Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Du slirar så mycket på sanningen så ofta orkar man inte bry sig, men nu går du för långt. Det finns ingen Magnus som beskrivit en injektion i en slang. Magnus B talar om att det satt en kanyl i flickans arm och att läkaren sprutade in vätskan. Magnus H har inget om detta att berätta. Han fick budet om dödsfallet en och enhalv timma efter att han åkt hem.
Kan vi inte lite grann hålla oss till faktiska uppgifter så blir tråden endast en stor trolldeg.
Kan vi inte lite grann hålla oss till faktiska uppgifter så blir tråden endast en stor trolldeg.
Det står i alla fall så här i vad han uppger i förhöret med hobom, 2009-03-10: "I [flickan]s arm satt en kanyl. [Narkosläkaren] sprutade in vätskan. Magnus uppgav att han stod vid [flickan]s huvud och att [narkosläkaren] stod mittemot. Hon lyssnade på hjärtat samtidigt som hon sprutade in vätskan. Vad Magnus kommer ihåg sprutades inte all vätska in.Efter några sekunder låg [flickan] still. [Narkosläkaren] lyssnade på hjärtat. Magnus observerade att [flickan] snabbt blev vit på kroppen. [Narkosläkaren] sade att [flickan] somnat, att hon var död."
Eller hur? Det är ju inte speciellt troligt att läkaren injicerar något i infarten samtidigt som hon lyssnar i stetoskopet utan hon ansluter givetvis sprutan till sonden.
Visst jag mindes fel, jag hade för mig att han använde ordet "slang". Det gjorde han inte. Han använder ordet "kanyl" när han troligtvis menar en kateter men det ändrar ingenting i andemeningen i det jag skrev eftersom katetern är ansluten med en slang till infusionsaggregatet. En likadan slang som sonden också har.
Jag köper andemeningen.