2009-03-02, 10:38
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det är ingen drömbild, det är en historiskt korrekt bild som gällde så sent som för 40-50 år sedan. Du är uppenbarligen en ung 20någonting som alltid har levt med mångkultur, men jag minns att så sent som på mitten av 80talet var det en stor nyhet med dubbeluppslag i mitten av kvällstidningarna om någon kvinna blev våldtagen. Idag blir det bara en liten notis om ens det då sådana nyheter är så vanliga idag. Idag hittar man 1-2 döingar per dag, sådana nyheter brukade räcka till en sida minst i både kvälls och dagspress under 80talet, idag blir det återigen bara en notis. Saker och ting funkade mycket bättre under 80talet i Sverige än vad de gör idag. Det fanns 3 ggr mer vårdplatser på sjukhusen, det var en högre nivå på alla utbildningar från grundskola till KTH, det var mycket bättre nivå på alla former av socialförsäkringar och sjukvård, det var en mycket lägre nivå på all form av kriminalitet osv, detta trots att blattarna redan då fått fotfäste i enklaver här och där i Sverige. Alla som är födda på 80talet har kommit in för sent på planen för att ha fått vara med om något annat än blattesverige. Du tror att det här Sverige är ett normalt Sverige. Det är det inte. Det är ett döende, dekadent Sverige på väg mot statsbankrutt och inbördeskrig.

Några gånger per år så skrivs det ett inlägg som mitt i floden av alla upprepningar om Sveriges nesa lyckas ge en ny, fräsh och fullständigt dräpande korrekt bild av vad allt handlar om.

Detta var ett sånt. Att däremot tro att hjärntvättade ungblattekramare utan livserfarenhet plötsligt förbannar sin idioti och blir engagerade invandringsmotståndare, kan man i vanlig ordning glömma.
2009-03-02, 14:11
Medlem
Jag tycker att det är poetisk rättvisa det som hände, ung tjej umgås med negrer och knullar dem och säger gud vad underbara dessa kulturella berikare är, sedan mördas hon av dessa underbara kulturella berikare, hoppas hon riktigt kände den kulturella berikningen när hon kände att livet lämnade hennes kropp.

Hon fick stå sitt kast för sin egna dumhet helt enkelt.

Samma poetiska rättvisa var när landsförrädaren anna lind mördades, hon har företrätt en politik som släppt in över 1 miljon apor i landet, inte mer än rätt att hon fick uppleva den underbara kulturella berikningen i form av en kniv, hoppas subban ångrade sina blattebeslut när hon låg på golvet och blödde.

Sedan gubben wallin, det är bara ett försvar att han beter sig som han gör, han vet innerst inne att det är hans fel att hans dotter är död eftersom han inte hindrade henne från att umgås med dessa kulturella berikare, han skulle antagligen ta livet av sig ifall han försökte se sanningen i vitögat, men det är gubben för feg för.
2009-03-02, 15:01
Avslutad
Citat:
Jag bor tillsammans med en kines, har en väldigt god vän som jag umgås med nästan hela tiden som bor typ 100 m bort, han är polack. I övrigt ser jag fler mörkhyade och personer med slöja än vita när jag går till affären. Så nej, jag bor inte med nordeuropéer. Hur passar min verklighet ihop med din föreställning om verkligheten?

Jag är 19, fyller 20 i maj. Om du tror att min ringa ålder ger dig mer rätt så är det ditt problem.

Eftersom du inte är så gammal antar jag att du inte har läst statsvetenskap på universitetsnivå än. Då man gjort detta tillgodoser man sig vetskapen att inget välfärdssamhälle klarat av att bli långlivat om inte befolkningen är starkt homogen i fråga om kultur och ras. Det som behövs för att människor ska ställa upp på en bred välfärd är någon som håller folk samman och bibehåller solidariteten. Detta "kitt" urholkas när man blandar väldigt många folkgrupper som alla tyr sig till de sina, vilket vi ser bra exempel på i Sverige.

Vidare så talar ju all empirisk fakta om för oss att ett invandrare klarar sig betydligt bättre (nu talar vi icke-västerländska invandrare) i land där välfärden generellt sett är mycket lägre än i Sverige.

Citat:
Tror precis som du, de flesta som flyttar hit gör det för att kunna ge sig själva och sina familjer en bättre framtid, tror att de vill arbeta och göra rätt för sig men att det i många fall är något som blir fel när de kommer hit. Som sagt, jag tror att om man driver en politik med målet full sysselsättning så kommer väldigt många sociala problem minska i omfattning. Hellre det än att vi stänger porten.

Fast tidigare i tråden ansåg du att många invandrare hade svårt att göra rätt för sig då de hade många trauman i bagaget. Statistiken talar ju tydligt om för oss att endast knappt 5% av de som invandrar till Sverige verkligen har skyddsbehov pga krig, förföljelse och dylikt.

On topic: Detta är ironi när den är som tydligast. Precis som Anna Lind mördades tjejen pga konsekvenserna av det samhälle hon gjort allt för att skapa.
2009-03-03, 11:41
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4ver1ck
Jag bor tillsammans med en kines, har en väldigt god vän som jag umgås med nästan hela tiden som bor typ 100 m bort, han är polack. I övrigt ser jag fler mörkhyade och personer med slöja än vita när jag går till affären. Så nej, jag bor inte med nordeuropéer. Hur passar min verklighet ihop med din föreställning om verkligheten?

Jag är 19, fyller 20 i maj. Om du tror att min ringa ålder ger dig mer rätt så är det ditt problem.

Du verkar bo i ett område som är halvvägs till att ha blivit ett fullskaligt blatteghetto. Har du någonsin bott i ett helsvenskt område med hyresrätter?
Och ja, din ringa ålder gör det svårt att ta dig på allvar. Du är ju inte ens vuxen än - hjärnan utvecklas tills att man är 26-27, och du har en bra bit kvar. Det är främst omdömet som förbättras mot slutet.

Citat:
Jag tycker finanskrisen och alla stimulanspaket som poppat upp är bra exempel på hur mycket pengar det finns i kassan. Varför har man inte skjutit in mer pengar i offentlig sektor de senaste tio åren? Varför är utgiftstaket så lågt? Sen har du och jag helt olika uppfattningar av invandrare, du verkar tro att de kommer hit för att leva på bidrag och aldrig lyfta ett finger, jag tror att de flesta som kommer hit egentligen vill arbeta men får inte chansen. Om man för en politik för allmän välfärd och därmed skapar arbetstillfällen så kommer även invandrare att börja jobba och därmed minskar statens utgifter i form av bidrag.

Du har noll koll i det mesta verkar det som. Det går inte bara att trolla fram arbeten hux flux. Vi har en outbildad blatte men var har vi maskinen, lokalen, försäljning/distribution och kunderna? Det krävs avsevärda kapitalinvesteringar för att skapa ett jobb, kapital som sen är bortkastat om det visar sig att blatten var oduglig till ett arbete (vilket de brukar vara).

Dessutom är det absurt att påstå att blattarna flyttar hit för att jobba, vill de jobba så finns det oääändligt med jobb att göra i deras hemländer. Den främsta orsaken till att de vill flytta hit är att det bor massor av högdestruktiva kaosblattar i deras hemländer. Den främsta orsaken till massinvandringen till Sverige är nämligen befolkningsexplosionen i tredje världen. Mellan 2006 och 2025 så beräknas befolkningen i Afrika och Mellanöstern öka med 50%! Tror du produktionen av varor och tjänster i blatteländerna kommer att öka med 50%? Det tror inte jag. Framtidens blattar kommer att vara fattigare och ännu mer sugna på att komma hit.

Citat:
Ja, har man ett fast jobb på Scania så har man väl troligtvis ganska hög lön, varför skulle man vilja/behöva jobba svart? Dessutom stiger lönerna i takt med priserna. Förstår inte vart du får föreställningen om att svenskar inte kan jobba svart.

Du fattar ju inte ett skit för du har inte varit med och sett hur allt har kanat utför. Du kan ha en hög baslön men efter att ha betalat först höga skatter (ännu högre än idag) och sen pengar för privatskola för ungarna och privat sjukförsäkring för familjen så kommer det inte att finnas några pengar kvar. Pension? Inte en chans om du inte har privat pensionsförsäkring. A-kassa? Har du privat akassa så får du 80% av din inkomst, har du offentlig så hamnar du en bit ovanför socialbidragsnivå - från början.
När du ser skumma blattar driva genom ditt område ringer du ditt bevakningsbolag, inte snuten (som aldrig kommer). Svensken kommer att jobba hårt men vara ännu fattigare än idag eftersom han kommer att få betala dubbelt upp för de tjänster han konsumerar - först för den odugliga offentliga tjänsten och sen den fungerade privatorganiserade tjänsten.

Varför privatskola och privat sjukförsäkring osv? För att de enorma mängder blattar som kommer att finnas i det framtida Sverige kommer att ha röstat till sig det mesta av all skatt som sen kommer att utbetalas till dem som bidrag i olika former. Det kommer att finnas så många blattar att bidragsnivåerna kommer att vara rätt så låga men totalkostnaden kommer ändå att vara enorm pga deras antal. Sådant som vårdskolaomsorg kommer att vara mer förkrympt än idag. Armen kommer att bestå av högvakten och tre FN-kompanier. Att plugga efter gymnasiet kommer att kosta rejäla pengar i terminsavgifter. Polisen kommer att vara ännu svagare än idag.

En blatte som varvar sjukpenning med svartjobb eller småkriminalitet kommer att leva gott. Han behöver inte stoppa sina ungar i privatskola för att det inte är hans ungar som blir trakasserade av blatteungar i skolan. Han lägger inte pengar på en sjukförsäkring för att hans lokala sjukhus har fått extrapengar tilldelat till sig för att det är beläget i ett "utsatt" område. De allra rikaste blattarna kommer att vara de som ägnar sig åt organiserad kriminalitet. De kommer att dumpa en del av sina intäkter i blatteområderna som välgörenhet vilket kommer att ge dem hjältestatus bland blattarna. Det är ingen fantasi, det är så organiserad brottslighet funkar i tredje världen.

Läste du om vad som hände i Stockholm när man tilldelade varje mottagning pengar efter hur många patienter de tog emot? Mottagningar belägna i blatteområden gick fett med back medans de belägna i svenneområden gick ungefär jämnt ut. Det visade sig att blattar är i snitt mycket sjukare än svenskar och kräver mer och dyrare behandling. Nu hörs rop om att det diskrimineras mot blattar när man inte ger blattemottagningarna extra pengar.

Citat:
Som du själv säger, finns ingen bra statistik därmed drunknar ju ditt påstående om att det är ytterst få som fått sina familjer mördade. Man kan som sagt inte konstatera någonting endast spekulera, men jag finner det väldigt troligt att det är många som varit med om hemskheter.

De flesta blattar i Sverige är anhöriginvandrare som kommer årtionden efter kriget tagit slut eller tillverkade lokalt som andra generationens blattar.

Citat:
Tror precis som du, de flesta som flyttar hit gör det för att kunna ge sig själva och sina familjer en bättre framtid, tror att de vill arbeta och göra rätt för sig men att det i många fall är något som blir fel när de kommer hit. Som sagt, jag tror att om man driver en politik med målet full sysselsättning så kommer väldigt många sociala problem minska i omfattning. Hellre det än att vi stänger porten.

Jag vet, du tror. Sverige kommer inte att överleva på nuvarande kurs. Du kommer att få en parkettplats när Sverige uppnår en så hög grad av kulturberikning att landet hamnar i inbördeskrig.

Citat:
Jo, det är just bristen på motdebattörer som gör de flesta trådar här på I&I ointressanta. Personligen har jag länge inte tagit debatten då jag inte orkade och trodde det skulle vara lönlöst.

Du är ju en karikatyr på en verklighetsfrånvänd SSUare. Du tror att folk kan ta dig på allvar när du är en liten fjunig tonåring med noll kunskaper eller erfarenheter.
2009-03-03, 13:13
Medlem
64550.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Vad tror ni? Är Stig Wallin de politiskt korrektas ideal-svensk i ett mångkulturellt samhälle? Hans dotter blir mördad av en afrikansk flykting och hans reaktion på detta är att bli engagerad i kampen mot rasism och främlingsfientlighet (så engagerad att han till och med anmäler en glass)! Är det till sådana här mönsterinvånare i det mångkulturella samhället som staten vill att vi alla ska bli?

kunde väll lika gärna vart en svensk eller tysk som mörda hans dotter.
det där med glassen tycker jag bara är löjligt, GB döper väll sina glassar till vad fan dem vill? gillar man det inte äre väll bara att låtabli att köpa/äta det?
2009-03-03, 14:31
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 64550.
kunde väll lika gärna vart en svensk eller tysk som mörda hans dotter.

Nej. Det är mindre sannolikt att hon vore mördad av en tysk pojkvän än en neger-pojkvän, då negrer oftare är brottslingar.
2009-03-03, 16:15
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ung, oerfaren, naiv blattekramare
Jo, det är just bristen på motdebattörer som gör de flesta trådar här på I&I ointressanta. Personligen har jag länge inte tagit debatten då jag inte orkade och trodde det skulle vara lönlöst.

Du menar att det är jobbigt att sprida sina kramarfloskler i en miljö där motståndet blir övermäktigt och man blir tvungen att lägga rökridå och försvinna från tråden?`

Du kan ju börja med att svara på Infidels inlägg ovan. Helst utan att göra dig själv mer patetisk än du gjort hittils.
2009-03-03, 19:46
Medlem
m4ver1cks avatar
Citat:
Du verkar bo i ett område som är halvvägs till att ha blivit ett fullskaligt blatteghetto. Har du någonsin bott i ett helsvenskt område med hyresrätter?
Och ja, din ringa ålder gör det svårt att ta dig på allvar. Du är ju inte ens vuxen än - hjärnan utvecklas tills att man är 26-27, och du har en bra bit kvar. Det är främst omdömet som förbättras mot slutet.

Helsvenska områden? Tror knappt det finns några sånna här, och möjligtvis ute på ön men där är det nog bara bostadsrätter. Där jag bor nu har jag bott i två månader innan dess har jag bott hela mitt liv i ett område med en majoritet av etniska svenskar. Båda områdena är jättebra.

Sen måste det vara väldigt bekvämt för dig att kunna vifta bort mina åsikter och argument genom att peka på min ålder. Om du nu har så svårt att ta mig på allvar, varför har du då skrivit ett jättelångt svar på mitt inlägg?
Citat:

Du har noll koll i det mesta verkar det som. Det går inte bara att trolla fram arbeten hux flux. Vi har en outbildad blatte men var har vi maskinen, lokalen, försäljning/distribution och kunderna? Det krävs avsevärda kapitalinvesteringar för att skapa ett jobb, kapital som sen är bortkastat om det visar sig att blatten var oduglig till ett arbete (vilket de brukar vara).

Dessutom är det absurt att påstå att blattarna flyttar hit för att jobba, vill de jobba så finns det oääändligt med jobb att göra i deras hemländer. Den främsta orsaken till att de vill flytta hit är att det bor massor av högdestruktiva kaosblattar i deras hemländer. Den främsta orsaken till massinvandringen till Sverige är nämligen befolkningsexplosionen i tredje världen. Mellan 2006 och 2025 så beräknas befolkningen i Afrika och Mellanöstern öka med 50%! Tror du produktionen av varor och tjänster i blatteländerna kommer att öka med 50%? Det tror inte jag. Framtidens blattar kommer att vara fattigare och ännu mer sugna på att komma hit.

Som du säger, det krävs enorma kapitalinvesteringar för att skapa jobb. Vad är problemet? Huruvida det finns oändligt med jobb i hemländerna varierar ju beroende på vilket land man tittar på, sen är det väl inte så konstigt om man söker sig från hemlandet i jakt på bättre jobb, alla i Afrika kanske inte vill producera tegel. Och självklart tycker jag det skulle vara bättre om dessa människor kunde få bra jobb och välfärd i deras hemländer, men man kanske inte ska klandra de för att tredje världen har blivit trippel a:ad av oss i väst sen 1500-talet.

Citat:
Du fattar ju inte ett skit för du har inte varit med och sett hur allt har kanat utför. Du kan ha en hög baslön men efter att ha betalat först höga skatter (ännu högre än idag) och sen pengar för privatskola för ungarna och privat sjukförsäkring för familjen så kommer det inte att finnas några pengar kvar. Pension? Inte en chans om du inte har privat pensionsförsäkring. A-kassa? Har du privat akassa så får du 80% av din inkomst, har du offentlig så hamnar du en bit ovanför socialbidragsnivå - från början.
När du ser skumma blattar driva genom ditt område ringer du ditt bevakningsbolag, inte snuten (som aldrig kommer). Svensken kommer att jobba hårt men vara ännu fattigare än idag eftersom han kommer att få betala dubbelt upp för de tjänster han konsumerar - först för den odugliga offentliga tjänsten och sen den fungerade privatorganiserade tjänsten.

Varför privatskola och privat sjukförsäkring osv? För att de enorma mängder blattar som kommer att finnas i det framtida Sverige kommer att ha röstat till sig det mesta av all skatt som sen kommer att utbetalas till dem som bidrag i olika former. Det kommer att finnas så många blattar att bidragsnivåerna kommer att vara rätt så låga men totalkostnaden kommer ändå att vara enorm pga deras antal. Sådant som vårdskolaomsorg kommer att vara mer förkrympt än idag. Armen kommer att bestå av högvakten och tre FN-kompanier. Att plugga efter gymnasiet kommer att kosta rejäla pengar i terminsavgifter. Polisen kommer att vara ännu svagare än idag.

En blatte som varvar sjukpenning med svartjobb eller småkriminalitet kommer att leva gott. Han behöver inte stoppa sina ungar i privatskola för att det inte är hans ungar som blir trakasserade av blatteungar i skolan. Han lägger inte pengar på en sjukförsäkring för att hans lokala sjukhus har fått extrapengar tilldelat till sig för att det är beläget i ett "utsatt" område. De allra rikaste blattarna kommer att vara de som ägnar sig åt organiserad kriminalitet. De kommer att dumpa en del av sina intäkter i blatteområderna som välgörenhet vilket kommer att ge dem hjältestatus bland blattarna. Det är ingen fantasi, det är så organiserad brottslighet funkar i tredje världen.

Läste du om vad som hände i Stockholm när man tilldelade varje mottagning pengar efter hur många patienter de tog emot? Mottagningar belägna i blatteområden gick fett med back medans de belägna i svenneområden gick ungefär jämnt ut. Det visade sig att blattar är i snitt mycket sjukare än svenskar och kräver mer och dyrare behandling. Nu hörs rop om att det diskrimineras mot blattar när man inte ger blattemottagningarna extra pengar.

Nu har ju du och jag helt olika uppfattningar av invandrare. Dessa hemska varelser som bara tänker på sig själva känner inte jag till. De finns inte här där jag bor. Här finns det gott om invandrare, det är hederligt folk som arbetar och vill göra rätt för sig. Visst, skyll på att jag är ung, men faktum är att bara för att du har levt längre så blir inte din subjektiva verklighetsuppfattning en objektiv sanning, och den blir inte mer eller mindre korrekt än min subjektiva uppfattning.

Jag tror inte att blattarna kommer rösta till sig alla pengar i statskassan, hur skulle de kunna göra det? De flesta av de är väl inte medborgare (rätta mig om jag har fel, men länka i sånna fall till en källa) och därför inte full rösträtt.

Citat:
Du är ju en karikatyr på en verklighetsfrånvänd SSUare. Du tror att folk kan ta dig på allvar när du är en liten fjunig tonåring med noll kunskaper eller erfarenheter.

Som sagt, du har ju uppenbarligen tagit mig på stort allvar, det tackar jag för.

Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
Du menar att det är jobbigt att sprida sina kramarfloskler i en miljö där motståndet blir övermäktigt och man blir tvungen att lägga rökridå och försvinna från tråden?`

Du kan ju börja med att svara på Infidels inlägg ovan. Helst utan att göra dig själv mer patetisk än du gjort hittils.

Tyckte diskussionen hade blivit alldeles för off-topic, men eftersom du så gärna ville ha tillbaka en ung, oerfaren, naiv blattekramare som mig (vad lätt det blir för dig att inte behöva debattera på ett intelligent och konstruktivt sätt när du bara går till personangrepp), tänkte jag svara på infidels inlägg.

Från och med nu blir det inga mer inlägg från mig i den här tråden (är som sagt väldigt off-topic), om någon vill fortsätta debatten med mig så är denne hjärtligt välkommen att PMa sina åsikter eller starta ny tråd så svarar jag.

SMOKESCREEN!
2009-03-04, 01:24
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Tyckte diskussionen hade blivit alldeles för off-topic, men eftersom du så gärna ville ha tillbaka en ung, oerfaren, naiv blattekramare som mig (vad lätt det blir för dig att inte behöva debattera på ett intelligent och konstruktivt sätt när du bara går till personangrepp), tänkte jag svara på infidels inlägg.

Från och med nu blir det inga mer inlägg från mig i den här tråden (är som sagt väldigt off-topic), om någon vill fortsätta debatten med mig så är denne hjärtligt välkommen att PMa sina åsikter eller starta ny tråd så svarar jag.

SMOKESCREEN!
Kanske onödigt av mig att skriva vidare här då du inte tänker skriva mer, men tänkte bara poängtera att du lyckades skriva den textmassan ovan, och så gott som totalt undvika varje direkt och relevant fråga som infidel ställde.

WTG!

Din okunskap om Sveriges situation, och den globala ekonomin är också ganska frapperande. Men skitsamma, im outa here.
2009-03-04, 07:15
Medlem
-benito-s avatar

Suveränt inlägg! Tänker ofta på mitt barndoms Sverige (70/80-tal). Nästan overkligt hur mycket sämmre det har blivitt på så "kort" tid.
2009-03-04, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Hade alla tänkt och agerat som Stig Wallin hade det fortfarande undervisats i skolorna att jorden är platt. Att blunda för fakta är inte förenligt med den vetenskapliga och högteknologiska västvärlden: blundar man får man finna sig i att bli dumförklarad.
Det är skillnad på naturvetenskapliga sanningar och sanningar om människor.
Jag förmodar att de fakta som du refererar till har med invandrarnas beteende att göra? Men om alla tänkte och agerade som Stig, inklusive våra invandrare, så skulle ju världen se drastiskt annorlunda ut, eller hur?

Det är dessutom ett faktum att man ofta bemöter andra som man själv blir bemött. Stig är en hjälte i mina ögon.
2009-03-04, 08:33
Medlem
brum brums avatar
Citat:
Helsvenska områden? Tror knappt det finns några sånna här, och möjligtvis ute på ön men där är det nog bara bostadsrätter. Där jag bor nu har jag bott i två månader innan dess har jag bott hela mitt liv i ett område med en majoritet av etniska svenskar. Båda områdena är jättebra.

Sen måste det vara väldigt bekvämt för dig att kunna vifta bort mina åsikter och argument genom att peka på min ålder. Om du nu har så svårt att ta mig på allvar, varför har du då skrivit ett jättelångt svar på mitt inlägg?

Som du säger, det krävs enorma kapitalinvesteringar för att skapa jobb. Vad är problemet? Huruvida det finns oändligt med jobb i hemländerna varierar ju beroende på vilket land man tittar på, sen är det väl inte så konstigt om man söker sig från hemlandet i jakt på bättre jobb, alla i Afrika kanske inte vill producera tegel. Och självklart tycker jag det skulle vara bättre om dessa människor kunde få bra jobb och välfärd i deras hemländer, men man kanske inte ska klandra de för att tredje världen har blivit trippel a:ad av oss i väst sen 1500-talet.

Nu har ju du och jag helt olika uppfattningar av invandrare. Dessa hemska varelser som bara tänker på sig själva känner inte jag till. De finns inte här där jag bor. Här finns det gott om invandrare, det är hederligt folk som arbetar och vill göra rätt för sig. Visst, skyll på att jag är ung, men faktum är att bara för att du har levt längre så blir inte din subjektiva verklighetsuppfattning en objektiv sanning, och den blir inte mer eller mindre korrekt än min subjektiva uppfattning.

Jag tror inte att blattarna kommer rösta till sig alla pengar i statskassan, hur skulle de kunna göra det? De flesta av de är väl inte medborgare (rätta mig om jag har fel, men länka i sånna fall till en källa) och därför inte full rösträtt.

Som sagt, du har ju uppenbarligen tagit mig på stort allvar, det tackar jag för.

SMOKESCREEN!

Va bra.. Min polares dotter säger att hon har ett monster under sängen. Ska säga åt honom att han måste ta henne på allvar eftersom att han inte kan lita på sin livserfarenhet på det området...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in