Citat:
Ursprungligen postat av
GoggeGogelius
Bra fråga! Någon som vet?
Antagligen hedersmedlem i MUF eller något annat sju-klöverförbund.
Jag tror att han blev utvisad, eller försvann ur riket på eget bevåg efter avtjänat straff. Tråden är lång, och det är verkligen inte lätt att söka. Mer finns att läsa i tråden i "Kriminalhistoria":
https://www.flashback.org/t1070662
För mig var det här en avgörande händelse, som har format mina åsikter. Mord har alltid förekommit. Det fanns en sorts "mjäkig" multikulturörelse när Sara knivades ihjäl. Det som var helt nytt var att "man" skulle ställa sig upp och säga "NEJ TILL RASISM", för att en neger hade knivhuggit TVÅ småflickor till döds. Sara var det ena offret av två. Den andra flickans föräldrar engagerade sig aldrig i "5i12"-rörelsen.
1989 var nog det år då jag bestämde mig. Bestämde mig för att massmedia & flyktingkramare var helt vansinniga. Det hade förekommit liknande händelser tidigare, invandrare har ingen impulskontroll. Men det här var nog första gången som OFFRETS FAR och massmedia vinklade in det på "tyck synd om"-spåret.
SD fanns inte 1989. "Ny demokrati" dök upp ett tag, med Ian och Bert och läskbackarna. Under tiden funderade jag över - "varför gör ingen någonting åt vansinnet?". Och nu har vi svaret - Reinfeldt talar lugnt och övertygande om, tja. Ingenting... Hans respons till vår första (misslyckade) självmordsattack går ju till historien... Han var på semester. Våra nordiska grannländers statsledare uttalade sig mot terrorismen och beklagade attentats-försöket. Någon dag senare kommer Fredde hem från Turkiet, och säger i stort sett: "Ja, det här var ju inte så bra".
Det kanske räcker så...?