2009-03-08, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det stämmer absolut. Men i pappas fall frågade vi läkarna om den ständigt ökande dosen berodde på att han fick mer ont. Eftersom det inte var någon tumörtillväxt sista året var troligen smärtan likadan, medan tillvänjningen krävde högre doser. Heroinister kan pumpa i sig tio gånger det som är dödlig dos för en nybörjare. Det är mycket vanligt att heroinister som kommer ut från avvänjning får överdos vid första fixen efter utsläppandet.
I detta fall måste man ta hänsyn till läkemedelsinteraktion och kroppens duglighet(Var jätte sjuk)etc.
Hon fick annan medicin också, men det är tydligen inte så intressant.

Medan jag tror på helhet eftersom vissa läkemedel sänker ämnesomsättning ,lagras läkemedel i kroppen.
Eftersom hon låg i respirator fick hon underhållningsdoser } ökar koncentrationen.

Mängden som redan fanns samt det som Liden tillsatte resulterade i ENORM mängd morfin och vad finner man vid vad obduktion ?
Detta är min amatör teori ...
Jag tror inte Linden gjort något förutom att vara PAL vid tillfället när hon dog.
Eller jag hoppas på detta ialla fall.
Citera
2009-03-08, 01:47
Medlem
powerforcers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hag22
I detta fall måste man ta hänsyn till läkemedelsinteraktion och kroppens duglighet(Var jätte sjuk)etc.
Hon fick annan medicin också, men det är tydligen inte så intressant.

Medan jag tror på helhet eftersom vissa läkemedel sänker ämnesomsättning ,lagras läkemedel i kroppen.
Eftersom hon låg i respirator fick hon underhållningsdoser } ökar koncentrationen.

Mängden som redan fanns samt det som Liden tillsatte resulterade i ENORM mängd morfin och vad finner man vid vad obduktion ?
Detta är min amatör teori ...
Jag tror inte Linden gjort något förutom att vara PAL vid tillfället när hon dog.
Eller jag hoppas på detta ialla fall.
Du kan inget om läkemedel men ändå skriver du en grammatiskt felaktig ihopfantiserad teori... *ignore*
Citera
2009-03-08, 02:02
Medlem
Clint Ruins avatar
@Hag22: Du har refererat till föräldrarnas hemsida här tidigare, och många har frågat om adressen.

Kan du nu antingen:

1. Publicera den
2. Erkänna att det inte finns någon

(Vid ohörsamhet gäller alt. 2)
Citera
2009-03-08, 02:24
Medlem
Svar till Clint Ruin:
Citat:
@Hag22: Du har refererat till föräldrarnas hemsida här tidigare, och många har frågat om adressen.

Kan du nu antingen:

1. Publicera den

Jobnny wants a woman
Jonnny wants to think of a joke

Här finner du en lösning hur du hittar det förmodligen Hag redan funnit:
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Barnets namn är enligt häktningsprotokollet Linnéa. Det klingar svenskt i mina öron.

På google:
Det namnet i kombination med några andra bekanta ord som t ex dotter hjärnblödning
ger en träff på en populär sajt för föräldrar.

På den sajten kan man då finna en bloggadress. Den är dock låst, men som de flesta FB:are vet kan man ju få fram de sidorna i alla fall...
Senast redigerad av Melkol 2009-03-08 kl. 02:27.
Citera
2009-03-08, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clint Ruin

Kan du nu antingen:

1. Publicera den

Hänvisar till de jag vill via pm ,andra får använda sökmotor.
Ligger på nätet bara söka på.
Citera
2009-03-08, 02:33
Medlem
Clint Ruins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Svar till Clint Ruin:

På google:
Det namnet i kombination med några andra bekanta ord som t ex dotter hjärnblödning

På den sajten kan man då finna en bloggadress. Den är dock låst, men som de flesta FB:are vet kan man ju få fram de sidorna i alla fall...

Tackar, det gav snabbt resultat
Citera
2009-03-08, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Svar till Clint Ruin:

På google:

Du ska veta vad jag väntat på dig ,verkligen undrat NÄR...
gillar folk som använder hjärnan.
Bara vänta på nästa steg,att någon av dem förgyller tråden med svar.
Citera
2009-03-08, 03:05
Medlem
SingleStars avatar
Bla bla bla. Men nu är det här:

http://www.familjeliv.se/hem/vanjis/presentation.php

http://vanjal.blogg.se/

Vanja, född den 3 mars 1982
Tommy, född den 27 april 1986
Citera
2009-03-08, 03:30
Medlem
BoISarens avatar
Valda delar ur bloggen

Den 16 september 2008 skriver föräldrarna att de inte har något förtroende för läkarna på sjukhuset och funderar på att flytta flickan till Uppsala.

Den 17 september står det

18 september kontaktar man medierna

9 oktober lämnas polisanmälan in.

Det är så tragiskt och så synd om föräldrarna. Jag kan inte ens föreställa mig smärtan de måste känna.
Senast redigerad av BoISaren 2009-03-08 kl. 03:39.
Citera
2009-03-08, 03:46
Medlem
SingleStars avatar
Här kan man läsa mellan raderna vad de förväntar sig av sin anmälan, det handlar om girighet, att få ut något ekonomiskt av det hela.

Verkar som om familjen är oense, man kan undra om vad.
Citera
2009-03-08, 03:51
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Här kan man läsa mellan raderna vad de förväntar sig av sin anmälan, det handlar om girighet, att få ut något ekonomiskt av det hela.
Verkar som om familjen är oense, man kan undra om vad.
Nu tycker jag att du drar för stora växlar på det som skrivs i bloggen. Att anklaga dessa offer för att vara giriga i all sorg är rent ut sagt bedrövligt.

Oavsett vad som har hänt så är föräldrarna offer och kan naturligtvis inte klandras för det som händer. Det är upp till åklagare och polis att avgöra om det finns fog för att inleda en förundersökning när anmälan kommer in.
Citera
2009-03-08, 03:53
Medlem
SingleStars avatar
Pappan till Linnéa är född samma dag det radioaktiva nedfallet från Tjernobyl var som störst kring trakterna han bodde. Genförändring i kromosomerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in