2013-11-25, 21:09
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanito
Du behöver väl inte göra en överdrivet stor grej av det själv, även om reaktionen från lärare och vissa elever kommer bli att de reflexmässigt tar avstånd från dig, ser snett på dig. Men säg som det är. Du sympatiserar inte med "anti-rasismen" eftersom det är en ideologi som motverkar svenskar. Det handlar om att vår identitet och vårt land tas ifrån oss med hjälp av fina, förförande ord som anti-rasism, tolerans och öppenhet. Det är modigt att vara öppen med att man identifierar sig med sitt folk och att man faktiskt värnar om det. Tyvärr är det så.

Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans

Du har mig i ryggen till 150 %! Ju mer explicit du törs ta avstånd från svenskfientliga yttringar som den här, desto bättre kommer du att må över dig själv om 10 år. Tyvärr kan du på kort sikt få utstå spott och spe, kanske t o m att någon/några lärare ger dig negativ särbehandling.

Innerst inne kan jag dock garantera att detta ger dig beundran och respekt hos dina lärare, och många elever. Detta eftersom de själva aldrig skulle våga något liknande trots att de intuitivt känner på sig att den pk-doktrin som råder i samhället och skolan är helt fel.

Lycka till! Återkom gärna med en rapport....
När skolan kollektivt ska marschera dit i raka led
(har jag fått höra, ett knep för att öka närvaron)
är det det ju nödvändigt att jag få redan på när dom är tillbaka igen, detta frågar jag läraren, då kommer jag få motfrågan om jag inte ska följa med, då svarar jag att jag inte sympatiserar med femitolv, och sedan tillägger att jag inte vill förklara mig eller försvara mig.

Bekräfta att min plan är den rätta

Problemet är att jag är en ovan syltrygg som inte kommer kunna möta motståndarens blick när jag yppar det, utan skämmas för mig som person..inte för åsikten, det vore betydligt behändigare om jag vore en normal känslostyrd person här, då känslorna är det som får er att leverera i ett sådan här läge och inte behöva göra just en stor grej utav det
2013-11-26, 09:57
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
När skolan kollektivt ska marschera dit i raka led
(har jag fått höra, ett knep för att öka närvaron)
är det det ju nödvändigt att jag få redan på när dom är tillbaka igen, detta frågar jag läraren, då kommer jag få motfrågan om jag inte ska följa med, då svarar jag att jag inte sympatiserar med femitolv, och sedan tillägger att jag inte vill förklara mig eller försvara mig.

Bekräfta att min plan är den rätta

Jaså, är du också "kallad"? Det låter väl isf som en vettig, inte alltför provocerande plan, om du nu inte är van att säga ifrån (öppet) mot pk-vansinnet. Bara du själv kan avgöra hur du lägger fram det. OBS! mina kommentarer nedan för den som vill gå lite längre, eller om du vill testa själv att räta upp syltryggen någon gång!

Citat:
Problemet är att jag är en ovan syltrygg som inte kommer kunna möta motståndarens blick när jag yppar det, utan skämmas för mig som person..inte för åsikten, det vore betydligt behändigare om jag vore en normal känslostyrd person här, då känslorna är det som får er att leverera i ett sådan här läge och inte behöva göra just en stor grej utav det
Tro mig, jag har varit likadan, men det går att lära om! Känn föralldel inga krav att göra dig till martyr eller David mot pk-Goliat i detta fall. Dock, om du vill slå många flugor i en smäll så är detta ett gyllene tillfälle. Nedan finns några råd som du kan tillämpa (utifrån min egen mångåriga erfarenhet som "dissident"), men naturligtvis ska du göra en avvägning mot det du riskerar och hur pass stor övertygelse du kan uppbringa för tillfället.

Blicken är tyvärr ett måste, titta bestämt men utan aggressivitet och utan att vika undan. Var mycket bestämd i det sätt du lägger fram saken, får du mothugg, skruva upp argumentationen ett snäpp osv. ("Varför ska jag låta mig kränkas och förnedras och min övertygelse våldtas av detta trams?" t ex) Enligt min erfarenhet så ger ett bestämt, rakryggat uppträdande - med ingen eller endast lätt aggressiv framtoning om så behövs - att motståndaren backar och viker ner sig. Särskilt dessa hjärntvättade pk-människor som är vana att få som de vill, alltid strykas medhårs och kunna köra över alla avvikande åsikter utan att någon ens törs pipa i protest.

Skulle frågan komma om vad du ska göra istället för deltaga, be att få läsa på och redovisa om BRÅ:s undersökning om brott och vilka som utför dem från 1997 (ja, det är den där invandrares enorma överrepresentation i grova våldsbrott framgår), eftersom det är något som känns aktuellt och intressant i samband med Stig Wallins ställningstagande och 5i12-rörelsen. Detta bör sedan leda till en diskussion om varför ingen uppdaterad undersökning tillåts göras av BRÅ...
2013-11-26, 20:50
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Jaså, är du också "kallad"? Det låter väl isf som en vettig, inte alltför provocerande plan, om du nu inte är van att säga ifrån (öppet) mot pk-vansinnet. Bara du själv kan avgöra hur du lägger fram det. OBS! mina kommentarer nedan för den som vill gå lite längre, eller om du vill testa själv att räta upp syltryggen någon gång!

Tro mig, jag har varit likadan, men det går att lära om! Känn föralldel inga krav att göra dig till martyr eller David mot pk-Goliat i detta fall. Dock, om du vill slå många flugor i en smäll så är detta ett gyllene tillfälle. Nedan finns några råd som du kan tillämpa (utifrån min egen mångåriga erfarenhet som "dissident"), men naturligtvis ska du göra en avvägning mot det du riskerar och hur pass stor övertygelse du kan uppbringa för tillfället.

Blicken är tyvärr ett måste, titta bestämt men utan aggressivitet och utan att vika undan. Var mycket bestämd i det sätt du lägger fram saken, får du mothugg, skruva upp argumentationen ett snäpp osv. ("Varför ska jag låta mig kränkas och förnedras och min övertygelse våldtas av detta trams?" t ex) Enligt min erfarenhet så ger ett bestämt, rakryggat uppträdande - med ingen eller endast lätt aggressiv framtoning om så behövs - att motståndaren backar och viker ner sig. Särskilt dessa hjärntvättade pk-människor som är vana att få som de vill, alltid strykas medhårs och kunna köra över alla avvikande åsikter utan att någon ens törs pipa i protest.

Skulle frågan komma om vad du ska göra istället för deltaga, be att få läsa på och redovisa om BRÅ:s undersökning om brott och vilka som utför dem från 1997 (ja, det är den där invandrares enorma överrepresentation i grova våldsbrott framgår), eftersom det är något som känns aktuellt och intressant i samband med Stig Wallins ställningstagande och 5i12-rörelsen. Detta bör sedan leda till en diskussion om varför ingen uppdaterad undersökning tillåts göras av BRÅ...
Fina tips, jag kommer naturligtvis inte att våga dra upp BRÅ, men den funkar som våt fantasi, men just nu känner jag styrkan att jag kommer kunna möta tanten i synen och leverera, men när jag väl står där så vetefan hur stark man är, antagligen kommer jag känna mig stärkt efteråt..får jag intala mig själv.

Vad som är än mer lustigt är att innan skocken lastas in i boskapsvagnarna, så ska det bli en föreläsning i skolan om vad jag förutsätter handlar om rasism och främlingsfientlighet, folk har gått ifrån föredrag förr, och nu har lärarna påpekat att vi ska sitta tiden ut, och det kommer nu alla att göra...utom jag som har ideologiska själ för att lämna efter 5 minuter, då statuerar man att inte ens att rasism och främlingsfientlighet skulle vara värd mer än det där föredraget ifrån en blind man från arbetsförmedlingen senast, sedan är det bara hoppas att jag får frågor efteråt, säkerligen kommer mitt nekande av torgskräcken att leda till en snackis ibland lärarna i fikarummet...det känns både skrämmande och narcissistiskt eggande för mig

Jag lämnar rapport nästa vecka, om du ursäktar så måste jag gå och träna på min Thomas Quick röst imitation, kanske borde förmedla budskapet med den darrig stämman..att jag tar tillbaka alla mina erkännanden av PKismen
2013-11-28, 21:18
Medlem
Jag brukar hålla mig från fräna förolämpningar och speciellt om de döda, men den här gången går det inte att undvika. Vilken pajas! Vilken feg ynklig fjant! Låta fler fäder gå igenom samma tragedi för att han ska få fina vänner och priser av stiftelser. Hela familjen verkar helt perverterad!
2013-11-30, 16:04
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Angående mitt uppror mot det obligatoriska 5i12 jippot i skolan på torsdag.

En klasskompis hasplade ur sig i fredags inför klassen & läraren att han inte hade någon lust att gå på det där, han har dock uttalat sig negativt om SD tidigare så jag tror det mer handlar om slacker-skada i hans fall, om jag hade varit i kontakt med mina känslor hade jag självklart tagit tillfället i
akt och fyllt i där..

"Jag tänkte inte heller gå, av ideologiska skäl"

Vad tror ni?, skulle det uppfattats som dissrespekt och en kränkning av alla stackars
utomeuropeiska invandrarna i min klass om jag säger det inför dem?.

Det kommer dyka upp flera tillfällen under nästa vecka när läraren ska informera igen, jag vill ha revansch, kunde han så kan väl jag..jag bara adderar en åsikt.

Eller ska jag dra in läraren i städskrubben, och spraya med fettlösare på spegeln in mitt budskap, då en viskning skulle kunna höras ut.
2013-11-30, 16:36
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:

En klasskompis hasplade ur sig i fredags inför klassen & läraren att han inte hade någon lust att gå på det där, han har dock uttalat sig negativt om SD tidigare så jag tror det mer handlar om slacker-skada i hans fall, om jag hade varit i kontakt med mina känslor hade jag självklart tagit tillfället i akt och fyllt i där..

Vad tror ni?, skulle det uppfattats som dissrespekt och en kränkning av alla stackars

Det kommer dyka upp flera tillfällen under nästa vecka när läraren ska informera igen, jag vill ha revansch, kunde han så kan väl jag..jag bara adderar en åsikt.

Eller ska jag dra in läraren i städskrubben, och spraya med fettlösare på spegeln in mitt budskap, då en viskning skulle kunna höras ut.

Man kan inte tvingas att delta i politiska manifestationer i skolan, men det finns knepiga fall. Dels när "manifestationen" inte anses politisk, dels när lektionen/sammankomsten av batik-läraren anses ingå den vanliga undervisningen. Resten lägger jag i spoiler, så att ni slipper läsa:

2013-12-01, 10:32
Medlem
Citat:

En klasskompis hasplade ur sig i fredags inför klassen & läraren att han inte hade någon lust att gå på det där, han har dock uttalat sig negativt om SD tidigare så jag tror det mer handlar om slacker-skada i hans fall, om jag hade varit i kontakt med mina känslor hade jag självklart tagit tillfället i
akt och fyllt i där..

"ideologiska skäl" kan uppfattas hur man vill så det är precis sånt du INTE borde säga.

Säg bara sanningen att Stig Wallin var en psykiskt sjuk idiot som fick sin egen dotter Sara mördad och att du inte vill stödja mord. Att det är obligatoriskt att delta i politik i skolan är inte heller nåt du ställer upp på eller hur? Säg mer om du känner för det men håll det till några enkla skäl som hela klassen kan fatta. Börja dra upp statistik eller SD är antagligen inte så konstruktivt i detta läget.
2013-12-01, 10:33
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Man kan inte tvingas att delta i politiska manifestationer i skolan, men det finns knepiga fall. Dels när "manifestationen" inte anses politisk, dels när lektionen/sammankomsten av batik-läraren anses ingå den vanliga undervisningen. Resten lägger jag i spoiler, så att ni slipper läsa:

Jag inser att man inte kan tvingas, däremot får man frånvaro om man inte deltar har det berättats i veckan, frågan var, är det disrespekt och berätta inför dom utomeurpeiska invandrarna i min klass att jag inte tänker gå för att jag inte ställer upp på 5i12
(utan att utveckla, såtillvida folk inte ifrågasätter)
2013-12-01, 11:01
Medlem
Citat:
är det disrespekt och berätta inför dom utomeurpeiska
Varför bryr du dig?
2013-12-01, 13:22
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanLundborg
Varför bryr du dig?
För att jag drog nitlotten och begåvades med en undergiven undvikande personlighet som känner sig tvungen att framstå oförarglig, men tack för stödet..det kan räcka för att jag ska genomföra det, din profilbild skulle Stig tokarna behöva se.

Hur tänker du för att inte behöva bry sig om vad andra tycker & tänker?..här behövs nya värderingar
2013-12-01, 14:04
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
För att jag drog nitlotten och begåvades med en undergiven undvikande personlighet som känner sig tvungen att framstå oförarglig, men tack för stödet..det kan räcka för att jag ska genomföra det, din profilbild skulle Stig tokarna behöva se.

Hur tänker du för att inte behöva bry sig om vad andra tycker & tänker?..här behövs nya värderingar

Du kan välja i stort sett fyra förhållningssätt:
  1. Gå dit "och se glad ut".
  2. Gå dit, iförd (t.ex.) SvP-Tshirt och medförande plakat.
  3. Gå inte dit, förklara det med "sjukdom, glömde bort, etc".
  4. Gå inte dit, och förklara högt och tydligt varför.
Välj dina strider Kasta inte bort din energi på struntsaker. Om du har en övertygelse, så följ den men i lämpligare sammanhang när inte batik-häxorna står för regin. Då blir det bara fula bilder i lokaltidningen. Lycka till.
2013-12-01, 14:39
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Du kan välja i stort sett fyra förhållningssätt:
  1. Gå dit "och se glad ut".
  2. Gå dit, iförd (t.ex.) SvP-Tshirt och medförande plakat.
  3. Gå inte dit, förklara det med "sjukdom, glömde bort, etc".
  4. Gå inte dit, och förklara högt och tydligt varför.
Välj dina strider Kasta inte bort din energi på struntsaker. Om du har en övertygelse, så följ den men i lämpligare sammanhang när inte batik-häxorna står för regin. Då blir det bara fula bilder i lokaltidningen. Lycka till.

Ett mycket klokt förslag!
Att välja sina strider när det är fördelaktigt är klokt. Även Theodor Busse försökte slippa skiten runt Berlin men blev uppfångad av det.
Gör som rådet, skit i denna strid för den är dömd att misslyckas och ta den när du har respons för dina åsikter.
Mångkulturdiktaturen med sina djävla batikhäxor lär just i detta fall slita dig i bitar. Fel ställe för strid.

Stig Wallin, det måste vara en av de vansinnigaste individerna som detta mångkulturhelvete har frambringat. Han offrade med glädje sin dotter på mångkulturens altare och fortsatte tillbe avarten till tro.
Komplett vansinnig!

Mångkultur är kaos, svensk monokultur fungerar!

"Förvånad"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in