Citat:
Ursprungligen postat av nono2
Jag förstår lite vad du är ute efter och jag är knappast expert här.
Logiskt blir det en krystad förklaring för mig i och med att rättsläkaren är så säker på att flickan bara var stucken i armen. Du skall alltså ändå få relativt stora mängder tiopental och morfin att förflyttas till låret trots "blodstockningen" i organen. (Kan du hänvisa till sidor i FUP?)
Du kan få en direkt länk till utdrag ur
obduktionsprotokollet. Där står det också om en mindre mängd kvarvarande hjärnvävnad och det bör väl vara självklart att utan stora delar av hjärnan som kan suga åt sig tiopental så blir blodkoncentrationen högre vid en given dos. Min fundering nu att blodstockning i inre organ också skulle kunna påverka blodkoncentrationen är mer ett långskott, men det kunde vara intressant att få en läkarkommentar.
Hur det än är så finns det en uppmätt koncentration som man inte bara kan blunda för. Den är extremt hög, men om det någon gång skall dyka upp ett extremvärde så bör det vara i en sådan här liten kropp. Sedan kan man anta att det finns flera samverkande faktorer som är inblandade. Man kan inte förkasta en förklaring för att den inte förklarar allt.