Det verkar som det var ett internt initiativ av RMV att skicka ett prov för analys till Finland. Så möjligtvis svävar hela den biten lite utanför förundersökningen. Det vill till att någon tar tag i det så resultatet av analysen kommer in i den nu nyöppnade förundersökningen och inte bara blir en vittnesuppgift vid en rättegång.
Kan tro det.
Att förundersökningsledaren skulle ta i sådana frågor som om ett mätvärde är rimligt eller inte kan man givetvis inte räkna med.
Att förundersökningsledaren skulle ta i sådana frågor som om ett mätvärde är rimligt eller inte kan man givetvis inte räkna med.
Nej. Det är fullständigt orimligt att en förundersökningsledare skulle misstro en analys och slutsats från en expertmyndighet så till den milda grad att h*n gav sig ut till Internets avloppsdiken* för att dubbelkolla.
*
Om än inte helt rättvis, så ändå en rolig bild av Flashback från en krönika jag läste.
Nej. Det är fullständigt orimligt att en förundersökningsledare skulle misstro en analys och slutsats från en expertmyndighet så till den milda grad att h*n gav sig ut till Internets avloppsdiken* för att dubbelkolla.
Nå, just den här tråden är ovanligt lite avloppsdikig, får jag nog tycka. Och de synpunkterna som har givits här i tråden har också givits på annat håll.
Citat:
*
Om än inte helt rättvis, så ändå en rolig bild av Flashback från en krönika jag läste.
Jag är den förste att medge att såväl den sakliga, intellektuella som moraliska kvaliteten på flashbacktrådar kan vara synnerligen beklämmande. Men man ska ha klart för sig att den typen av omdömen som du återger alltid görs med ett tydligt syfte. Flashback hotar gammalmedias och etablissemangets sanningsmonopol. Och nu har vi snart såpass många läsare att vi kan börja utgöra ett hot på riktigt. För gammalmedia och etablissemanget är det alltså livsviktigt att folk litar så lite på Flashback som det bara går - helt oavsett dess faktiska sakliga, intellektuella och moraliska värde.
Självklart!
Rättsväsendet skall inte heller ta hänsyn till att SoS ställer sig frågande till mätvärdet eller att andra experter totalsågar analysförfarandet.
Vilket bolag har ackrediterat RMV? När ser dom till att ny revision görs eller att ackreditering dras in?
Nå ja, så mycket har iaf åklagarmyndigheten fattat att dom återupptagit utredning. Kanske har dom tänkt sig att göra ett hederligt jobb efter dryga 1,5 år.
Rättsväsendet skall inte heller ta hänsyn till att SoS ställer sig frågande till mätvärdet eller att andra experter totalsågar analysförfarandet.
Vilket bolag har ackrediterat RMV? När ser dom till att ny revision görs eller att ackreditering dras in?
Nå ja, så mycket har iaf åklagarmyndigheten fattat att dom återupptagit utredning. Kanske har dom tänkt sig att göra ett hederligt jobb efter dryga 1,5 år.
Det är swedac som ackrediterat RMV. När Beck idiotförklarar RMV så idiotförklarar ännu en myndighet. Som vanlig medborgare så frågar man sig hur stor konspirationen kan vara? Nu är det inte bara åklagarmyndigheten och RMV som konspirerar. Nej, nu dras swedac med i konspirationen. De ackrediterar tydligen hur som helst.
Jag hade ingen aning om att det fanns ett så starkt katolskt inflytande i swedac. De jäklarna tar tydligen över samhället nu. Vi hederliga medborgare kan bara stå vid sidan om och se på.
Det är swedac som ackrediterat RMV. När Beck idiotförklarar RMV så idiotförklarar ännu en myndighet. Som vanlig medborgare så frågar man sig hur stor konspirationen kan vara? Nu är det inte bara åklagarmyndigheten och RMV som konspirerar. Nej, nu dras swedac med i konspirationen. De ackrediterar tydligen hur som helst.
Jag hade ingen aning om att det fanns ett så starkt katolskt inflytande i swedac. De jäklarna tar tydligen över samhället nu. Vi hederliga medborgare kan bara stå vid sidan om och se på.
Du är lite känslig när det gäller den kristna högern och andra religiösa avarter, är du inte?
Vem har påstått att swedac skulle vara kristna fundamentalister?
Nå, just den här tråden är ovanligt lite avloppsdikig, får jag nog tycka. Och de synpunkterna som har givits här i tråden har också givits på annat håll.
Jag är den förste att medge att såväl den sakliga, intellektuella som moraliska kvaliteten på flashbacktrådar kan vara synnerligen beklämmande. Men man ska ha klart för sig att den typen av omdömen som du återger alltid görs med ett tydligt syfte. Flashback hotar gammalmedias och etablissemangets sanningsmonopol. Och nu har vi snart såpass många läsare att vi kan börja utgöra ett hot på riktigt. För gammalmedia och etablissemanget är det alltså livsviktigt att folk litar så lite på Flashback som det bara går - helt oavsett dess faktiska sakliga, intellektuella och moraliska värde.
Mitt intryck är att den kompetens som kommit fram i denna tråd vida överstiger åklagarens. Är det inte dags att lägga ner målet?
Åklagarmyndigheten och RMV har uppenbarligen förstått att Becks kritik är relevant.
Du kanske ser det som din uppgift att dra ner nivån på tråden genom att föra in kvasiargument.
Det vore en enorm skandal om inte RMV kommer redovisa hur de avvikelser som Beck redogjort för har uppstått. Om SWEDAC accepterar det så börjar jag faktiskt undra hur statens styrningsmodeller fungerar.
Om inte grunden för gripandet och det ihärdiga utpekandet av läkaren kommer redovisas måste detta vara en skandal utan dess like.
Citat:
Ursprungligen postat av nono2
Om vårt nuvarande rättssystem inte fordrar högre kvalitet och självinsikt är det skandal.
Citat:
Om du har rätt i det påståendet är rättsmedicins hantering av detta en oerhörd skandal.
Citat:
Det måste redan nu räknas som en skandal om det ändå gör det.
Citat:
Det vore en enorm skandal om man inte hittade en koncentration tiopental som är i samma storleksordning eller större än den Beck redovisar.
Citat:
Det vore en enorm skandal om inte RMV kommer redovisa hur de avvikelser som Beck redogjort för har uppstått.
Du har förvarnat så mycket om en skandal nu så man börjar undra när den verkligen skall bryta ut. Så när kan vi förvänta oss löpsedlar med krigsrubriker?
Du har förvarnat så mycket om en skandal nu så man börjar undra när den verkligen skall bryta ut. Så när kan vi förvänta oss löpsedlar med krigsrubriker?
Tja, juli är säkert strategiskt för åklagaren om han tänker backa ur. Annars verkar han ju kunna dra ut på detta hur länge han vill.
Så skandalen kommer om åklagaren backar ur? Nja, du kommer nog att tycka att det är skandal ändå. Även om så att läkaren erkände till slut.
Det är riktigt att den inblick jag har fått i hur åklagare, polis och RMV har jobbat med detta fall skrämmer mig och jag kommer att anse att det är en skandal oavsett den fortsatta händelseutvecklingen.
Någon gång kanske jag kommer sammanfatta här varför jag uppfattar det som att utredningen har haft så dålig kvalitet och varför jag tycker att det är allvarligt ur ett samhällsperspektiv.