Citat:
Ursprungligen postat av
Collectcall
Var det inte så att Madde var beredd att stryka ett streck över otroheten och ”vända blad”?
Men pappa kungen som vänt en hel bok, ansåg att hon måste bryta upp, iom att det blivit offentlig. Så behandlar man inte en kungadotter!
Hycklande gubbtjyv!
Jag minns inte alla detaljer, men tror att M. var beredd att förlåta och gå vidare. Men så talade den norska kvinnan ut i skvallerpressen och så var skandalen ett faktum. Att i det läget gifta sig med Jonas skulle inte gå an, ansåg hovet. Antingen blev M. utsatt för påtryckningar att slå upp förlovningen, eller så kände hon sig alltför förnedrad sedan den smutsiga byken tvättats offentligt.
Jag minns att det var en del spekulationer kring timingen...först förlovade Victoria sig och kutym i kungliga kretsar är tydligen att förlovningen varar i +/- tre månader. I Victorias fall blev det 16 månader...det sades att Daniels njurtransplantation kom emellan, men de måste ha känt till den när de förlovade sig så det är konstigt att de valde att ha en så lång förlovning. Hur som helst, Herman Lindqvist sade då att det inte fanns en chans att M. skulle förlova sig samma år som storasyster för att inte ta uppmärksamheten från henne. Men det var precis vad som skedde...ett halvår senare förlovade sig M. och J. Så frågan är varför de valde att göra det samma år som Victoria? Försökte de rädda ett förhållande som redan hade problem? Jag tror t.o.m. att de pratade om ett vinterbröllop, vilket skulle innebära att M. gifte sig före V...inte riktigt comme il faut i de kretsarna.