Citat:
Ursprungligen postat av papi papisson
Jag vill inte vara en petimeter men nu har du använt den tyska beteckningen i flera inlägg, kan du inte börja skriva EKMR istället?
I övrigt håller jag med dig till fullo och ser det som en självklarhet att proportionalitetsprincipen tillgodoses.
Jag kan dock inte minnas att ett mordmisstänkt häktas för att sedan försättas på fri fot medan misstankar mot denne kvarstår, som nu åklagaren menar är fallet. Brandt måste verkligen ha det tunt under fötterna, jag tror att det vara förhöret med sköterskan som fick henne att inse detta. Men om det nu var så att hennes case var tänkt att vila på sköterskans vittnesmål, varför skulle läkaren vara häktad i en vecka innan förhör med hennes hölls? Det är ju inte klokt.
Jag har inga register i huvudet men inträffar vid narkotikabrott,
även brottsrubricering mord alternativt dråp etc.
inga tvångsåtgärder i väntan på dom.
Jag har min hypotes i fråga om åklagarens tillvägagångssätt.
Vill påstå att hon styrt upp förundersökningen,nu är det slut tramsat!
Beträffande denna vecka,kan hon behöva tid för analysera journalhandlingar som kanske inhämtats i samband med tvångsåtgärd.
Ha i tanken att föräldrarna inte fick ut
alla journalhandlingar beträffande flickans behandling på sjukhuset.
Åklagaren behöver extern hjälp för att tolka journaler innan förhör med vittnet(tar tid).
Det är hennes jobb att utreda brottsmisstankar samtidigt se till
läkarens bästa.
För att peka på ett dåligt åklagararbete måste man veta polisens anmälningsdatum.
Sannolikt att åklagaren tagit över förundersökningen ser att det saknas dokumentation och åberopar påverkningsrisk.
Handlar om väsentliga teknikaliteter annars kan allt förstöras utanför och i domstol.
Hon kommer att slutföra detta och hon sköter det briljant.