2015-05-27, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlineOffline
du har fått ett svar på det. här:

Svaret säger bara att jag inte borde skicka in arbetet (?) pga. diciplinära skäl osv...

Den säger inte om urkund kommer träffa eller ej?
Citera
2015-05-27, 03:47
Avstängd
pastregretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfectsmile
Gör inte detta, jag har fått ig för att jag skickade fel.

Hur kan du fatt IG for att du skickade fel?

Later ju lite orimligt kan jag tycka da du praktiskt taget bara kunde missat det och dessutom skicka in den igen fast till den valde e-posten
Citera
2015-05-27, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oxfordva
Svaret säger bara att jag inte borde skicka in arbetet (?) pga. diciplinära skäl osv...

Den säger inte om urkund kommer träffa eller ej?

Den säger att du inte kan skicka om det OM du nu skickar det nu. den jäveln som skrev det vill vara lite taskig. du kan skicka arbetet nu men du kan inte skicka om det igen sen.
Citera
2015-05-27, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlineOffline
Den säger att du inte kan skicka om det OM du nu skickar det nu. den jäveln som skrev det vill vara lite taskig. du kan skicka arbetet nu men du kan inte skicka om det igen sen.

Aha,,, så man kan bara "extempta" dokument från urkund två gånger, eller va?
Citera
2015-05-27, 17:16
Medlem
MixArns avatar
De har fel, tar du bort du det från urkunds databas kan du skicka in det igen utan att bli upptäckt.
Citera
2015-05-27, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pastregrets
Hur kan du fatt IG for att du skickade fel?

Later ju lite orimligt kan jag tycka da du praktiskt taget bara kunde missat det och dessutom skicka in den igen fast till den valde e-posten

funkade för mig i 3 år om du hade missat/skitit i inlämningsdatum o de blev mycket kopiering från internet. lärarna blir glada för att du själv driver på det och vill lämna in det och de slipper tjata. Mejla till en adress där de får anstränga sig för att dra den genom urkund, de har 30talet uppsatser i din klass enbart att rätta plus annan skit att göra. Tacka staten för den möjlighet du har till fusk och ta den
Citera
2015-05-28, 23:26
Medlem
Hur många % anses som okej eller är det helt individuellt beroende på vilken lärare det är som bedömer.
Citera
2015-05-29, 02:02
Medlem
drArsMoriendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av draken88
Hur många % anses som okej eller är det helt individuellt beroende på vilken lärare det är som bedömer.
För texten överlag är procentsiffran egentligen oviktig; om en del av den texten du skriver är felciterad är det ändå plagiat. Urkund visar vilka stycken som kan vara problematiska (det är ju en maskingjord jämförelse), och då är det upp till läraren att se om det var redovisat. Det är ingenting fel med att citera så länge du visar upp att det är det du gör.
Citera
2015-05-29, 06:28
Medlem
kvarnvagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzk3n
funkade för mig i 3 år om du hade missat/skitit i inlämningsdatum o de blev mycket kopiering från internet. lärarna blir glada för att du själv driver på det och vill lämna in det och de slipper tjata. Mejla till en adress där de får anstränga sig för att dra den genom urkund, de har 30talet uppsatser i din klass enbart att rätta plus annan skit att göra. Tacka staten för den möjlighet du har till fusk och ta den

Hur svårt är det att vidarebefordra ett mail till urkund-adressen? Torde ta ca 10-30 sekunder...
Citera
2015-05-31, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnvagen
Hur svårt är det att vidarebefordra ett mail till urkund-adressen? Torde ta ca 10-30 sekunder...

inte om du lämnar in den för hand.. men om du mailar in den dit så är väl risken då de redan harför mycket att göra stor att de hoppar över att maila den. jag rekommenderar ju då kanske att inte göra det på varje uppsats. det har alltid fungerat för mig
Citera
2015-06-01, 21:55
Medlem
Kan Urkund ta reda på om jag har översatt en engelsk text till svenska?
Citera
2015-06-01, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volkanbrah
Kan Urkund ta reda på om jag har översatt en engelsk text till svenska?

nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in