Citat:
Ursprungligen postat av fakkingskjorta
Detta ser ju så fantastiskt bra ut på pappret. Men man ska dock komma ihåg att de som inte betalar 'vartionde', som det kallas blir väldigt utstött.
Det börjar med att alla börjar snacka bakom ryggen på svikaren som inte har betalat, sen blir det mer och mer.
På pappret är det givetvis jättebra och frivilligt och allt. Men på insidan är det inte det.
Dom sjuka fundementalisterna kommer snacka skit om dig och stöta ut dig något otroligt.
Jehovas Vittnen är ja, en farlig sekt. Dom gör sjuka saker med dig.
Det kom en Jehovas-brud utanför min dörr, och när jag sa att jag hade hört att dom pippade små barn i buska blev hon genast arg och började pladdra på.
Dom är ett hot emot samhället!
Edit: Bör tilläggas att de flesta från JV är fula.
För det första kallas det inte "vartionde" utan bara "tionde" och för det andra praktiseras detta inte inom Jv.
Klart tjejen blev arg när du sade att du hört att de "pippar små barn i buskar", det skulle väl vilken representant som helst för vilken kyrka som helst bli. Visst, det har förekommit pedofilskandaler som tystats ner osv, det ska man inte försöka sticka under stol med, men att Jv i allmänhet skulle vara pedofiler eller "pippa små barn i buskar" är inget mindre än förtal.
Jag har då sett både enormt snygga och "mindre vackra" människor inom både Jv och andra kyrkor, men grejen med att vara kristen är att det inte handlar om hur man ser ut på utsidan, utan hur man är inombords.
Du verkar inte vara en så värst vacker människa som öser ur dig förtal och rena förolämpningar mot människor du inte ens känner...
Om Jv är farligare än andra sekter vet jag inte, klart är att de kan vara farliga för vissa människor, men det kan andra kyrkor/sekter också vara. Att de skulle vara en
fara för samhället håller jag inte alls med om!