...sedär ett trevligt "kristet" alias. Jag känner igen tongångarna från Familjeliv, inte roligt att se dig här också. Så otrevlig som du är kan du helt på egen hand få alla att hata JV. Ungefär som du gjorde på FL...

Läs lite av Leviticus inlägg, där har du ett praktexempel på en kristen medmänniska! Trevlig, ödmjuk, lätt att resonera med.

Svar på ts: Somliga JV kan nog vara farliga, ja. (Pekar lite snett uppåt.) Men det finns farliga människor inom alla trosriktningar. Och inom ateismen.

Tack så mycket... Intresseklubben har antecknat!

Återkom om du har något vettigt att tillföra diskussionen
Citera
2009-03-08, 20:58
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Aha du menar så.
Och det är den tanken jag tycker är galen...att man som JV kanske tänker att "ok du ville inte lyssna nu, kom ihåg det sen när du ligger där som gödsel på marken"...

Jag tror inte att den besökte känner sig dömd. Eller tror du det?
Nej visserligen inte, man känner sig inte dömd. Men jag tycker tanken är intressant ändå. Jag är ju definetivt bland de som är dömda eftersom jag åter och åter igen nekar budskapet. Hade jag ej fått kontakt med JV hade Gud dömt mig, enligt Sällskapets resonemang.
Citera
2009-03-08, 20:59
Medlem
gbajerns avatar
Har släkt som är jehovas vittnen och när jag var yngre blev jag tvingad att gå på deras "möten" några gånger, det ända jag kommer ihåg är att det dels var det tråkigaste jag någonsin gjort men även att jag aldrig någonsin sett så många trevliga människor på en sådan liten yta.
Däremot är det ju sjukt irriterande och onödigt att dom ska springa runt och knacka dörr
Citera
2009-03-08, 21:02
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Nej visserligen inte, man känner sig inte dömd. Men jag tycker tanken är intressant ändå. Jag är ju definetivt bland de som är dömda eftersom jag åter och åter igen nekar budskapet. Hade jag ej fått kontakt med JV hade Gud dömt mig, enligt Sällskapets resonemang.

En vacker dag kanske poletten trillar ner, man ska aldrig säga aldrig. Jag slutar iaf aldrig att hoppas på att folk man pratar med skall börja dras till Jehova och se klart....
Citera
2009-03-08, 21:03
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Även när den tron får dig att säga att saker är vetenskapligt bevisade och du får svar som visar att det inte är så?

Är det inte det som kallas hjärntvätt? Eller åtminstone extrem trångsynthet?
Pratade precis med ett vittne per telefon och tog upp de vetenskapliga tankegångarna kring syndafloden. Han såg ingen omöjlighet kring att få plats med alla djuren, och han menade att skedde en evolution, en snabb sådan efter arken. Allstå bland björnar behövde man bara en sort av, samma med elefanter, de olika variationerna har kommit efter syndafloden. Samma med vargen.. hundarna och de olika raserna har utvecklats därifrån.

Tog upp detta med vattenmassorna och att Sällskapet tror att det låg ett hölje med vatten ovanför jorden, detta betvivlade han inte en sekund. Nämnde detta med att det skulle varit helt mörkt på jorden, men han menade att vattnet var mer som en dimma.

Han hade med andra ord en förklaring till allting, en JV-förklaring. Han sade också att man hittat mammutar med gräs i munnen och palmer på isarna.. ett bevis för syndafloden.
Citera
2009-03-08, 21:11
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Pratade precis med ett vittne per telefon och tog upp de vetenskapliga tankegångarna kring syndafloden. Han såg ingen omöjlighet kring att få plats med alla djuren, och han menade att skedde en evolution, en snabb sådan efter arken. Allstå bland björnar behövde man bara en sort av, samma med elefanter, de olika variationerna har kommit efter syndafloden. Samma med vargen.. hundarna och de olika raserna har utvecklats därifrån.

Tog upp detta med vattenmassorna och att Sällskapet tror att det låg ett hölje med vatten ovanför jorden, detta betvivlade han inte en sekund. Nämnde detta med att det skulle varit helt mörkt på jorden, men han menade att vattnet var mer som en dimma.

Han hade med andra ord en förklaring till allting, en JV-förklaring. Han sade också att man hittat mammutar med gräs i munnen och palmer på isarna.. ett bevis för syndafloden.

Men du vill inte tro?
Citera
2009-03-08, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Tack så mycket... Intresseklubben har antecknat!

Återkom om du har något vettigt att tillföra diskussionen

Du ser det alltså inte som ett problem att du på diverse internetforum ger en mycket dålig bild av Jehovas vittnen? Du tror inte dina äldstebröder skulle kasta ut dig med huvudet före om de fick veta vad du skriver, och hur?

Vi har diskuterat det här förut, du körde samma stil då. Och blev bannad. Får se hur lång tid det tar innan du blir bannad härifrån...
Citera
2009-03-08, 21:21
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Men du vill inte tro?

Precis så säger många mammor och pappor till sina barn när barnen tvivlar på
tomten, men de kanske borde köpa allt de hör?
Citera
2009-03-08, 21:21
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Du ser det alltså inte som ett problem att du på diverse internetforum ger en mycket dålig bild av Jehovas vittnen? Du tror inte dina äldstebröder skulle kasta ut dig med huvudet före om de fick veta vad du skriver, och hur?

Vi har diskuterat det här förut, du körde samma stil då. Och blev bannad. Får se hur lång tid det tar innan du blir bannad härifrån...

Nu tror jag helt klart att du har blandat ihop mig med någon annan!
Jag har aldrig blivit bannad!
Citera
2009-03-08, 21:29
Bannlyst
Citat:
Nu tror jag helt klart att du har blandat ihop mig med någon annan!
Jag har aldrig blivit bannad!

I så fall har du en "enäggstvilling". Du skriver exakt, som hon, t om stavfelen är identiska. Och visst, på familjeliv heter det inte "bannad" så du har en liten poäng där.

Men varför skämmas över att du är konsekvent och skriver likadant på alla forum? De enda som förlorar på ditt sitt att skriva är ju JV.
Citera
2009-03-08, 21:29
Medlem
Citat:
Du tror inte dina äldstebröder skulle kasta ut dig med huvudet före om de fick veta vad du skriver, och hur?

Jag vet och kastar inte ut någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in