2009-12-06, 17:47
Medlem
trickydicks avatar
1989 mördades Sara Wallin och en annan tjej av en afrikansk flykting i Härnösand..

Vad vet vi mer om det fallet?

Vad hette den andra tjejen? Vad gör Afrikanen idag?
Citera
2009-12-06, 18:33
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Pojksoldaten Sam"

Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
1989 mördades Sara Wallin och en annan tjej av en afrikansk flykting i Härnösand..

Minns tyvärr ej den andra tjejens namn men hon var också från Härnösand.

Om jag nu minns rätt så begicks detta dubbelmord med kniv i ett gammalt ruckel till trähus (ev. ödehus).

GM kom från Eritrea (eller något annat land i närheten) och när han greps hade han tjejernas blod på sina kläder.

Anledningen till detta bestialiska mord minns ej heller tyvärr.

Vad jag däremot minns är att efter att GM hade blivit gripen så skrev en kvinnlig journalist (ev. i DN) en s.k. "hyllningsartikel" ang. GM. Denna artikel handlade mera om hur vacker han var och att han hade flicktycke än om dubbelmordet.

GM fick i denna artikel namnet "Pojksoldaten Sam".

Vad GM fick för straff minns jag inte heller men något straff lär han väl ha fått?

Vad "Pojksoldaten Sam" gör idag har ingen aning om? Mycket kan ju ha hänt under dessa 20 år.
Citera
2009-12-06, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick

Förhoppningsvis utvisad efter avtjänat straff.
Citera
2009-12-06, 18:54
Medlem
I den här tråden finns det en hel del läsning, kanske inte så mycket om mordet som om 5i12-rörelsen och offrets pappa, Stig Wallin, som det uppenbarligen slog slint för totalt i och med denna tragiska händelse:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=860130
Citera
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Namn mm

Jag slog i dödboken, tror flickan hette Sara Vestin. Hennes kamrat hade initialerna SJH.
Senast redigerad av WaltzingMatilda 2009-12-06 kl. 19:07. Anledning: Felskrivning
Citera
Medlem
trickydicks avatar
Från "Klassiska mord i era hemstäder-tråden"

https://www.flashback.org/showpost....8&postcount=66
Citera
2009-12-06, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Minns tyvärr ej den andra tjejens namn men hon var också från Härnösand.

Om jag nu minns rätt så begicks detta dubbelmord med kniv i ett gammalt ruckel till trähus (ev. ödehus).

GM kom från Eritrea (eller något annat land i närheten) och när han greps hade han tjejernas blod på sina kläder.

Anledningen till detta bestialiska mord minns ej heller tyvärr.

Vad jag däremot minns är att efter att GM hade blivit gripen så skrev en kvinnlig journalist (ev. i DN) en s.k. "hyllningsartikel" ang. GM. Denna artikel handlade mera om hur vacker han var och att han hade flicktycke än om dubbelmordet.

GM fick i denna artikel namnet "Pojksoldaten Sam".

Vad GM fick för straff minns jag inte heller men något straff lär han väl ha fått?

Vad "Pojksoldaten Sam" gör idag har ingen aning om? Mycket kan ju ha hänt under dessa 20 år.

Jag vill minnas att han fick livstid så det är mycket möjligt att han fortfarande sitter inlåst.
Citera
2009-12-06, 19:43
Medlem
Njae, jag tvivlar på att han sitter inlåst. 22 år i svenskt "fängelse" ? Knappast.

Det var väl som så att Sara var tillsammans med afrikanen men höll på att bryta upp, gick väl rykten om att hon var bisexuell och hade ihop det med det andra mordoffret och det blev väl för mycket för den solbrända stackarn. Och när jag tittar tillbaka med mina PK-ögon så inser jag att egentligen är det afrikanen som är det stora offret i hela dramat. Jag menar först dumpad och kränkt, sen tvingad av en elak "svenska flicka" att slakta både henne och kompisen och sen till råga på allt kastad i fängelse, man blir ju tårögd för mindre. Tur att pappa Stig Wallin så resolut "tog lagen i egna händer" och startade 5 i 12-rörelsen, snacka om hämnd

PS. En moderator får gärna ändra i rubriken till hennes rätta namn Sara Vestin.
Senast redigerad av Nattvandraren 2009-12-06 kl. 20:25.
Citera
2009-12-06, 20:29
Medlem
http://allehanda.se/start/harnosand/1.1570457

När man talar om trollen, Stig Wallin dog visst igår.
http://allehanda.se/start/harnosand/1.1586005

PS. 5i12-ordföranden dör 5/12 , hmm.
Senast redigerad av Nattvandraren 2009-12-06 kl. 20:38.
Citera
2009-12-06, 20:56
Medlem
Stig Wallin

Han satt på möte den 091130 och var till synes fullt frisk. Nu är frågan, dog han...

1. En naturlig död
2. Självmord (dramaqueen måste givetvis göra det den 5/12)
3. Mördad av en afrikan
Citera
2009-12-06, 21:51
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sara Vestin.

Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Jag slog i dödboken, tror flickan hette Sara Vestin. Hennes kamrat hade initialerna SJH.

Det stämmer. Kommer ihåg det nu när jag fick se namnet. Båda tjejerna hette Sara.
Citera
2009-12-06, 22:03
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bisexualitet orsaken till dubbelmordet?

Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Njae, jag tvivlar på att han sitter inlåst. 22 år i svenskt "fängelse" ? Knappast.

Citat:
Det var väl som så att Sara var tillsammans med afrikanen men höll på att bryta upp, gick väl rykten om att hon var bisexuell och hade ihop det med det andra mordoffret
och det blev väl för mycket för den solbrända stackarn. Och när jag tittar tillbaka med mina PK-ögon så inser jag att egentligen är det afrikanen som är det stora offret i hela dramat. Jag menar först dumpad och kränkt, sen tvingad av en elak "svenska flicka" att slakta både henne och kompisen och sen till råga på allt kastad i fängelse, man blir ju tårögd för mindre. Tur att pappa Stig Wallin så resolut "tog lagen i egna händer" och startade 5 i 12-rörelsen, snacka om hämnd

PS. En moderator får gärna ändra i rubriken till hennes rätta namn Sara Vestin.

Detta kommer jag inte ihåg från skriverierna för 20 år sedan. Var det på det sättet kan detta mycket väl ha varit upphovet till dubbelmordet.

Tydligen blev han dömd till livstids fängelse. Då lär han nog vara ute sedan ganska länge. Kanske bor han nu i någon av storstäderna?

Hur som helst så flippade fadern Stig Wallin ut totalt. De uttalanden han gjorde om dubbelmordet och som publicerades vid denna tid var rent otroliga.

Ett av dem handlade om att han förlät "Pojksoldaten Sam"???????

Jag har aldrig, hos någon av alla anhöriga till mordoffer jag har kommit i kontakt med, som har gjort liknande uttalanden som Stig Wallin gjorde!
Senast redigerad av Skaraborg2 2009-12-06 kl. 22:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in