2012-11-07, 22:55
  #10201
Medlem
Körde axelpress med hantlar idag och plötsligt kommer en riktig tävlingsmänniska, som flinar lite och sätter sig bredvid. Till saken hör att denna herre var kanske 18 år gammal, lite halvtanig och antagligen ny på gymmet.

Hur som så kör jag med 37.5 kg per hand och ser till min fasa att han plockar upp 30 kilo och sätter sig på bänken till vänster. Jag kör mitt set på 10 reps, lägger hantlarna på golvet i väntan på nästa sett och lutar mig tillbaks för lite vila.

Tror först att killen ska köra hantelpress för bröstet då bänken är helt vågrät, men icke, axelpress ska köras, tydligen utan ryggstöd. På något helt oförståeligt sätt lyckas han iaf få upp hantlarna i utgångsläge, försöker lyfta vilket tyvärr inte gick. Sedan sitter han där med hantlarna i utgångsläge i ca 10 sekunder innan han lägger tillbaks dom.

Skam den som ger sig. Fram med 25 kilo, samma visa. Nu börjar han även bli lite röd i ansiktet vilket jag noterar när jag kollar frågande på honom i spegeln. Men men, 20 kilo härnäst. Eller inte...

Slutar iaf med att killen sitter med 12.5 kilo och reppar.
Dessa människor både älskar och hatar jag. Dom gör min dag och dom förstör min dag. Har dock aldrig råkat ut för någon som vart såhär jäkla korkad under de 4 år jag tränat. Är ju skitbra att han testar sig fram men då är det kanske bättre att han börjar lågt istället för att skämma ut sig själv.
2012-11-07, 23:08
  #10202
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
"AAAAAHHHHH! ÅÅÅÅÅÅHHHH!!! jAAAAAAH!!! GHNNNNNUHHH! GNNNUUUUUUUHHHHHEEEEH!"

-"KÄMPAR Å Å Å Å H!" "EEEN TILL!!!"

"GHNNNNUHHUHU UUUUUHHH! UH UH ÅÅÅÅÅHH, ÅÅÅÅH JAAAAAAA!"


(Bokstäverna skulle egentligen vara mycket större för att kunna beskriva ljudnivån korrekt.)

Fick en stor del av gymmet att dra på munnen sist.

2012-11-08, 00:05
  #10203
Medlem
VitaFårPåÄngens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Fick en stor del av gymmet att dra på munnen sist.


Förstår ärligt inte varför folk stör sig på det här. Det är väl bara att plugga in hörlurarna och köra sin grej? Jag blir snarare peppad av att höra andra ta i och klara sina grejer. Och visst fasen blir man starkare när man får stöna lite grann!
2012-11-08, 16:30
  #10204
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weesly
Körde axelpress med hantlar idag och plötsligt kommer en riktig tävlingsmänniska, som flinar lite och sätter sig bredvid. Till saken hör att denna herre var kanske 18 år gammal, lite halvtanig och antagligen ny på gymmet.

Hur som så kör jag med 37.5 kg per hand och ser till min fasa att han plockar upp 30 kilo och sätter sig på bänken till vänster. Jag kör mitt set på 10 reps, lägger hantlarna på golvet i väntan på nästa sett och lutar mig tillbaks för lite vila.

Tror först att killen ska köra hantelpress för bröstet då bänken är helt vågrät, men icke, axelpress ska köras, tydligen utan ryggstöd. På något helt oförståeligt sätt lyckas han iaf få upp hantlarna i utgångsläge, försöker lyfta vilket tyvärr inte gick. Sedan sitter han där med hantlarna i utgångsläge i ca 10 sekunder innan han lägger tillbaks dom.

Skam den som ger sig. Fram med 25 kilo, samma visa. Nu börjar han även bli lite röd i ansiktet vilket jag noterar när jag kollar frågande på honom i spegeln. Men men, 20 kilo härnäst. Eller inte...

Slutar iaf med att killen sitter med 12.5 kilo och reppar.
Dessa människor både älskar och hatar jag. Dom gör min dag och dom förstör min dag. Har dock aldrig råkat ut för någon som vart såhär jäkla korkad under de 4 år jag tränat. Är ju skitbra att han testar sig fram men då är det kanske bättre att han börjar lågt istället för att skämma ut sig själv.


Har du inte sett Scooby köra axelpress? Det är jätte vanligt att köra utan ryggstöd.
2012-11-08, 17:13
  #10205
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitaFårPåÄngen
Förstår ärligt inte varför folk stör sig på det här. Det är väl bara att plugga in hörlurarna och köra sin grej? Jag blir snarare peppad av att höra andra ta i och klara sina grejer. Och visst fasen blir man starkare när man får stöna lite grann!
Det var inga diskreta stön, utan "primalskrik". Det är ouppfostrat. Man kan dra parallellen till hur man uppför sig på en restaurang, där det är ouppfostrat att smaska, tala med mat i mun, rapa ljudligt och göra sörplande ljud. Jag vet att det kan vara frestande, då maten är god, men man gör det inte.

Man är ju faktiskt inte hemma, där man inte behöver visa hänsyn.
2012-11-08, 19:03
  #10206
Medlem
Känns dumt att störa sig på klädsel, blir mest förundrad över hur folk pallar köra i jeans eller andra kläder som inte känns direkt anpassade för träning.
Har själv börjat köra douchepass på fredagar, med keps vänd åt fel håll, i hopp om att någon stör sig sådär på fredagseftermiddan.

Cykelbyxa på äldre herre är väl inte en höjdare om man råkar se det. Men samtidigt småroligt.

Något jag stör mig på är dock:

En äldre herre (som det egentligen är synd om) som har någon sorts sjukdom, som gör att han sitter och harklar och låter som en trasig motor konstant. Framförallt när han väl ska ta i och lyfta något. Hörs över hela gymmet och låter inte direkt vackert.

En tanig snubbe som alltid tränar i keps, som så fort han är i min närhet, måste sitta och snegla på mig. Eller glo via spegeln. Sjukt irriterande när man tittar upp efter ett set och ser någon 16årig grabb stirra på en. Förstår inte varför, jag är inte speciellt stor och han lär inte vilja ligga heller för på gymmet ser jag bara sliten ut.

Folk som envisas med att köra biceps/triceps med skivstängerna som jag gärna använder för marklyft/benpress och slänger på 2 femmor eller tior på stången, när det finns skivstänger som väger upp till 40 eller 50 pannor som är alldeles utmärkta för just det syftet. Framförallt när det alltid är kö till skivstängerna då friskis passade på att köpa in 2 plywoodlådor som aldrig används istället för en ny skivstång.

Folk som slänger småvikter i golvet. Jag förstår att man droppar stången efter ett set marklyft när man är helt sliten. Men liksom, folk som ligger och hantelpressar 30kg och måste släppa hantlarna i golvet. Har funkat alldeles utmärkt för mig att sätta mig upp med hantlarna mot kroppen och sedan lägga ner dessa på golvet. Mest irriterande är nog när folk slänger hantlar efter t ex curls.

Folk som lägger hantlar på fel ställe på grund av lathet/dumhet eller folk som inte klarar av att plocka av stången efter sig. Vem fan lämnar benpressen med 150 pannor på när vikterna behöver lyftas några decimeter för att man ska hänga av dom. Kan ju inte bero på att man är för trött i armarna direkt. Står det 30kg så ska inte hantlarna som väger 22kg ligga där, hur svårt kan det vara?

Folk som luktar avföring.
Folk som låter alldeles för högt.
Kvinnor som är alldeles för vackra, tar fokus från träningen.
__________________
Senast redigerad av Haellarn 2012-11-08 kl. 19:06.
2012-11-08, 19:09
  #10207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaketDoris
Har du inte sett Scooby köra axelpress? Det är jätte vanligt att köra utan ryggstöd.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=381377295264082&set=a.1730700327614 77.42680.171608019574345&type=1&theater

Här får du, Scooby-älskare.

Hur som är Scooby knappast otränad och jag tvivlar på att han skulle ge sig på axelpress utan ryggstöd med hantlar som tillsammans överskrider hans egen vikt.
2012-11-08, 20:28
  #10208
Medlem
HammarN^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyninja
Har du bett honom stänga av?

Ja, han stänger av om man ber honom. Men det borde ju vara uppenbart. one does not simply do dat
2012-11-08, 21:26
  #10209
Medlem
Basens avatar
Ett nytt irritationsmoment i gymmet.

Gymmet som jag tränar på är rätt trångt så det finns inte särskilt mycket utrymme att röra sig på.

Jag höll som bäst på att träna drag till hakan när en av gymbesökarna hållandes i en bänk prompt skulle förbi. Jag väser till honom att han för helvete får vänta tills jag är klar med setet. Han tänker i två sekunder på vad jag sagt för att efteråt börja klättra över en gymmaskin med bänken i händerna som var placerad strax bakom mig. Jag var klar med setet 10 sekunder efteråt...

2012-11-10, 18:43
  #10210
Medlem
"Nä alltså jag tränar för min egen skull" får mig alltid att skratta.
2012-11-10, 19:09
  #10211
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
"Nä alltså jag tränar för min egen skull" får mig alltid att skratta.

Du menar alltså att det inte finns folk som tränar för sin egen skull...? Måste vara det dummaste jävla uttalandet på länge.
2012-11-10, 19:24
  #10212
Medlem
HeltSatansGalens avatar
Förstår inte. Varför skulle man träna för någon annans skull?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in