Citat:
Ursprungligen postat av m4ver1ck
Jag bor tillsammans med en kines, har en väldigt god vän som jag umgås med nästan hela tiden som bor typ 100 m bort, han är polack. I övrigt ser jag fler mörkhyade och personer med slöja än vita när jag går till affären. Så nej, jag bor inte med nordeuropéer. Hur passar min verklighet ihop med din föreställning om verkligheten?
Jag är 19, fyller 20 i maj. Om du tror att min ringa ålder ger dig mer rätt så är det ditt problem.
Du verkar bo i ett område som är halvvägs till att ha blivit ett fullskaligt blatteghetto. Har du någonsin bott i ett helsvenskt område med hyresrätter?
Och ja, din ringa ålder gör det svårt att ta dig på allvar. Du är ju inte ens vuxen än - hjärnan utvecklas tills att man är 26-27, och du har en bra bit kvar. Det är främst omdömet som förbättras mot slutet.
Citat:
Jag tycker finanskrisen och alla stimulanspaket som poppat upp är bra exempel på hur mycket pengar det finns i kassan. Varför har man inte skjutit in mer pengar i offentlig sektor de senaste tio åren? Varför är utgiftstaket så lågt? Sen har du och jag helt olika uppfattningar av invandrare, du verkar tro att de kommer hit för att leva på bidrag och aldrig lyfta ett finger, jag tror att de flesta som kommer hit egentligen vill arbeta men får inte chansen. Om man för en politik för allmän välfärd och därmed skapar arbetstillfällen så kommer även invandrare att börja jobba och därmed minskar statens utgifter i form av bidrag.
Du har noll koll i det mesta verkar det som. Det går inte bara att trolla fram arbeten hux flux. Vi har en outbildad blatte men var har vi maskinen, lokalen, försäljning/distribution och kunderna? Det krävs avsevärda kapitalinvesteringar för att skapa ett jobb, kapital som sen är bortkastat om det visar sig att blatten var oduglig till ett arbete (vilket de brukar vara).
Dessutom är det absurt att påstå att blattarna flyttar hit för att jobba, vill de jobba så finns det oääändligt med jobb att göra i deras hemländer. Den främsta orsaken till att de vill flytta hit är att det bor massor av högdestruktiva kaosblattar i deras hemländer. Den främsta orsaken till massinvandringen till Sverige är nämligen befolkningsexplosionen i tredje världen. Mellan 2006 och 2025 så beräknas befolkningen i Afrika och Mellanöstern öka med 50%! Tror du produktionen av varor och tjänster i blatteländerna kommer att öka med 50%? Det tror inte jag. Framtidens blattar kommer att vara fattigare och ännu mer sugna på att komma hit.
Citat:
Ja, har man ett fast jobb på Scania så har man väl troligtvis ganska hög lön, varför skulle man vilja/behöva jobba svart? Dessutom stiger lönerna i takt med priserna. Förstår inte vart du får föreställningen om att svenskar inte kan jobba svart.
Du fattar ju inte ett skit för du har inte varit med och sett hur allt har kanat utför. Du kan ha en hög baslön men efter att ha betalat först höga skatter (ännu högre än idag) och sen pengar för privatskola för ungarna och privat sjukförsäkring för familjen så kommer det inte att finnas några pengar kvar. Pension? Inte en chans om du inte har privat pensionsförsäkring. A-kassa? Har du privat akassa så får du 80% av din inkomst, har du offentlig så hamnar du en bit ovanför socialbidragsnivå - från början.
När du ser skumma blattar driva genom ditt område ringer du ditt bevakningsbolag, inte snuten (som aldrig kommer). Svensken kommer att jobba hårt men vara ännu fattigare än idag eftersom han kommer att få betala dubbelt upp för de tjänster han konsumerar - först för den odugliga offentliga tjänsten och sen den fungerade privatorganiserade tjänsten.
Varför privatskola och privat sjukförsäkring osv? För att de enorma mängder blattar som kommer att finnas i det framtida Sverige kommer att ha röstat till sig det mesta av all skatt som sen kommer att utbetalas till dem som bidrag i olika former. Det kommer att finnas så många blattar att bidragsnivåerna kommer att vara rätt så låga men totalkostnaden kommer ändå att vara enorm pga deras antal. Sådant som vårdskolaomsorg kommer att vara mer förkrympt än idag. Armen kommer att bestå av högvakten och tre FN-kompanier. Att plugga efter gymnasiet kommer att kosta rejäla pengar i terminsavgifter. Polisen kommer att vara ännu svagare än idag.
En blatte som varvar sjukpenning med svartjobb eller småkriminalitet kommer att leva gott. Han behöver inte stoppa sina ungar i privatskola för att det inte är hans ungar som blir trakasserade av blatteungar i skolan. Han lägger inte pengar på en sjukförsäkring för att hans lokala sjukhus har fått extrapengar tilldelat till sig för att det är beläget i ett "utsatt" område. De allra rikaste blattarna kommer att vara de som ägnar sig åt organiserad kriminalitet. De kommer att dumpa en del av sina intäkter i blatteområderna som välgörenhet vilket kommer att ge dem hjältestatus bland blattarna. Det är ingen fantasi, det är så organiserad brottslighet funkar i tredje världen.
Läste du om vad som hände i Stockholm när man tilldelade varje mottagning pengar efter hur många patienter de tog emot? Mottagningar belägna i blatteområden gick fett med back medans de belägna i svenneområden gick ungefär jämnt ut. Det visade sig att blattar är i snitt mycket sjukare än svenskar och kräver mer och dyrare behandling. Nu hörs rop om att det diskrimineras mot blattar när man inte ger blattemottagningarna extra pengar.
Citat:
Som du själv säger, finns ingen bra statistik därmed drunknar ju ditt påstående om att det är ytterst få som fått sina familjer mördade. Man kan som sagt inte konstatera någonting endast spekulera, men jag finner det väldigt troligt att det är många som varit med om hemskheter.
De flesta blattar i Sverige är anhöriginvandrare som kommer årtionden efter kriget tagit slut eller tillverkade lokalt som andra generationens blattar.
Citat:
Tror precis som du, de flesta som flyttar hit gör det för att kunna ge sig själva och sina familjer en bättre framtid, tror att de vill arbeta och göra rätt för sig men att det i många fall är något som blir fel när de kommer hit. Som sagt, jag tror att om man driver en politik med målet full sysselsättning så kommer väldigt många sociala problem minska i omfattning. Hellre det än att vi stänger porten.
Jag vet, du tror. Sverige kommer inte att överleva på nuvarande kurs. Du kommer att få en parkettplats när Sverige uppnår en så hög grad av kulturberikning att landet hamnar i inbördeskrig.
Citat:
Jo, det är just bristen på motdebattörer som gör de flesta trådar här på I&I ointressanta. Personligen har jag länge inte tagit debatten då jag inte orkade och trodde det skulle vara lönlöst.
Du är ju en karikatyr på en verklighetsfrånvänd SSUare. Du tror att folk kan ta dig på allvar när du är en liten fjunig tonåring med noll kunskaper eller erfarenheter.