2009-10-22, 20:09
Medlem
Snorlyktans avatar
Tja, man kan ju hoppas att fler och fler JV bestämmer sig för att gå barnlösa. Vilken härlig idé, egentligen. Självbegränsande idioti.
Citera
2009-10-22, 20:13
Medlem
Yes! Hittade det! Sid 627 i andra tråden, Benny Hedning hade tagit fram denna länk. Ett tal av en broder Franz på en stor sammankomst.
Där sägs talas det om år, månad, dag.

http://www.youtube.com/watch?v=oaXbBVVoeEQ
Citera
2009-10-23, 00:01
Medlem
ConDodgy...har du lyssnat på länken än?
Citera
2009-10-23, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Var du med 1975? Och innan?
Då var det väl du som inte riktigt lyssnade på vad som sades från DSK.

Jag va inte med då men jag har föräldrar och andra som var medvetna om vad som sades.

Höede aldrih något annat om 1975 från den trgne slaven än att det var ett markerat år.

(DSK) vilkeyt förklenande uttryck!
Citera
2009-10-23, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Höede aldrih något annat om 1975 från den trgne slaven än att det var ett markerat år.

(DSK) vilkeyt förklenande uttryck!

Då kanske du kan berätta på vilket sätt 1975 var ett markerat år?
Citera
2009-10-23, 10:22
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Yes! Hittade det! Sid 627 i andra tråden, Benny Hedning hade tagit fram denna länk. Ett tal av en broder Franz på en stor sammankomst.
Där sägs talas det om år, månad, dag.

http://www.youtube.com/watch?v=oaXbBVVoeEQ

Intressant. Det jag undrar är ju då ifall detta är autentiskt.

http://www.youtube.com/watch?v=uUAjLUa93_I

Här har du en väldigt dåligt gjord "video" där man direkt fattar att rösten är pålagd. Jag säger inte att ljudupptagningen från "ditt" klipp är fejk, men allt går om man vill.

Om Franz går ut med detta i ett tal, så borde det finnas svart på vitt i Vakttornet. Något annat som är konstigt är att detta gick helt förbi min mor. Detta uttalande gällde ju isåfall lika mycket för JV i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Då kanske du kan berätta på vilket sätt 1975 var ett markerat år?

Det var iallafall 6000 år sedan Adam skapades om jag inte minns fel.
Citera
2009-10-23, 10:36
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Du påstår alltså att JV bildades 1931.
Mycket märkligt med tanke på att JV fortfarande hävdar att de utvaldes, blev satta över alla hans tillhörigheter 1919.

Och anser Bibelforskarna vara Guds organisation på den tiden.

Namnet uppstod då, så ni får öppna en ny tråd där ni kritiserar Bibelforskarna också. Annars blir det fel.

JV kommer ju ur den skara som "hoppade av" tillsammans med Russel 18XX. Jag skrev också att det givetvis har skett en utveckling inom denna grupp, men det håller du väl inte med om förstår jag. Det behövdes mycket ljus på den tiden, kanske behövs mindre och mindre.
Senast redigerad av ConDodgy 2009-10-23 kl. 10:43.
Citera
2009-10-23, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConDodgy
Intressant. Det jag undrar är ju då ifall detta är autentiskt.

http://www.youtube.com/watch?v=uUAjLUa93_I

Här har du en väldigt dåligt gjord "video" där man direkt fattar att rösten är pålagd. Jag säger inte att ljudupptagningen från "ditt" klipp är fejk, men allt går om man vill.

Om Franz går ut med detta i ett tal, så borde det finnas svart på vitt i Vakttornet. Något annat som är konstigt är att detta gick helt förbi min mor. Detta uttalande gällde ju isåfall lika mycket för JV i Sverige.

Det var iallafall 6000 år sedan Adam skapades om jag inte minns fel.

"Det var iallafall 6000 år sedan Adam skapades om jag inte minns fel"

Ja, och det var därför man förväntade att 1000-årsriket skulle börja det året.
Många tabeller i litteraturen visade att den 7e dagen var 7000 år, och de sista 1000 åren av denna dag skulle bestå av 1000-års riket.

Här faller alltså JVs kronologi ihop som ett korthus!

Ja, det är märkligt hur detta kunde gå helt förbi din mor.
Jag, som levde med JV åren innan 1975, blev på i stort sett varenda möte matat med att det nu bara var månader, ja kanske bara veckor kvar, absolut inte år.
Tror att det ev är fråga om förträngning i efterhand.
Har själv släktingar som då, innan 1975 tjatade om hur nära det var, högst några månader.
Men i dag hävdar de bestämt att det sade de inte alls.
Men nu däremot är det tydligen nära.
Citera
2009-10-23, 10:55
Medlem
Citat:
Namnet uppstod då, så ni får öppna en ny tråd där ni kritiserar Bibelforskarna också. Annars blir det fel.

JV kommer ju ur den skara som "hoppade av" tillsammans med Russel 18XX. Jag skrev också att det givetvis har skett en utveckling inom denna grupp, men det håller du väl inte med om förstår jag. Det behövdes mycket ljus på den tiden, kanske behövs mindre och mindre.

Att man ändrade namnet betyder inte att JVs historia började det året.

Svara i så fall på hur JV fortfarande kan hävda att DE utvaldes 1919, och sattes över alla tillhörigheter.
Citera
2009-10-23, 11:07
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
"Det var iallafall 6000 år sedan Adam skapades om jag inte minns fel"

Ja, och det var därför man förväntade att 1000-årsriket skulle börja det året.
Många tabeller i litteraturen visade att den 7e dagen var 7000 år, och de sista 1000 åren av denna dag skulle bestå av 1000-års riket.

Här faller alltså JVs kronologi ihop som ett korthus!

På vilket sätt faller deras kronologi ihop?

Citat:
Ja, det är märkligt hur detta kunde gå helt förbi din mor.
Jag, som levde med JV åren innan 1975, blev på i stort sett varenda möte matat med att det nu bara var månader, ja kanske bara veckor kvar, absolut inte år.
Tror att det ev är fråga om förträngning i efterhand.
Har själv släktingar som då, innan 1975 tjatade om hur nära det var, högst några månader.
Men i dag hävdar de bestämt att det sade de inte alls.
Men nu däremot är det tydligen nära.

Självklart har hon förträngt detta. Alla JV har förträngt detta. Det är du som har sanningen, du håller i facit. Du har släktingar som tjatat, du har många vänner som behöver blod väldigt ofta, och snart påstår du säkert att du känner styrande kretsen.

Ge mig de nummer av Vakttornet där det står att harmageddon inträffar 1975.
Citera
2009-10-23, 11:11
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Att man ändrade namnet betyder inte att JVs historia började det året.

Läs det jag skrivit en gång till och fundera ett tag.
Citera
2009-10-23, 11:16
Medlem
Citat:
På vilket sätt faller deras kronologi ihop?

Självklart har hon förträngt detta. Alla JV har förträngt detta. Det är du som har sanningen, du håller i facit. Du har släktingar som tjatat, du har många vänner som behöver blod väldigt ofta, och snart påstår du säkert att du känner styrande kretsen.

Ge mig de nummer av Vakttornet där det står att harmageddon inträffar 1975.

Alla JV har inte förträngt detta.
Jag har också släktingar och vänner som erkänner att det var fel att så tydligt gå ut med ett årtal.
Vilket man också själva har erkänt i litteraturen.

Orkar inte leta upp citat just nu, de finns upprepade gånger i trådarna.

Du visar upp en fruktansvärt kall och cynisk attityd.
Jag har inte "många vänner som behöver blod väldigt ofta", däremot en nära släkting´som dog eftersom h-n inte kunde opereras utan blod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in