2013-12-01, 14:51
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Ett mycket klokt förslag!
Att välja sina strider när det är fördelaktigt är klokt. Även Theodor Busse försökte slippa skiten runt Berlin men blev uppfångad av det.
Gör som rådet, skit i denna strid för den är dömd att misslyckas och ta den när du har respons för dina åsikter.
Mångkulturdiktaturen med sina djävla batikhäxor lär just i detta fall slita dig i bitar. Fel ställe för strid.

Stig Wallin, det måste vara en av de vansinnigaste individerna som detta mångkulturhelvete har frambringat. Han offrade med glädje sin dotter på mångkulturens altare och fortsatte tillbe avarten till tro.
Komplett vansinnig!

Mångkultur är kaos, svensk monokultur fungerar!

"Förvånad"

Alltid trevligt att möta någon som har lite koll på historia! Mer i PM.
2013-12-01, 15:05
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Vad gör negern idag, sitter på dårhus? ute i samhället eller tillbaka i Afrika?

Någon som vet?

Bra fråga! Någon som vet?

Antagligen hedersmedlem i MUF eller något annat sju-klöverförbund.
2013-12-01, 15:49
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Bra fråga! Någon som vet?

Antagligen hedersmedlem i MUF eller något annat sju-klöverförbund.

Jag tror att han blev utvisad, eller försvann ur riket på eget bevåg efter avtjänat straff. Tråden är lång, och det är verkligen inte lätt att söka. Mer finns att läsa i tråden i "Kriminalhistoria": https://www.flashback.org/t1070662

För mig var det här en avgörande händelse, som har format mina åsikter. Mord har alltid förekommit. Det fanns en sorts "mjäkig" multikulturörelse när Sara knivades ihjäl. Det som var helt nytt var att "man" skulle ställa sig upp och säga "NEJ TILL RASISM", för att en neger hade knivhuggit TVÅ småflickor till döds. Sara var det ena offret av två. Den andra flickans föräldrar engagerade sig aldrig i "5i12"-rörelsen.

1989 var nog det år då jag bestämde mig. Bestämde mig för att massmedia & flyktingkramare var helt vansinniga. Det hade förekommit liknande händelser tidigare, invandrare har ingen impulskontroll. Men det här var nog första gången som OFFRETS FAR och massmedia vinklade in det på "tyck synd om"-spåret.

SD fanns inte 1989. "Ny demokrati" dök upp ett tag, med Ian och Bert och läskbackarna. Under tiden funderade jag över - "varför gör ingen någonting åt vansinnet?". Och nu har vi svaret - Reinfeldt talar lugnt och övertygande om, tja. Ingenting... Hans respons till vår första (misslyckade) självmordsattack går ju till historien... Han var på semester. Våra nordiska grannländers statsledare uttalade sig mot terrorismen och beklagade attentats-försöket. Någon dag senare kommer Fredde hem från Turkiet, och säger i stort sett: "Ja, det här var ju inte så bra".

Det kanske räcker så...?
2013-12-01, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Du kan välja i stort sett fyra förhållningssätt:
  1. Gå dit "och se glad ut".
  2. Gå dit, iförd (t.ex.) SvP-Tshirt och medförande plakat.
  3. Gå inte dit, förklara det med "sjukdom, glömde bort, etc".
  4. Gå inte dit, och förklara högt och tydligt varför.
Välj dina strider Kasta inte bort din energi på struntsaker. Om du har en övertygelse, så följ den men i lämpligare sammanhang när inte batik-häxorna står för regin. Då blir det bara fula bilder i lokaltidningen. Lycka till.

Eftersom din framtid kan hänga på vilka betyg du får i skolan, och eftersom lärare tenderar att reagera mycket negativt på allt som de tror kan kallas nazism, och eftersom lärarkollegiet diskuterar saker med varandra så att rykten om förekomsten av "nazism" kommer att spridas bland alla lärare, så tycker jag du gör klokt i en undvikande strategi. Välj alltså alternativ 1 eller 3, helst 3.

Det kan tyckas fegt, men man ska inte riskera sin framtid. Ligg lågt under din skoltid men arbeta på andra sätt för att ändra debattklimatet i Sverige. T ex på nätet.
2013-12-01, 21:19
Medlem
Citat:
För att jag drog nitlotten och begåvades med en undergiven undvikande personlighet som känner sig tvungen att framstå oförarglig, men tack för stödet..det kan räcka för att jag ska genomföra det, din profilbild skulle Stig tokarna behöva se.

Hur tänker du för att inte behöva bry sig om vad andra tycker & tänker?..här behövs nya värderingar

Du bryr dig om vad dom som är viktiga för dig tycker. Alternativen:
  1. Gå dit "och se glad ut".
  2. Gå dit, iförd (t.ex.) SvP-Tshirt och medförande plakat.
  3. Gå inte dit, förklara det med "sjukdom, glömde bort, etc".
  4. Gå inte dit, och förklara högt och tydligt varför
.

1 är att vika ner sig och medvetet göra något sjukt vilket är precis vad PK går ut på. Läraren mår bra och du mår dåligt över vad du har gjort.
2 är idiotiskt. 3 är lite mesigt. Jag stödjer alternativ 4. I andra sammanhang är det nr 1 som gäller för vissa saker är ingen idé att försöka påverka och du vill inte drabbas av seriösa sociala/ekonomiska bestraffningar men du går i gymnasiet nu så hur allvarligt kan det bli? Om någon idiot blir kränkt för att inte alla ställer upp på en politisk demonstration så låt dom vara det då. Det är inte ditt jobb att tillfredsställa hela världen. Tycker inte du borde försöka provocera någon eller börja tjafsa men ifall du står för vad du tycker och håller dig till det så kommer en batikhäxa att backa i 99 fall av 100 för anledningen att hon blev PK är att hon är svag.
2013-12-01, 21:31
Medlem
Ifall läraren försöker säga att detta handlar inte om politik så påmmin klassen om Stigs läsförmåga:
Citat:
Stig Wallin är ordförande för Centrum mot Rasism. Han reagerade direkt då han såg kampanjaffischerna på tisdagseftermiddagen.

– Jag läste dem som "Nigger + lakrits = sant". Det var omöjligt att inte se det som en anspelning på rasism, säger han till aftonbladet.se.

Om inte GB Glace avbryter kampanjen tänker Centrum mot rasism anmäla bolaget till Ombudsmannen mot etnisk diskriminering (DO). Glassköparna uppmanas att bojkotta bolaget.

Om det blir fult på allvar och rasist-kortet börjar dras upp så påminn om föräldrarna till den andra mördade fickan. Dom ställde inte heller upp på Stigs sinnessjuka projekt att krama mördaren som förstörde deras liv. Betyder det att dom var främlingsfientliga eller hatade invandrarna i din klass?
2013-12-01, 23:17
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Eftersom din framtid kan hänga på vilka betyg du får i skolan, och eftersom lärare tenderar att reagera mycket negativt på allt som de tror kan kallas nazism, och eftersom lärarkollegiet diskuterar saker med varandra så att rykten om förekomsten av "nazism" kommer att spridas bland alla lärare, så tycker jag du gör klokt i en undvikande strategi. Välj alltså alternativ 1 eller 3, helst 3.

Det kan tyckas fegt, men man ska inte riskera sin framtid. Ligg lågt under din skoltid men arbeta på andra sätt för att ändra debattklimatet i Sverige. T ex på nätet.
Jag får inget betyg nu på ett tag, så jag tänker mig att det hinner blåsa över och lärarna glömmer, med tanke på vilken kerub jag är i övrigt.
Jag kommer definitiv inte att välja 1, däremot ska jag kanske inte kliva upp på bordet och tala inför klassen, utan jag följer inte med..och om någon ser mig och frågar så svarar jag ärligt, kan det vara en plan
2013-12-02, 22:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Stig Wallin grundade ju "Fem i tolv-rörelsen" som just skall till att dela ut ett pris i Riksdagen till Timbuktu för att han gjort en låt där han lovar att "dunka Jimmie gul och blå".

Ett festligt tillfälle där dom nyttiga idioterna sammanstrålar med dom riktiga idioterna.
2013-12-02, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Stig Wallin grundade ju "Fem i tolv-rörelsen" som just skall till att dela ut ett pris i Riksdagen till Timbuktu för att han gjort en låt där han lovar att "dunka Jimmie gul och blå".

Ett festligt tillfälle där dom nyttiga idioterna sammanstrålar med dom riktiga idioterna.

Som jag minns det existerade Fem i tolv-rörelsen redan och Sara var engagerad i den. När hon blev mördad sade hennes far att han ville fortsätta hennes goda arbete. Det är som jag minns det.

Det är väl snäppet bättre än om han hade grundat rörelsen med anledning av mordet på henne.

För övrigt har namnet blivit löjligt med tiden. Deras klocka verkar ha stannat. Och mentalt är de ju faktiskt kvar i 80-talet.
2013-12-03, 01:23
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Som jag minns det existerade Fem i tolv-rörelsen redan och Sara var engagerad i den. När hon blev mördad sade hennes far att han ville fortsätta hennes goda arbete. Det är som jag minns det.

Det är väl snäppet bättre än om han hade grundat rörelsen med anledning av mordet på henne.

För övrigt har namnet blivit löjligt med tiden. Deras klocka verkar ha stannat. Och mentalt är de ju faktiskt kvar i 80-talet.

Jo, så var det. Och pappa Stig fick för sitt humanitära arbete belöning med följande utmärkelser: Årets vänligaste svensk (1993), H. M. Konungens medalj (1992), Utrikespressens förenings pris (1994), Humanpriset (1996) och "Lokala Nobels fredspris", utdelat av radiostationen Radioguld (1998)

Nu kräktes jag lite, men det går nog över snart...
2013-12-03, 09:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det stämmer säkert.
2013-12-03, 10:16
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Dags för en statusuppdatering, det uppstod en debatt i klassen med lärare som moderator om varför vi skulle gå på femitolv, den startades av en tjej som ville vara präktig som kände sig anklagad för att vara främlingsfientligh om hon deltog...då passade jag på och satte agendan.

"För mig är det ett ställningstagande för/emot mångkulturen"

Märkligt nog var det ingen som knivhög mig när jag sa så, utan jag möttes av förståelse för att man kan tycka så

Hon kom då med argumentet att det viktiga var att markera..vi är inte främlingsfientliga, och att mångkulturställningstagande och flyktingmottagande är sepparata frågor.

Naturligtvis är det relaterat, men jag knöt inte ihop den säcken åt dom pga av räddsla, däremot så sa jag det jag inte trodde jag skulle säga, att afrikaner är överrepresenterade i grova våldsbrott, jag fick ingen respons alls från klassen, förrutom att läraren sa "så det är där skon klämmer för dig" sedan klargjorde jag att jag inte tänker gå av ideologiska övertygelser, och lärarinnan började inte spotta fragma..hade inga invändningar

Jag har sammanställt lite PK floskler som haglade i rummet, som jag inte hade känslor nog för att bemöta, dessutom är jag seg att få ihop argumenten på tid.

Vad skulle ni ha svarat på följande

"Det är stor skillnad på flyktingar och invandrare, invandrare kommer frivilligt till Sverige för att jobba, man kommer till Sverige frivilligt, medans flyktingar flyr från krig till Sverige

Det är viktigt att invandrare får en bättre introduktion till det svenska samhället. (dvs somalier)

nu hinner jag inte skriva mer...jag måste iväg på en föreläsning från en politiker om afrr då flytringar i jobb

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in