2014-01-26, 19:50
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boblovebuds
Kan du inte dela med dig av din visdom. Berätta hur man undkommer urkund, skulle vara mycket uppskattat.

Man behöver inte inneha speciellt mycket visdom för att fatta att det bara är att skriva om texten.

Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Haru någon guide som visar hur man överlistar urkund?

Jag förstår inte varför folk tror att det är raketforskning. Att skriva om texten fungerar utmärkt. Det gjorde det i alla fall för 3 år sedan.. Det kan väl i och för sig ha ändrats nu, men SÅ mycket mer avancerat tror jag inte att Urkund har blivit.
Senast redigerad av ArturoBandini 2014-01-26 kl. 20:11.
Citera
2014-01-26, 19:55
Medlem
Dalmores avatar
Det är väl bara att lägga in en bokstav, i mikrostorlek och vit färg, lite här och där, i meningar och ord, så kommer inte urkund att matcha "ditt" arbete med någon annans. (?)
Citera
2014-01-26, 19:57
Medlem
badibangas avatar
Urkund tar inte upp det som är skrivet inom " ", skriv ett litet genomskinligt citationstecken i början av texten och ett i slutet, problem solved.
Citera
2014-01-26, 19:57
Medlem
Jag har kollat upp det, det jag lägger märke till direkt är den totala avsaknaden av referenser. För att inte åka fast eller bli misstänkt för avsikt att plagiera brukar väl referenser vara A &O?
Citera
2014-01-26, 20:10
Medlem
Boblovebudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badibanga
Urkund tar inte upp det som är skrivet inom " ", skriv ett litet genomskinligt citationstecken i början av texten och ett i slutet, problem solved.

Urkund överstryker alla citat så att det blir typ blått eller grönt, så när läraren tittar på det så kan man lätt se att hela texten är ett citat så detta funkar inte.
Citera
2014-01-26, 20:13
Medlem
Powens avatar
Aldrig behövt skicka in via det där urkund. Börjar det i gymnasiet och fortsätter på högre nivåer? Eller för vilken "ålderskurs" används det.
Citera
2014-01-26, 21:11
Medlem
TS, det där är en labrapport! Ska du verkligen skicka in en labrapport som är så undermålig att en treåring kunde ha skrivit bättre? Sedan tror jag att läraren vill att du redogör för din laboration och där lär det väl bli tvärnit för dig.

Sedan impar inte en sådan här mening på mig:
"Enligt ”US library of medicine” på http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11108833 finns det hälsoskadliga ämnet väteperoxid I kroppen."

(Oops, sabbade jag din chans till plagiat nu? )
Citera
2014-01-26, 21:13
Medlem
Boblovebudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platonius
TS, det där är en labrapport! Ska du verkligen skicka in en labrapport som är så undermålig att en treåring kunde ha skrivit bättre? Sedan tror jag att läraren vill att du redogör för din laboration och där lär det väl bli tvärnit för dig.

Sedan impar inte en sådan här mening på mig:
"Enligt ”US library of medicine” på http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11108833 finns det hälsoskadliga ämnet väteperoxid I kroppen."

(Oops, sabbade jag din chans till plagiat nu? )

Självklart ska jag inte ta hela, utan bara de 4 första raderna och lite annat som jag tycker passar bra in i min.
Citera
2014-01-27, 06:20
Medlem
Blankovs avatar
Vill kolla mitt arbete via ngt urkund-tjänst, innan jag skickar till lärare

Tjena!

Vet ni hur man på något sätt kan kolla sitt arbete innan man skickar in det till lärarens urkund, har åkt dit för plagiat förut och vill inte göra det igen för då får jag konsekvenser. Någon som har något tips på vad jag kan göra?
Citera
2014-01-27, 06:45
Medlem
uhlans avatar
Sluta plagiera
Citera
2014-01-27, 07:49
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Enligt min egen research när jag själv ville göra det(nej, jag hade inte fuskat men hade använt mig väldigt många källor så ville dubbelkolla) så går det inte.
Citera
2014-01-27, 08:47
Medlem
sceptics avatar
Imponerande nivå av lättja, att bli ertappad med att plagiera men ändå välja att fortsätta. Inte en tanke på att faktiskt ta dig i kragen, logga ut från WoW och lägga någon timme på att citera/hänvisa till dina källor korrekt. Din studiemässiga uselhet kommer, tyvärr, inte att ge några konsekvenser på gymnasiet, där man bara vill få dig godkänd till varje pris. Skulle du söka dig in på högskola/universitet skulle förmodligen kraven på dig och följderna av fusk att skärpas, men inte tillräckligt. Du skulle hanka dig fram med mediokra betyg och till slut ta dig igenom nån treårig utbildning. Kanske skulle du till och med få ett kvalificerat jobb efter det. Där skulle man däremot inte ha något egenintresse i att fösa dig framåt i karriären, där ska du prestera helt på egen hand och få ta konsekvenserna av att exempelvis plagiera ihop en rapport. Du blir förmodligen utbränd efter nåt halvår, känner dig kränkt och ringer mamma och klagar. Bespara dig det scenariot och sök i stället jobb som dikesgrävare efter gymnasiet, det skulle nog passa ypperligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in