[
Ingenting tyder på att de ens pratade med henne inför andra - utan att de skötte det diskret.
Om det nu blev "tumult" kan ju bero på läkarens reaktion. Man kan ju bara själv föreställa sig hur man skulle reagera i den situationen.
Jag tycker att läkarnas anmälan andas "kverulans". När de skriver "under tumultartade former" får man bilden av poliser som stormar in med dragna vapen.
Så sant, de hade säkert kunnat vara mer försiktiga än de var men jag tycker allt tyder på att de var förhållandevis diskreta om man jämför med hur andra gripanden går till.
Citat:
Jag har svårt att se det märkliga i detta agerande mer än att de är fem personer då. Det kan ju tyckas lite överdrivet just i detta fall. Men å andra sidan, vad visste de om henne? Hon kanske skulle kunna fly, bryta ihop och få ett totalt sammanbrott. Det låter på vissa som om polisen borde ha kommit dit, smygit sig fram, hostat lite försiktigt och viskat: - Vi är ledsna att vi stör men kan du tänka dig att följa med oss till stationen? Jaha, du måste arbeta klart först, ja vi sätter oss här och väntar... tack.
QUOTE=Bergakungen]Jag föreslår båda.
"fem svartklädda poliser ha kommit in på avdelningen den 2 mars, och med ett tag om barnläkarens arm högt och tydligt sagt: "Du är anhållen".
"fem svartklädda poliser ha kommit in på avdelningen den 2 mars, och med ett tag om barnläkarens arm högt och tydligt sagt: "Du är anhållen".
Ingenting tyder på att de ens pratade med henne inför andra - utan att de skötte det diskret.
Citat:
Barnläkaren tvingades snabbt, och under vad i anmälan beskrivs som tumultartade och högljudda former, att avsluta sitt jobb och lämna över till en kollega".
Om det nu blev "tumult" kan ju bero på läkarens reaktion. Man kan ju bara själv föreställa sig hur man skulle reagera i den situationen.
Jag tycker att läkarnas anmälan andas "kverulans". När de skriver "under tumultartade former" får man bilden av poliser som stormar in med dragna vapen.
Citat:
I efterhand är det lättare att värdera det mesta.
Så sant, de hade säkert kunnat vara mer försiktiga än de var men jag tycker allt tyder på att de var förhållandevis diskreta om man jämför med hur andra gripanden går till.