2014-03-30, 10:37
  #697
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag tycker att en del här dömer Stig Wallin för hårt. De kunde åtminstone nämna två andra celebra personer som utsatts för invandrarvåld men bara blivit starkare i tron:

Fredrick Federley, riksdagsledamot C, som blev nerslagen och tappade medvetandet utanför sin port av ett invandrargäng. Vill fortfarande ha en generös invandring, han har inte protesterat mot förslaget 30 miljoner.

Anders Wallner, partisekreterare MP, som blev svårt knivskuren och rånad i invandrarförorten Alby och nästan miste livet. Ståndaktig invandringsvän ändå.

Dessa fick sig i alla fall en välförtjänt dos mångkultur. Dessa människors liv och politiska karriär är vigt åt multikulti. Om de ändrade inställning öppet skulle de förlora sina arbeten och sin bekantskapskrets.


Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
ja jösses detta maste vara bland det sjukaste man kan tänka sig ungefär som en jude i nazityskland som skulle hylla hitler för att nassarna mördat hans dotter o släkt.

Liknelsen är klockren. Det ger perspektiv över hur fascinerande psykiskt störd Wallin verkligen var.

Det finns få politiker och journalister som kan mäta sig med honom men många ligger värdegrundsmässigt mycket nära.
__________________
Senast redigerad av Nalin_Pekgul 2014-03-30 kl. 10:41.
2014-03-30, 14:16
  #698
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag tycker att en del här [b]dömer Stig Wallin för hårt[\B]. De kunde åtminstone nämna två andra celebra personer som utsatts för invandrarvåld men bara blivit starkare i tron:

Fredrick Federley, riksdagsledamot C, som blev nerslagen och tappade medvetandet utanför sin port av ett invandrargäng. Vill fortfarande ha en generös invandring, han har inte protesterat mot förslaget 30 miljoner.

Anders Wallner, partisekreterare MP, som blev svårt knivskuren och rånad i invandrarförorten Alby och nästan miste livet. Ståndaktig invandringsvän ändå.

En "liten" skillnad är att Sara Westin och Sylvia Hoek (som nästan alltid glöms bort) blev kniv-slaktade av en neger, och nu faktiskt är döda. De kunde inte ställa upp på en intervju någon dag efteråt, visa upp några blåmärken och därmed "boosta" sin politiska karriär. Den enda som gjorde karriär på deras död var Stig Wallin (utan vare sig blåmärken eller sår av kniv). Han blev utsedd till "Årets vänligaste svensk" 1993, fick medalj av kungen m.m.

Sylvias familj såg ingen anledning till att ta hennes död som en utgångspunkt eller ett avstamp för att inleda en smaklös kampanj för förövaren. De har inte blivit utsedda till någonting, och har inte fått ta emot en medalj ur kungens hand..

Det snällaste man kan tro om Stig Wallins uppträdande efter morden, är nog att alla propparna i skåpet brann samtidigt, och att han helt enkelt blev psykiskt sjuk. Måtte maskarna äta hans lik, och hans onda själ aldrig få frid. Nej, jag är inte religiös..
__________________
Senast redigerad av theodor.busse 2014-03-30 kl. 14:23.
2014-08-07, 08:36
  #699
Medlem
Shuffleslaps avatar
Amy Elizabeth Biehl
http://en.wikipedia.org/wiki/Amy_Biehl
2014-12-02, 03:12
  #700
Medlem
Raxbahns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffleslap
Amy Elizabeth Biehl
http://en.wikipedia.org/wiki/Amy_Biehl

"If you can't beat them......join them!"

Det är så fegt med att bara vända andra kinden till när sånt händer. Jag menar inte att man borde bära på ett livslångt hat men det vore klädsamt att åtminstone försöka inse sanningen. Att visa sin rotlöshet och ägna sig åt PK-fjanteri är verkligen (som flera i tråden redan skrivit) samma som att pissa på sina barns gravar.
2014-12-02, 07:00
  #701
Medlem
geir44s avatar
Må være Stockholmsyndromet 2.0.
2014-12-02, 07:02
  #702
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Må være Stockholmsyndromet 2.0.

Ja det måste vara något sådant. Människans psyke är outgrundlig emellanåt.
2014-12-02, 08:36
  #703
Medlem
Tog han denna populistiska ställning efter mordet?
2014-12-02, 09:06
  #704
Medlem
Om ni inte har lyssnat på P3:s dokumentär borde ni göra det. Det är inte så att Stig Wallin har försvarat mördaren eller bortförklarat mordet på rasistiska strukturer, utan han engagerade sig i stiftelsen eftersom han inte ville att hennes död skulle användas som ett slagträ inom rasistisk retorik. Detta eftersom hans dotter var den hon var, det var hans sätt att hedra henne.

Jag tycker inte Stig Wallin förtjänar allt hat. Han var en god person, möjligen lite naiv, men å andra sidan ligger det djupt i den svenska folksjälen. Att nationalister blir upprörda över att Stig Wallin inte tatuerade in ett hakkors på bröstet och skapade ett nytt NSDAP, säger en hel del om er.
__________________
Senast redigerad av Platin 2014-12-02 kl. 09:14.
2014-12-02, 09:34
  #705
Medlem
Me4Victorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platin
Om ni inte har lyssnat på P3:s dokumentär borde ni göra det. Det är inte så att Stig Wallin har försvarat mördaren eller bortförklarat mordet på rasistiska strukturer, utan han engagerade sig i stiftelsen eftersom han inte ville att hennes död skulle användas som ett slagträ inom rasistisk retorik. Detta eftersom hans dotter var den hon var, det var hans sätt att hedra henne.

Jag tycker inte Stig Wallin förtjänar allt hat. Han var en god person, möjligen lite naiv, men å andra sidan ligger det djupt i den svenska folksjälen. Att nationalister blir upprörda över att Stig Wallin inte tatuerade in ett hakkors på bröstet och skapade ett nytt NSDAP, säger en hel del om er.
Nu vet jag inte vem som skriver att han borde bli någon nynazist efter det här men man tycker ju att han borde ha tänkt till lite extra iallafall. Det är ändå ett faktum att hade inte hans synsätt på mångkultur existerat i det här landet så skulle hans dotter leva idag.
2014-12-02, 10:28
  #706
Medlem
geir44s avatar
Jeg er ikke svensk, men har forstått det slik at han var venstreradikaler selv, innan mordet?

Ellers så kryr det av liberale, unge kvinner som "inget annat vil" enn å dra til afrika og ha en negerunge på fanget. Syke i hodet. Kvinnelig stemmerett var en gigantisk tabbe.
2014-12-02, 11:05
  #707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Me4Victory
Nu vet jag inte vem som skriver att han borde bli någon nynazist efter det här men man tycker ju att han borde ha tänkt till lite extra iallafall. Det är ändå ett faktum att hade inte hans synsätt på mångkultur existerat i det här landet så skulle hans dotter leva idag.
Absolut, men att angripa honom för hur han har hanterat sin dotters död är långt, långt under bältet. Jag är inte den som vanligtvis bryr mig och jag är inte särskilt kissnödig på det politiskt korrekta planet, men jag tycker att mycket som uttrycks i den här tråden är vedervärdigt. Jag tycker att hans åsikter bör angripas, inte hans agerande. Såvida han inte går med i ISIS, tycker jag att folk ska ge fan i vad han har gjort.
2014-12-02, 11:53
  #708
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platin
Absolut, men att angripa honom för hur han har hanterat sin dotters död är långt, långt under bältet. Jag är inte den som vanligtvis bryr mig och jag är inte särskilt kissnödig på det politiskt korrekta planet, men jag tycker att mycket som uttrycks i den här tråden är vedervärdigt. Jag tycker att hans åsikter bör angripas, inte hans agerande. Såvida han inte går med i ISIS, tycker jag att folk ska ge fan i vad han har gjort.
Alltså,att han lever i förnekelse och intalar sig själv att han och hans gelikar absolut inte bidrog till hans dótters död är för mig inget problem.
Problemet är att han fortsätter att driva samma svenskfientliga och samhällsdesttruktiva verksamhet,och att han även i fortsättningen är redo att offra svenskar på mångkulturens altare,så vad händer nästa gång en mordisk asylant som han hjälpt har ihjäl en oskyldig svensk?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in