Citat:
Ursprungligen postat av Ornulf
Dagens Medicin
"– Jag känner inte till fallet så bra, men jag vet att problemställningen är rättstoxikologisk. Som chef för rättstoxikologen i Norge i 30 år har jag varit sakkunnig i rättstoxikologiska saker minst ett par tusen gånger. Återigen vill jag förtydliga att jag har en liten detaljkunskap om det aktuella fallet, men utifrån det jag har fått kännedom om hittills ligger det inom mitt kunskapsområde."
Här har vi grabben som varit med ett tag, Professor Mörland.
Detta innebär att han varit i rätten minst en gång i månaden de senaste 20 åren.
Rättstoxikologiska frågor torde var synnerligen vanliga i det lilla landet Norge.
Man kan fråga sig vad han menar med att han varit sakkunnig i rättstoxikologiska saker minst ett par tusen gånger. Utslagit på 30 år blir det drygt en sak i veckan. Möjligtvis ser han sig i rollen som chef för rättstoxikologen i Norge, som sakkunnig i varje sak rättstoxikologen har hanterat.
Edit: Nu kanske jag skrev något självklart när man läser vad han själv har sagt.

Skyller på att det blev förvirrande med tjafset om hur många gånger han varit i rätten.