Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
sen stör jag mig mest på typ äldre folk i 20 års åldern och början av 30 år som aldrig tränat innan och kommer och kör 5 kilo i bicepscurl.. vad e det här vad har folket i det här landet gjort som unga som inte ens kunnat ge dem en normal fysik? så vitt jag vet så fanns ju inga tv spel och datorer när dem växte upp så de borde ha varit ute och lekt istället. j ag börja sitta vid datorn när jag var 16 :S
hur som helst, dem stör jag mig på men det e väl bra att de tar tag i dem själva åtminstone.
Anabolnissar och 15-åringar med hybris i all ära, men vad är det du har emot 20-30-åringar som precis börjat gymma? Måste man vara starkt för att vistas på gym eller?
OT: Jag stör mig ganska mycket på folk som hela tiden går drar en massa myter om styrketräning till sina vänner då de är på gymmet. Jag vet att jag själv brukar instruera nybörjare på gymmet i grundläggande kunskaper som kan vara nyttiga, men att bara dra en massa onödig fakta som dessutom är inkorrekt får mig att gå i taket.
Det som också är lite störande är väl halvstarka thaiboxare som har med sig tjejen och verkligen
måste lyfta 40-kiloshantlarna i axelpress eller köra fullt magasin på rodd, även fast i utförandet är uruselt och sving med hantlar och ländrygg är uppenbart. Varför kör man på en vikt man uppenbarligen inte klarar av? Jag kan förstå om man är en nybörjare och inte har koll på alla utföranden, men att uppenbarligen vara erfaren gymmare och ta för mycket vikt bara för höga vikters sak är väldigt barnsligt och "macho".