2009-03-01, 16:26
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4ver1ck
Jag har inte tänkt ge mikg in i en diskussion i huruvida det var bättre förr, har verkligen inte den fakta som krävs för det.

Onekligen. Jag var där och såg det när du inte ens fanns till. Tjugo, tjugotvå år gammal? Är du ens över arton?

Citat:
Men jag vet med hundra procents säkerhet att även om alla invandrare försvinner ur landet så kommer grova brott fortfarande begås, kanske i mindre grad men ändå. Tänker framförallt på sådana stolta arier såsom Juha Vallakalja (stavning?) och Niklas Lindgren.

Ja men det du missar är att sådana brott kommer att gå från att vara vardagsbrott som idag till att bli sällsynta brott.

Citat:
För övrigt bor jag i ett område där det finns gott om invandrare från många olika kulturer, det är fredligt och fint. Så nog har jag upplevt mångkultur.

Så du bor med en massa nordeuropeer?
Senast redigerad av infidel 2009-03-01 kl. 16:30.
2009-03-01, 16:36
Medlem
infidels avatar
Citat:
Du missförstår mig. Jag hävdade att det finns andra förklaringar på problemen, t ex brister i välfärdssamhället. Jag menar att man sedan 80-talet skurit ner miljarder på välfärd, t ex inom sjukvården. Jag menar inte att man ska skjuta in miljarder på en minoritet, snarare att man behöver en stor allmän upprustning av den offentliga sektorn=mer jobb, bättre sjukvård, skola och omsorg, mer pengar i löntagarnas fickor, spinn på ekonomin=jävligt mycket bättre välfärd.

Sådana här poster får mig att undra om du är över 18 år. Är du det? Det går inte att trolla fram välstånd bara genom att kräva det. Den nuvarande trenden är mot bibehållet högt skattetryck och en nattväktarstat med mellanskillnaden dumpad i försäkringskassan. Till slut kommer det att finnas så många blattar i Sverige att alla former av bidrag inte kommer att utgöra mer än existensminimum, samtidigt som basala offentliga verksamheter som vårdskolaomsorg har blivit så nerskurna att man måste betala för dem två gånger om - först via skatten och sen via något privat arrangemang. Skattetrycket kommer förstås att vara på dagens nivå eller tom högre då blattarna kommer att konsekvent rösta för det parti som lovar att ge dem mest pengar. Det är nämligen vad de har gjort hittils.

Enda sättet att få ihop någon form av personligt välstånd kommer att vara att jobba svart. Svenne som jobbar på scania eller valsverket kommer inte att ha en suck att göra så, men muhammed som har ena foten i försäkringskassan och andra på den svarta arbetsmarknaden kommer att klara sig finfint.
2009-03-01, 17:02
Medlem
nVcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dregen55
Stig Wallin är en mycket korkad man helt enkelt. Han pissar på sin dotters grav med sitt ställningstagande.

Jepp, tragiskt att se helt enkelt
2009-03-01, 17:13
Medlem
Undrar vad som egentligen krävs för att somliga (Stig och andra utav samma skrot och korn) skall få upp ögonen och inse hur verkligheten faktiskt ser ut?

Snacka om att det här var ödets ironi...
2009-03-01, 18:15
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
Citat:
Det är klart att vart de kommer ifrån har inverkan på deras beteende, vilken typ av människa skulle du vara om du växt upp i en krigsregion och fått hela din familj mördad? Det säger sig självt att asylsökande flyktingar har väldigt mycket psykiskt bagage med sig, men om man satsar mer på välfärden kan man hjälpa en betydligt större del av flyktingarna. Inte alls förlegat utan mer rätt nu än någonsin.

Verkar som om syftet blev väldigt feltolkat eftersom diskussionen till större del har varit ett grupprunk.

Kanske lite offtopic, men jag måste fråga dig ändå: Vart ska man ta dom här pengarna ifrån? Vi har världens näst högsta skatter, ändå räcker inte pengarna till.

Försvaret är ett skämt. Polisen kommer inte om man och ringer och säger att någon begår ett inbrott i ens hus. Massvis av elever misslyckas i skolan. Det är långa sjukvårdsköer. Det finns 800 000 fattigpensionärer i Sverige. Åldringsvården borde döpas om till åldringsvanvården. Tullarna lägger bara beslag på en bråkdel av all narkotika som kommer in i landet. E.tc, e.tc, e.tc.

Vart i helvete ska man ta pengarna ifrån? Höja skatterna ännu mer?
2009-03-01, 18:43
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordiskStolthet
Alltså, skulle min dotter blitt mördad av en neger hade mitt liv fallit samman totalt.
Jag hade sjunkigt djupt i en depression, sen när jag insett att livet utan min dotter är värdelöst hade jag hoppat från en hög bro.
Men innan hoppet hade jag köttat så många niggrar det bara går.

Ett pojkstreck enligt judejäveln Sarnecki?

Det är samma med om mina barn skulle börja knarka, skulle jag naturligtvis anklaga en invandrare för det, eftersom de är flest i antal i landet då det gäller narkotikalagning.
2009-03-01, 18:49
Medlem
Skäggbiffens avatar
Det som är mest synd är att negerhanen inte gjorde pappa Wallin i samma veva.
Säga vad man vill om invandrare... dom är vanliga människor dom också även om dom ser lite kul ut.
2009-03-01, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dregen55
Stig Wallin är en mycket korkad man helt enkelt. Han pissar på sin dotters grav med sitt ställningstagande.

Kan inget annat än instämma :/
2009-03-01, 19:59
Medlem
ollejahs avatar
Vissa vägrar helt enkelt att se verkligheten, Stig Wallin verkar vara en sådan person.
2009-03-01, 21:38
Medlem
m4ver1cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Så du bor med en massa nordeuropeer?

Jag bor tillsammans med en kines, har en väldigt god vän som jag umgås med nästan hela tiden som bor typ 100 m bort, han är polack. I övrigt ser jag fler mörkhyade och personer med slöja än vita när jag går till affären. Så nej, jag bor inte med nordeuropéer. Hur passar min verklighet ihop med din föreställning om verkligheten?

Citat:

Sådana här poster får mig att undra om du är över 18 år. Är du det? Det går inte att trolla fram välstånd bara genom att kräva det. Den nuvarande trenden är mot bibehållet högt skattetryck och en nattväktarstat med mellanskillnaden dumpad i försäkringskassan. Till slut kommer det att finnas så många blattar i Sverige att alla former av bidrag inte kommer att utgöra mer än existensminimum, samtidigt som basala offentliga verksamheter som vårdskolaomsorg har blivit så nerskurna att man måste betala för dem två gånger om - först via skatten och sen via något privat arrangemang. Skattetrycket kommer förstås att vara på dagens nivå eller tom högre då blattarna kommer att konsekvent rösta för det parti som lovar att ge dem mest pengar. Det är nämligen vad de har gjort hittils.

Enda sättet att få ihop någon form av personligt välstånd kommer att vara att jobba svart. Svenne som jobbar på scania eller valsverket kommer inte att ha en suck att göra så, men muhammed som har ena foten i försäkringskassan och andra på den svarta arbetsmarknaden kommer att klara sig finfint.

Jag är 19, fyller 20 i maj. Om du tror att min ringa ålder ger dig mer rätt så är det ditt problem.

Jag tycker finanskrisen och alla stimulanspaket som poppat upp är bra exempel på hur mycket pengar det finns i kassan. Varför har man inte skjutit in mer pengar i offentlig sektor de senaste tio åren? Varför är utgiftstaket så lågt? Sen har du och jag helt olika uppfattningar av invandrare, du verkar tro att de kommer hit för att leva på bidrag och aldrig lyfta ett finger, jag tror att de flesta som kommer hit egentligen vill arbeta men får inte chansen. Om man för en politik för allmän välfärd och därmed skapar arbetstillfällen så kommer även invandrare att börja jobba och därmed minskar statens utgifter i form av bidrag.

Ja, har man ett fast jobb på Scania så har man väl troligtvis ganska hög lön, varför skulle man vilja/behöva jobba svart? Dessutom stiger lönerna i takt med priserna. Förstår inte vart du får föreställningen om att svenskar inte kan jobba svart.
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Det är bra att vi är överens om att varifrån i världen de kommer påverkar deras beteende och brottslighet här i Sverige. Däremot hur mycket som beror på enskilda upplevelser från krig mm och hur mycket som beror på deras kultur och andra faktorer i hemlandet är svårt att säga. Finns väl ingen riktig statistik här att titta på så man kan bara spekulera.

Däremot är det så att väldigt många som kommer hit inte kommer från krigsområden, eller har liknande umbäranden. Och ytterst få har ju fått sina "familjer mördade". Väldigt många av de som kommer hit är ju bara ute efter att höja sin och sin familjs levnadstandard. Som tex denne kurd som mördade sin egen dotter:

Citat:
Han berättar att i mitten på 90-talet så började Agids familj tala om att lämna Irak.
- Mina bröder Dakhaz och Rezkar bodde redan i Sverige när vi bestämde oss.
- Jag och min hustru tyckte att vi skulle kunna ge våra barn en bättre framtid i Sverige. Dom kunde få bättre utbildning och arbete än vad dom skulle kunna få i Irak.
Agid köpte ett polskt pass och åkte in i Turkiet och fortsatte med flyg via Ryssland till Sverige.
- På morgonen kördes jag av polisen från Arlanda till en flyktingförläggning i Upplands Väsby. Efter några månader kom fru Fatima och alla åtta barnen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article169439.ab

Vi behöver inte gå in på själva mordet, men i hans berättelse kan man i alla se ett ganska vanligt skäl till varför många vill komma till Sverige. De vill helt enkelt ge sig och sin familj en "bättre framtid".

Men varför vissa invandrargrupper begår betydligt fler brott än andra är egentligen inte det mest intressanta i sammanhanget utan det intressanta är hur man kan åtgärda detta. Kan man hitta en metod som får dom lika laglydiga i Sverige som tex svenskar och östasiater vore det ju väldigt bra, men hittills har ju ingen lyckats komma på hur det skulle gå till. Det enda man vet 100% säkert är att om man stoppar eller stryper kraftigt invandringen från dessa regioner så stoppar/dämpar man utvecklingen. Det är i alla fall en metod som garanterat fungerar.

Att vara så här generös mot folk från dessa områden har ett högt pris. Ett pris som svenskar får betala dagligen. Tex genom att bli rånade, våldtagna och ibland även mördade. Är det rimligt att svenskar ska offras för att vi ska vara så överdrivet generösa mot andra?

Som du själv säger, finns ingen bra statistik därmed drunknar ju ditt påstående om att det är ytterst få som fått sina familjer mördade. Man kan som sagt inte konstatera någonting endast spekulera, men jag finner det väldigt troligt att det är många som varit med om hemskheter.

Tror precis som du, de flesta som flyttar hit gör det för att kunna ge sig själva och sina familjer en bättre framtid, tror att de vill arbeta och göra rätt för sig men att det i många fall är något som blir fel när de kommer hit. Som sagt, jag tror att om man driver en politik med målet full sysselsättning så kommer väldigt många sociala problem minska i omfattning. Hellre det än att vi stänger porten.

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
De flesta som skriver här är emot dagens invandringspolitik, på olika sätt, och att de tycker att det han gjorde är dumt o underligt är väl helt logiskt. Dock det är väl få i denna tråd som begärt att han ska bli en inbiten "rasist" utan det hade väl räckt om han gjort ingenting. Och helst erkänt (i alla fall inför sig själv) att han gjort en felbedömning. Det är ju ändå föräldrars ansvar att försöka lära barnen hur livet fungerar. Men visst, ibland kan man göra misstag, men då ska man inte agera som om det var motsatsen som skedde.

I övrigt så kan man förstås önska att det fanns fler politiska korrekta motdebattörer här, som argumenterade emot. Verkar vara tunt med det just nu här på I&I, men de brukar väl komma i vågor. Eller så har så många omvänt sig till vår linje att de politiska korrekta på Internet helt enkelt börjar ta slut...

Jo, det är just bristen på motdebattörer som gör de flesta trådar här på I&I ointressanta. Personligen har jag länge inte tagit debatten då jag inte orkade och trodde det skulle vara lönlöst. Nu är jag lite mer öppensinnad och tycker det är askul att föra en konstruktiv debatt med trevliga människor som dig, även om vi har helt olika synsätt.
2009-03-02, 06:50
Bannlyst
Citat:
Jag är 19, fyller 20 i maj. Om du tror att min ringa ålder ger dig mer rätt så är det ditt problem.

Ja du det ante mig. Jag har upplevt hela tre decennier mer av Sverige innan du ens kom till den här planeten. Jag har upplevt ett blattefritt Sverige och det var rena paradiset jämfört med idag. Då bestod Sverige nästan enbart av svenskar, riktiga sådana. Det fanns lite arbetskraftsinvandrare men dessa var sällan gapiga och extremt kriminella som dagens blattar. Är du född 89 så har du bara livserfarenhet av det berikade Nya Sverige och inte det gamla. Det finns absolut inga fördelar med det nya Sverige jämfört med det gamla. Ett blattefritt Sverige finns ö h t inte på din karta då du aldrig har upplevt det. Betvivlar att du skulle vara lika positiv till det om du haft något att jämföra med.
2009-03-02, 08:40
Medlem
Rusens avatar
Citat:
Det är ingen drömbild, det är en historiskt korrekt bild som gällde så sent som för 40-50 år sedan. Du är uppenbarligen en ung 20någonting som alltid har levt med mångkultur, men jag minns att så sent som på mitten av 80talet var det en stor nyhet med dubbeluppslag i mitten av kvällstidningarna om någon kvinna blev våldtagen. Idag blir det bara en liten notis om ens det då sådana nyheter är så vanliga idag. Idag hittar man 1-2 döingar per dag, sådana nyheter brukade räcka till en sida minst i både kvälls och dagspress under 80talet, idag blir det återigen bara en notis. Saker och ting funkade mycket bättre under 80talet i Sverige än vad de gör idag. Det fanns 3 ggr mer vårdplatser på sjukhusen, det var en högre nivå på alla utbildningar från grundskola till KTH, det var mycket bättre nivå på alla former av socialförsäkringar och sjukvård, det var en mycket lägre nivå på all form av kriminalitet osv, detta trots att blattarna redan då fått fotfäste i enklaver här och där i Sverige. Alla som är födda på 80talet har kommit in för sent på planen för att ha fått vara med om något annat än blattesverige. Du tror att det här Sverige är ett normalt Sverige. Det är det inte. Det är ett döende, dekadent Sverige på väg mot statsbankrutt och inbördeskrig.

Det där var klockrent! Alla rätt hela vägen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in