2009-06-13, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Inte de som syndar mot helig ande och de som dör för Guds hand t ex Sodom och Gomorra, floden, harmageddon e t c

Håll inte så hårt på Vakttornets ställning i den frågan. De har ändrat sig ett flertal gånger redan.
T.ex. gällande Sodom och Gomorra har Vakttornet haft motsatta åsikter 8 ggr genom åren om jag har räknat rätt.
Du kan ju räkna själv.

http://www.qwotes.info/sodom_gomorrah.htm

Sen kan du kanske besvara frågan hur man kan hävda att det som står i Vakttornet är styrt av Helig Ande? Med tanke på allt hoppande fram och tillbaka om Sodom och Gomorra så verkar ju Anden otäckt förvirrad om den skulle vara inblandad i det som skrivs.
Citera
2009-06-13, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Håll inte så hårt på Vakttornets ställning i den frågan. De har ändrat sig ett flertal gånger redan.
T.ex. gällande Sodom och Gomorra har Vakttornet haft motsatta åsikter 8 ggr genom åren om jag har räknat rätt.
Du kan ju räkna själv.

Sen kan du kanske besvara frågan hur man kan hävda att det som står i Vakttornet är styrt av Helig Ande? Med tanke på allt hoppande fram och tillbaka om Sodom och Gomorra så verkar ju Anden otäckt förvirrad om den skulle vara inblandad i det som skrivs.

Du tar ställning för din väg.

Intressant är att du inte presenterar sanningen för oss bara klagar och gnäller.

Var du glad som slipper vara med de hemska vittnena.
Citera
2009-06-13, 21:09
Medlem
Citat:
Du tar ställning för din väg.

Intressant är att du inte presenterar sanningen för oss bara klagar och gnäller.

Var du glad som slipper vara med de hemska vittnena.

Intressant att du inte kan redogöra för din tro.

Sanningen presenteras i Bibeln, inte i Vakttornet. Synd att du inte inser det.

Vilka vittnen är hemska?
Citera
2009-06-13, 21:13
Medlem
Citat:
Intressant att du inte kan redogöra för din tro.

Sanningen presenteras i Bibeln, inte i Vakttornet. Synd att du inte inser det.

Vilka vittnen är hemska?

Jag väntar på din redogörelse på va sanningen är:

1 Petrus 3:15
”Men ni skall hålla Kristus helig som herre i era hjärtan och alltid vara beredd med ett försvar inför var och en som av er kräver ett skäl för det hopp som är i er, men ni ska gör det med mildhet och djup respekt.”
Citera
2009-06-13, 21:15
Medlem
Citat:
Vilka vittnen är hemska?

Alla enligt dig!
Citera
2009-06-13, 21:22
Medlem
Citat:
Jag väntar på din redogörelse på va sanningen är:

1 Petrus 3:15
”Men ni skall hålla Kristus helig som herre i era hjärtan och alltid vara beredd med ett försvar inför var och en som av er kräver ett skäl för det hopp som är i er, men ni ska gör det med mildhet och djup respekt.”

Visst, men jag frågade först. När du har svarat på min fråga ovan så ska jag svara på din.
Citera
2009-06-13, 21:23
Medlem
Citat:
Alla enligt dig!

Verkligen? När har jag sagt det? Citat, tack.
Citera
2009-06-13, 21:42
Medlem
Citat:
Visst, men jag frågade först. När du har svarat på min fråga ovan så ska jag svara på din.

Gud skapade Dam och Eva, de gjorde uppror.
Gud ordnade med lösenanordningen och kommer i kraft av det återupprätta paradiset här på jorden för dem som vill följa JHVH Gud.
Då förblir det nog tyst, jag har visat vad sanningen är och har du en annan uppfattning så visa den
Citera
2009-06-13, 21:43
Medlem
Citat:
Verkligen? När har jag sagt det? Citat, tack.

Det lyser igenom i ditt sätt att skriva.
Citera
2009-06-13, 22:12
Medlem
Citat:
Gud skapade Dam och Eva, de gjorde uppror.
Gud ordnade med lösenanordningen och kommer i kraft av det återupprätta paradiset här på jorden för dem som vill följa JHVH Gud.
Då förblir det nog tyst, jag har visat vad sanningen är och har du en annan uppfattning så visa den

Eh? Du svarar på nåt som jag aldrig har frågat.
Min fråga finns i det här inlägget:

Citat:
Du kan ju räkna själv.

Citera
2009-06-13, 22:15
Medlem
Citat:
Det lyser igenom i ditt sätt att skriva.

Man brukar säga att man dömer andra efter sig själv.
Är det alltså så du ser på alla som enligt dig tillhör falsk religion?

Påstår du att jag tycker att min egen familj är hemsk?
Citera
2009-06-14, 01:47
Medlem
Citat:
Du kan ju räkna själv.

Vilka härliga Harmageddon-bilder det fanns där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in