Sidan 1446 # 17336 ; Bustopher
Efter döden! Tja.
I vanliga fall trädar läkaren ju åt sidan och släppar prästen till så det har jag inte lärt annat om än inn-direkt.
Samt patologisk anatomi för snart 30 år sedan.
Efter döden dis-integrerar / upplösas alla membraner med deres bundne innehåll av lipid, proteiner, kolhydrat.
Alla mekanismer för transport, koncentrering, upprätthållelse av membran-potential upphörar.
Men med rätt konservering vill många av de extra-cellulära strukturer kunde bevares i årtusinder.
Mumier. Senar - pil-bågs-stränger. Tarmar - violin-stränger. Blåsor - vattenbehållare. Artärer minns jag inte. O.s.v..
Naturfolk använder fortfarende dessa överblivna organer. Elefant, bison, val, säl, o.s.v.. Stora strukturer.
-----------------------------------------
Så jag måste sätte olika scenariae upp.
Men!
Jag vill tage utgångs punkt i bl. annat följande utlåtande från Derschwitz, sidan 952 nederst / 953 överst.
“ However, Figure 9 shows that there may be substantial and clinically meaningful differences between the arterial and venous concentrations of thiopental.
Assuming a normal cardiac output, differences between the arterial and venous concentrations of thiopental are expected for approximately four minutes following the beginning of thiopental administration.
In contrast, if thiopental were to cause a large decrease in cardiac output (as is expected with the large doses used in lethal injection protocols), the difference in the arterial and venous concentrations will persist until well after the expected occurrence of death.”
i hvilket jag är fullständigt 100 % enig samt Koniaris et al. sidan 1074, andra spalt nederst / tredie spalt överst
“In an experimental dog model, Brodie and colleagues showed that inhalation of carbon dioxide such that arterial pH decreased to 709–680 produced a 4015% decrease in thiopental plasma concentrations.
When the animals’ blood was allowed to recover to a normal pH, the thiopental concentrations increased.
The pharmacokinetics of thiopental are extremely complex.
The end of anaesthetic effect of thiopental is believed to be due to the rapid distribution of drug into muscle and fat.
If acidaemia causes a more rapid distribution of thiopental away from its receptor sites, the current thiopental
protocol might not provide adequate thiopental anaesthesia during the execution of prisoners”
delvis för att beljusa att jag inte är den enda som tänkar på detta sätt men även för därigenom att få förståelse för varfor jag försökar inskränka de olika scenariae.
PC och PRA påstår, och anklagar derigenom, att barnet har varit levande, fått en injektion som tagit vägen fra ven i armbåga till / via hjärta-, lung-, artär-, kapillär-system(arteriel sidan genom ECV till venös sidan) och vidare till vena femoralis och åstadkommit en koncentration i et prov tagit 24 dagar efter dödens innträdande!
Utan tvekan har denna koncentration varit högre rundt dödstidspunkten i fall barnet levde.
Hur mycket? Ingen aning! I fall barnet levde!
Men då hamnar vi i de uträkningar präsenterat sidan 1150 # 13789 och det får ingen i denna värld mig att tro på.
-------------------------------------------------------
Efter dödens innträdende upplösas de biologiske cellemembranerne.
Frånsett de ställen där de ovan nämnde extracelluläre strukturer fortsat kan begränsa vandringen av vatten formentligt många år efter och i årtusinder med rett konservering men utan minnsta tvekan hos mig vill ICV och ECV blandas.
När de biologiske membranarne upplöses exponeras membranarnes olika innehåll av olika lipider formentligt med olika stor affinitet till et lipofilt ämne som Thiopental och bidragar till absurditeten och det bizarre i scenariet.
Ytterligare frisättas en mycket stor mängd lysosomale enzymer stort set alla katabole, d.v.s. nerbrytande enzymer som utan rätt konservering (bromsande effekt på enzymet) vill bryta ner allt som kommer i dets väg.
Vad enzymerne i periferien, subcutan vävnad, fett, musklor, ben, gör med Thiopental kan jag kun gissa på men jag vill tro dom även bryter ner Thiopentalet.
Cytokrom P 450 systemet som finnas i de flesta cellernes organeller men om den / de rätte sub-grupperingerne av enzymet nödvändiga för glukoroni-fikation av barbiturat tror jag men vet ej. Om än i mindra mängd än i levern.
http://pro.medicin.dk/Specielleemner/Emner/315043.
Ytterligare är jag heller inte i tvivel om att Thiopental vill fällas ut i et acidotisk miljö men hur det påvirkar mätt resultatet och Thiopentalets öde vet jag inte.
Thiopental utfällas med “Ringer-Laktat” i droppet samt vid föregående injektion “Rapifen”.
Men det som övertyger mig kanske mest är att ifall man har varit i stånd till att injicera et ämne med et pH på i bruks-lösning mellem 10,2 ocg 11,2, stärkt frätande allltså som har fördelat sig i hela ECV först med derav implicit högra koncentration än 2 milligram / milliliter och senare ICV med derav implicit lägre koncentration än vid injektions-tidspunkten utan att det finnas minnsta makroskopiske eller mikroskopiskt symptom på dette får heller ingen i denna värld mig att tro på.
Resterne av de mjuka vävnaderne, muskler ben bindevävnad osv., borde have skvalpet rundt i hud-kostumen ifall till följd av underhudens och det subcutane vävnads disintegration ifall huden hadde överlevat denna exposition for lut.
Och subcutan deposition. Nej av samma nyss nämnde anledning. Frätt-skade skulle uppstå.
Och jag har set enkelte Thiopenthal-injektioner som hamnade subcutant vid misstag.
Det åstadkom vävnads-död med stora substans-defekter trots intensiv spolning genom innlägning av iv-venflon subcutant och infundera långsamt med NaCl. Både hud-, sena-, ben-vävnad!
Artärer / venor är ganska resistente men om ens dessa strukturer skulde stå emot en basisk exposition så lång tid.
Garvare använde både lut och syra anilin, chrome ++++ i forne dagar men 24 dagar !!!!! ???????? Vet ej!
SÅ nej! Klinkende klart och klokkerent NEJ.
Som Krister Nilsson sa det på TV. Inte i denna värld.
Och då kommar vi till andra scenarier.
Ss. 1445 # 17332 / 1442 # 17301 / 1442 # 17298 / 1442 # 17296 / 1367 # 16394 / 1191 #14286 / 1151 # 13803 /
/ 1150 # 13789 / 969 # 11627 / 965 # 11575, ......
Jag anser fortfarende injektion efter dödens innträdande som enaste acceptable scenario i tidsrummet från Astrid Lindgrens Sjukhus til RMV.
Men när? Men hur? Men vart? Men av vem?
Ingen aning!
Sleepydoc3