Citat:
Du behöver väl inte göra en överdrivet stor grej av det själv, även om reaktionen från lärare och vissa elever kommer bli att de reflexmässigt tar avstånd från dig, ser snett på dig. Men säg som det är. Du sympatiserar inte med "anti-rasismen" eftersom det är en ideologi som motverkar svenskar. Det handlar om att vår identitet och vårt land tas ifrån oss med hjälp av fina, förförande ord som anti-rasism, tolerans och öppenhet. Det är modigt att vara öppen med att man identifierar sig med sitt folk och att man faktiskt värnar om det. Tyvärr är det så.
Citat:
Du har mig i ryggen till 150 %! Ju mer explicit du törs ta avstånd från svenskfientliga yttringar som den här, desto bättre kommer du att må över dig själv om 10 år. Tyvärr kan du på kort sikt få utstå spott och spe, kanske t o m att någon/några lärare ger dig negativ särbehandling.
Innerst inne kan jag dock garantera att detta ger dig beundran och respekt hos dina lärare, och många elever. Detta eftersom de själva aldrig skulle våga något liknande trots att de intuitivt känner på sig att den pk-doktrin som råder i samhället och skolan är helt fel.
Lycka till! Återkom gärna med en rapport....
När skolan kollektivt ska marschera dit i raka led Du har mig i ryggen till 150 %! Ju mer explicit du törs ta avstånd från svenskfientliga yttringar som den här, desto bättre kommer du att må över dig själv om 10 år. Tyvärr kan du på kort sikt få utstå spott och spe, kanske t o m att någon/några lärare ger dig negativ särbehandling.
Innerst inne kan jag dock garantera att detta ger dig beundran och respekt hos dina lärare, och många elever. Detta eftersom de själva aldrig skulle våga något liknande trots att de intuitivt känner på sig att den pk-doktrin som råder i samhället och skolan är helt fel.
Lycka till! Återkom gärna med en rapport....
(har jag fått höra, ett knep för att öka närvaron)
är det det ju nödvändigt att jag få redan på när dom är tillbaka igen, detta frågar jag läraren, då kommer jag få motfrågan om jag inte ska följa med, då svarar jag att jag inte sympatiserar med femitolv, och sedan tillägger att jag inte vill förklara mig eller försvara mig.
Bekräfta att min plan är den rätta
Problemet är att jag är en ovan syltrygg som inte kommer kunna möta motståndarens blick när jag yppar det, utan skämmas för mig som person..inte för åsikten, det vore betydligt behändigare om jag vore en normal känslostyrd person här, då känslorna är det som får er att leverera i ett sådan här läge och inte behöva göra just en stor grej utav det
Känn föralldel inga krav att göra dig till martyr eller David mot pk-Goliat i detta fall. Dock, om du vill slå många flugor i en smäll så är detta ett gyllene tillfälle. Nedan finns några råd som du kan tillämpa (utifrån min egen mångåriga erfarenhet som "dissident"), men naturligtvis ska du göra en avvägning mot det du riskerar och hur pass stor övertygelse du kan uppbringa för tillfället.
Kasta inte bort din energi på struntsaker. Om du har en övertygelse, så följ den men i lämpligare sammanhang när inte batik-häxorna står för regin. Då blir det bara fula bilder i lokaltidningen. Lycka till.