2010-05-01, 18:17
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Märkligt att hovet inte fått bloggen nedstängd. De brukar vara kvicka med sådant.

Den dagen då dom gör det kan vi i alla fall vara säkra på en sak, du kommer posta ett inlägg med innebörden: maktmissbruk, Nordkorea-fasoner mm.
Citera
2010-05-02, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSkumberg
Fel.

Jag är tveksam till att Ciggen har vakter i NY. Där är hon helt okänd och de enda som skulle kunna besvära henne är lite journalister som hon ändå kan ducka undan genom lite hjälp från vänner.

Frågan är bara vem som punktmarkerar Henke - där kommer ett o annat att komma fram
Citera
2010-05-02, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slimjoe
Du är ute på helt fel spår och vet ingenting om det här.
Du tror verkligen att svenska kungafamiljen är kändisar i staterna?

Du vet att tex CP blev kvarhållen på JFK, han uppgav att han var "prins av Sverige" men det trodde de inte ens på. Googla grapphalva!
Citera
2010-05-02, 19:59
Medlem
Vad händer med prinsessan Madeleines och Jonas Bergströms tilltänkta bostad Villa Parkudden nu när de har brutit förlovningen? Aftonbladet avslöjade redan i december att Madeleine och Jonas ville flytta in i Villa Parkudden på Djurgården. Men flytten orsakade en hel del problem och bråk. Familjerna som har bott i huset i många år satte sig på tvären och i dag avslöjar Aftonbladet att det gått så långt att kungens advokat hovauditör Axel Calissendorff har vänt sig till hyresnämnden för att få familjerna att flytta ut. Konflikten är infekterad. En av hyresgästerna har bott i huset sedan 1993 och har gjort stora renoveringar. Nu kräver man att han ska återställa lägenheten till sitt ursprungliga skick. Frågan är om kravet att flytta ut verkligen gäller nu när Madeleine och Jonas inte är ett par längre...
Citera
2010-05-02, 20:52
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
CP blev kvarhållen på JFK, han uppgav att han var "prins av Sverige" men det trodde de inte ens på.
Vakterna där skrattade till och med C-P rätt upp i ansiktet. En god indikation som någon på det svenska kungahusets rang och status ute i den stora vida världen.
Citera
2010-05-02, 20:55
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vad händer med prinsessan Madeleines och Jonas Bergströms tilltänkta bostad Villa Parkudden nu när de har brutit förlovningen?
Jag antar att man kommer att fortskrida enligt plan. Madeleine kommer inte att acceptera att storasyster får ett eget slott att bo i, samtidigt som hon själv ska nöja sig med tre rum och kök i hovstallarna.
Citera
2010-05-02, 22:06
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Jag antar att man kommer att fortskrida enligt plan. Madeleine kommer inte att acceptera att storasyster får ett eget slott att bo i, samtidigt som hon själv ska nöja sig med tre rum och kök i hovstallarna.

Det är klart planerna inte fortskrids.
Citera
2010-05-02, 22:59
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Du har läst något om detta?
Citera
2010-05-02, 23:05
Medlem
Astenikers avatar
AB:s hovreporter kom idag med lite gammalt svaller om Madde:

"Madde artig på gymmet

Victoria och Madeleine är flitiga träningsgäster på exklusiva Master training. Men Madeleine gillar även Daniels träningsanläggning Balance. Vid ett par tillfällen har hon svettats bland gymredskapen med de övriga besökarna. En av dem berättade för mig att alla ansträngde sig för att inte stirra ut prinsessan, och att hon var väldigt artig och trevlig."

http://www.aftonbladet.se/brollopet/article7057401.ab

Citera
2010-05-03, 00:22
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica

Det är väl trots allt ganska troligt att planerna fortskrids. Knugen räknar nog med att Madde hittar någon ny ganska snart och då behöver väl de någonstans att bo. Med tanke på hur snabbt det gick för C-P kan det nog gå snabbare än man kan ana. För knugens del finns det väl dock en stor risk att hon liksom C-P raggar upp någon som är helt oacceptabel för hans del. Jonas var ju den "perfekta" svärsonen. Såväl Knugen som Silvia går nog i orons tider nu och väntar spänt på vilket ragg Madde skall presentera för dem.
Citera
2010-05-03, 00:23
Medlem
Citat:
Du tror verkligen att svenska kungafamiljen är kändisar i staterna?

Du vet att tex CP blev kvarhållen på JFK, han uppgav att han var "prins av Sverige" men det trodde de inte ens på. Googla grapphalva!
Du är som sagt helt inne på fel spår och baserar det på ett felaktigt resonemang. Bara en sån sak som att du tror att en utrikesminister har högre prioritet än en av tronarvingarna och att NYC räknas som mindre farligt än Stockholm. Släpp det där med "kändisskap" och hela resonemanget. Grundregeln är att de har personskydd. Det är också redan bekräftat att så är fallet med Ciggens resa till NYC.
Citera
2010-05-03, 00:53
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det är väl trots allt ganska troligt att planerna fortskrids.

Vi får se om någon månad om jag har fel. Har jag fel kommer jag storsint medge det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in