2014-01-26, 19:50
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boblovebuds
Kan du inte dela med dig av din visdom. Bertta hur man undkommer urkund, skulle vara mycket uppskattat.

Man behver inte inneha speciellt mycket visdom fr att fatta att det bara r att skriva om texten.

Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Haru ngon guide som visar hur man verlistar urkund?

Jag frstr inte varfr folk tror att det r raketforskning. Att skriva om texten fungerar utmrkt. Det gjorde det i alla fall fr 3 r sedan.. Det kan vl i och fr sig ha ndrats nu, men S mycket mer avancerat tror jag inte att Urkund har blivit.
Senast redigerad av ArturoBandini 2014-01-26 kl. 20:11.
Citera
2014-01-26, 19:55
Medlem
Dalmores avatar
Det r vl bara att lgga in en bokstav, i mikrostorlek och vit frg, lite hr och dr, i meningar och ord, s kommer inte urkund att matcha "ditt" arbete med ngon annans. (?)
Citera
2014-01-26, 19:57
Medlem
badibangas avatar
Urkund tar inte upp det som r skrivet inom " ", skriv ett litet genomskinligt citationstecken i brjan av texten och ett i slutet, problem solved.
Citera
2014-01-26, 19:57
Medlem
Jag har kollat upp det, det jag lgger mrke till direkt r den totala avsaknaden av referenser. Fr att inte ka fast eller bli misstnkt fr avsikt att plagiera brukar vl referenser vara A &O?
Citera
2014-01-26, 20:10
Medlem
Boblovebudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badibanga
Urkund tar inte upp det som r skrivet inom " ", skriv ett litet genomskinligt citationstecken i brjan av texten och ett i slutet, problem solved.

Urkund verstryker alla citat s att det blir typ bltt eller grnt, s nr lraren tittar p det s kan man ltt se att hela texten r ett citat s detta funkar inte.
Citera
2014-01-26, 20:13
Medlem
Powens avatar
Aldrig behvt skicka in via det dr urkund. Brjar det i gymnasiet och fortstter p hgre niver? Eller fr vilken "lderskurs" anvnds det.
Citera
2014-01-26, 21:11
Medlem
TS, det dr r en labrapport! Ska du verkligen skicka in en labrapport som r s undermlig att en trering kunde ha skrivit bttre? Sedan tror jag att lraren vill att du redogr fr din laboration och dr lr det vl bli tvrnit fr dig.

Sedan impar inte en sdan hr mening p mig:
"Enligt US library of medicine p http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11108833 finns det hlsoskadliga mnet vteperoxid I kroppen."

(Oops, sabbade jag din chans till plagiat nu? )
Citera
2014-01-26, 21:13
Medlem
Boblovebudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platonius
TS, det dr r en labrapport! Ska du verkligen skicka in en labrapport som r s undermlig att en trering kunde ha skrivit bttre? Sedan tror jag att lraren vill att du redogr fr din laboration och dr lr det vl bli tvrnit fr dig.

Sedan impar inte en sdan hr mening p mig:
"Enligt US library of medicine p http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11108833 finns det hlsoskadliga mnet vteperoxid I kroppen."

(Oops, sabbade jag din chans till plagiat nu? )

Sjlvklart ska jag inte ta hela, utan bara de 4 frsta raderna och lite annat som jag tycker passar bra in i min.
Citera
2014-01-27, 06:20
Medlem
Blankovs avatar
Vill kolla mitt arbete via ngt urkund-tjnst, innan jag skickar till lrare

Tjena!

Vet ni hur man p ngot stt kan kolla sitt arbete innan man skickar in det till lrarens urkund, har kt dit fr plagiat frut och vill inte gra det igen fr d fr jag konsekvenser. Ngon som har ngot tips p vad jag kan gra?
Citera
2014-01-27, 06:45
Medlem
uhlans avatar
Sluta plagiera
Citera
2014-01-27, 07:49
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Enligt min egen research nr jag sjlv ville gra det(nej, jag hade inte fuskat men hade anvnt mig vldigt mnga kllor s ville dubbelkolla) s gr det inte.
Citera
2014-01-27, 08:47
Medlem
sceptics avatar
Imponerande niv av lttja, att bli ertappad med att plagiera men nd vlja att fortstta. Inte en tanke p att faktiskt ta dig i kragen, logga ut frn WoW och lgga ngon timme p att citera/hnvisa till dina kllor korrekt. Din studiemssiga uselhet kommer, tyvrr, inte att ge ngra konsekvenser p gymnasiet, dr man bara vill f dig godknd till varje pris. Skulle du ska dig in p hgskola/universitet skulle frmodligen kraven p dig och fljderna av fusk att skrpas, men inte tillrckligt. Du skulle hanka dig fram med mediokra betyg och till slut ta dig igenom nn trerig utbildning. Kanske skulle du till och med f ett kvalificerat jobb efter det. Dr skulle man dremot inte ha ngot egenintresse i att fsa dig framt i karriren, dr ska du prestera helt p egen hand och f ta konsekvenserna av att exempelvis plagiera ihop en rapport. Du blir frmodligen utbrnd efter nt halvr, knner dig krnkt och ringer mamma och klagar. Bespara dig det scenariot och sk i stllet jobb som dikesgrvare efter gymnasiet, det skulle nog passa ypperligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in