Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-03, 19:56
Medlem
Kan läraren se vilka källor man har kopierat ifrån också??
Citera
2016-05-18, 12:44
Medlem
AsapQs avatar
fråga om urkund

hallå där, jag jobbar för just nu med en examination på gymnasiet. Vi ska skicka det till läraren via urkund. Min kompis från en annan klass har redan gjort detta och skickat in det via urkund fast till en annan lärare (alltså till en annan adress), skulle det märkas om jag kopierade delar av det?
Citera
2016-05-18, 12:48
Medlem
xxxLarssnohlyxxxs avatar
Ja, det skulle märkas. Hans arbete kommer att hamna i urkunds databas och kommer därför ge utslag på ditt arbete
Citera
2016-05-18, 12:49
Medlem
skitmackans avatar
Det är ju av precis denna anledningen som skolor använder urkund... Alla lärare tar del av samma databas, det kvittar vems urkund du skickar den till för att din kompis arbete ligger redan på urkund och om du skickar in ett kopierat arbete till urkund så kommer det förstås upptäckas.
Citera
2016-05-18, 13:02
Medlem
AsapQs avatar
Då skippar jag att kopiera någonting, tack så mycket!
Citera
2016-05-18, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AsapQ
Då skippar jag att kopiera någonting, tack så mycket!
Finns en mycket enkel genväg: Läs det din kompis skrev och skriv om det i egna ord.

Kompis: Man tar en kuk och kör in den i röven på min egen morsa i arslet.
Du: Sedan tar jag min penis och för in den i rumpan på mamma i hennes anus.
Citera
2016-08-03, 16:51
Medlem
Vivendi91s avatar
Ponera att man översätter en uppsats från ett annat språk (ej engelska), kommer det fortfarande ge utslag i urkund? Språket är serbiska.
Citera
2016-08-04, 00:14
Medlem
xxxLarssnohlyxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivendi91
Ponera att man översätter en uppsats från ett annat språk (ej engelska), kommer det fortfarande ge utslag i urkund? Språket är serbiska.

Nej, det kommer inte att ge utslag
Citera
2016-08-15, 02:43
Medlem
Vivendi91s avatar
Brukar de som rättar använda sig av något mer än Urkund när de kollar efter fusk/plagiat?
Citera
2016-10-04, 21:07
Medlem
Hur fungerar plagiat- Urkund.

Hej alla,

Undrar om hur plagiat fungerar. Jag ska lämna in ett arbete där jag ska räkna en area. Jag skapade en tråd på ett forum och frågade om tips. När jag lyckades lösa allt så kom någon och löste allt till mig när jag bara bad om tips.

Så jag undrar hur kommer det att fungera för det är ändå en ekvation kommer urkund att hitta det?. Det är ändå det ända sättet att lösa uppgiften på jag har ändrat lite.. Det jag kan tänka mig är att jag tar bild och klistrar in det i arbetet?

23.55 x 6.20= 90.1 m^2 ja la till (m^2)

(22,565 - 3 x0.530) x (6,63 - 5 x0.250)=21.1m^2 ja la till (m^2)

(6.6 + 6.55 - 6* 9.52) jag la till enhets och rättade svaret.

Sen så rekommenderade någon att göra en excel tabell för att redovisa det. Medans jag googlade på hur man använder Excel så så gjorde han en egen tabell och postade den. Försöker ändra lite på tabellen

Har aldrig kopierat nåt och när jag har gjort det så har jag refererat till till det.

Kommer urkund att hitta det då?. Jag får seriöst panik.

Tack
Senast redigerad av nicklas.k 2016-10-04 kl. 21:21.
Citera
2016-10-04, 21:16
Medlem
Duramaters avatar
Tror inte det. Jag menar, det finns bara ett sätt att räkna area på. Det är inte precis så att du kopierat av en tidigare okänd allmän formel från en vetenskaplig artikel och använd den som din egen utan att referera.
Senast redigerad av Duramater 2016-10-04 kl. 21:19.
Citera
2016-10-04, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Tror inte det. Jag menar, det finns bara ett sätt att räkna area på. Det är inte precis så att du kopierat av en tidigare okänd allmän formel från en vetenskaplig artikel och använd den som din egen utan att referera.

Men kommer urkund att kunna scanna bilden? För jag tänker lämna in ekvationerna och tabellen som en bild och klistra in det i world dokument. Då kan man inte ens markera det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in