Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Hypotes 2 kan vi skrota. Så mycket måste vi hata slumpen så vi utesluter möjligheten att datorns klocka gick exakt så mycket efter att apparatavslutet inföll precis med den minut flickan blev dödförklarad.
Hade gärna sett att en insatt kom med en rimlig förklaring innan vi skall misstänka det värsta. Kommer det ingen sådan förklaring så ser jag två huvudlinjer i andra hypoteser.
1. Av någon anledning har den officiella dödstidpunkten valts efter tidpunkten för apparatavslut i Clini Soft. Här vet jag inte hur det är med vittnesmål. Missminner jag mig inte helt så omnämns klockslag för födsel högt i rummet men det vore märkvärdigt om tidpunkten för dödförklaring ropades ut på samma sätt.
2. Hela datalistan från Clini Soft är en fejk och en efterhandskonstruktion där konstruktören har klantat sig och av misstag satt den officiella dödtidspunkten som tidpunkten som apparatavslut.
Som sagt ser jag hellre en ”naturlig” förklaring till tidpunkten för apparatavslutet för jag har inget moraliskt problem med en barmhärtighetsgärning men svårt för alltför avancerade mörkläggningsaktioner. Man skall stå för det man gör.
jag tror på ettan.
Och eftersom jag lever i en värld av TV och film så gör dom i alla fall det i amerikanska
filmer och TV-serier. Ropar ut tiden för dödsögonblicket. Typ när dom stänger av
maskinerna och slutar ge hjärtmassage/el-chocker och dylikt.
Men om det sedan sker i verkligheten vet jag inte. Har lite svårt att tänka mig
att man gör det i ett rum fullt med anhöriga. I alla fall i Sverige.
Jag ser faktiskt inget konspiratoriskt i att man slår av maskinerna och anger
tiden för död i samband med det. Men finns det inte vittnesuppgifter som pekar
på att pumpen gick ett tag? Orkar inte leta just nu, men nog var det väl så?
Och när det gäller just Magnus vittnesmål så måste jag ju säga att OM det stämmer
så är det ju helt åt helvete. Eller ja, egentligen inte, eftersom jag inte är emot
dödshjälp i fall som dessa. Men då kan hon ju erkänna detta ihop med föräldrarna
(som ju antagligen i så fall var dom som drev på om det hela)
Men det känns lite FÖR perfekt... lite FÖR övertydligt. Också ihop med att
allting blev offentligt i tidningarna och alla helt plötsligt förstod vad hon anklagades
för. Och ska man ta Magnus vittnesmål fullt ut så borde då även föräldrarna
åtalas för anstiftan/medhjälp. Egentligen alla på salen eftersom det uppenbarligen
var helt tydligt vad som hände och att VL också förklarade vad hon gjorde.