Citat:
Ursprungligen postat av Bananchoklad
Då det tycks vara påkallat så vill jag understyrka att jag har inga problem att diskutera några delar av denna OT fråga som upptagit en stor del av denna tråd, dock väljer jag vilka meningsmotståndare jag lägger min tid på och vilka jag inte gör det. Folk som uppenbarligen inte begriper (trots mina enträgna försök att förklara) och folk som är fullkomligt respektlösa i sitt beteende väljer jag helt enkelt att inte diskutera med.
'Folk som inte begriper' och 'folk som är fullkomligt respektlösa' - två enkla metoder att undvika svåra frågor.
Ditt första ställningstagande är märkligt i en debatt då du i princip likställer dig själv med en tydlig urkund i en materia som är tolkningsbar och mycket svår.
Det andra ställningstagandet är också märkligt då din inställning i enlighet med ditt första ställningstagande naturligtvis leder till provokationer för att se om du verkligen menar allvar. Istället för att ge svar på tal blir då personen som genomför provokationen respektlös mot dig. Vad kallar du du ditt första ställningstagande om inte fullständigt respektlöst mot andra som debatterar ämnet?
Alhems kommentar är viktig då han i princip ställer sig bakom riksdagens bedömning vad gäller palliativ vård och således går i polemik med Bananchoklad. Jag antar att med Bananchoklads logik så hamnar således Alhem i kategorin 'Folk som inte begriper'.
Det är ändå trevligt att konspirationsteoretikerna som omväxling har bytt ut judarna mot katolikerna i sina teorier.