2012-10-27, 17:03
Medlem
Muhamedssons avatar
Trevlig nyhet. Jag vill också passa på att gratulera!
Citera
2012-10-27, 17:41
Medlem
tankermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyyrlok
Hon blir nog tagen i tvåan och throatgaggad var eviga natt av den där fan.

Han ser ut som en psykopat

Hennes anus kommer vara slappare än farsans intellekt inom några dagar

Så du tror trots allt att paret är fromma gudsfruktiga människor?
Citera
2012-10-27, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Vad ä det för slipning? Hur vet du vad hon gillar för slipning? Fick hon verkligen en ring med en sten? Det låter ju inte snyggt, en sten.

Är du bränd? Vet du vad en ädel-sten är?
Citera
2012-10-27, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salamander247
Han driver en firma med en hedgefond som verkar gå bra, det går bra för honom och han tjänar pengar. Det låter således (så långt) som en utmärkt partner till HKH Prinsessan Madeleine om man enbart i detta skede tar hänsyn till arbete.
om du inte vill veta hur det ligger till egentligen, varfor ar lasa pa fb da?
battre for dig att betala och lasa en dagstidning
jag vill hora mer, kanske ar en sovrumsfond, kanske inte
Citera
2012-10-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Om hon inte representerar Sverige för att hon är bosatt i USA så borde hon inte få ta del av våra skattepengar heller kan man tycka.

Jasså. Och alla andra som snyltar på våra bidrag och bor utomlands. Och de är inte ens svenskar? Flertalet har ens aldrig betalat skatt i Sverige, inte arbetat en dag. Bar kommit hit för att nyttja oss .
Citera
2012-10-27, 22:07
Medlem
Chris är ju inte mycket mer än en duktig och rik pokerspelare.

Killen sägs vara amerikan men pratar tydligen brittisk engelska och är både brittisk och amerikansk medborgare.
Citera
2012-10-27, 22:23
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buckan
en hedge fond har nastan alltid en bolags struktur med tre bolag
* hedge fonden - registrerad i skatteparadis
* management bolag - debiterar en management fee pa 2% plus 20% av visnterna, registrerat i skatteparadis
* service bolag, oansenligt bolag ofta helt utan kapital som betalar hyra och telefon/internet i europa
management bolaget registreras i skatteparadis, sa att ledningen slipper betala skatt ifall management bolaget gor vinst
arligt betyder val folja lagen?
nagon kan kanske kontrollera med skatteverket om sadana upplagg ar lagliga i Sverige? och/eller googla lite?

Att tjäna pengar ärligt i mina ögon betyder att alla pengar man har, har folk gett till en av egen fri vilja. Om man har varit ärlig med vad man säljer (dvs inte lurats), och inte använt våld eller hotat med våld på något sätt, då har man tjänat sina pengar ärligt, tycker jag. När man köper en produkt eller en tjänst så väljer man ju av fri vilja att ge pengar till företaget som tillverkar produkten/tjänsten. Om man sedan betalar skatt eller följer lagen struntar jag i - jag tycker folk som säljer olagliga saker, som t.ex narkotika, har tjänat sina pengar ärligt också, förutsatt att de inte lurat köparen eller använt våld på något sätt (vilket ju många kriminella som säljer olagliga saker tyvärr gör).
Citera
2012-10-27, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Är det bara jag som tycker det är uppfriskande med lite nytt utländskt blod i kungafamiljen?

En man av annor och precis som Xallo nämnde, har en egen fet förmögenhet och vet hur man har diskret, hur man uppför sig och inte är inavlad i den svenska överklassen där alla är stöpta i exakt samma form.

Sen att Jonas Bergström uppges har förlovat sig en vecka efter Madde är ju enkom patetiskt.
Man kan konstatera att Jonas Bergström är motsatsen till en gentleman.
Vad hade han för avsikt med detta agerande?
Hämnd naturligtvis och brist på god uppfostran.
Nu är väl bara att vänta att han gifter sig ett par dagar före Madeleine.
Tur att svenska folket slapp honom som hertig.
Att han behandlade sin fästmö på detta nedsättande sätt är förfärligt.
Hon kommer ju dessutom från en adlig familj, medan Jonas är och kommer att förbli övre medelklass. Stackars kvinna!
Citera
2012-10-27, 23:30
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blunddocka
Man kan konstatera att Jonas Bergström är motsatsen till en gentleman.
Vad hade han för avsikt med detta agerande?
Hämnd naturligtvis och brist på god uppfostran.
Nu är väl bara att vänta att han gifter sig ett par dagar före Madeleine.
Tur att svenska folket slapp honom som hertig.
Att han behandlade sin fästmö på detta nedsättande sätt är förfärligt.
Hon kommer ju dessutom från en adlig familj, medan Jonas är och kommer att förbli övre medelklass. Stackars kvinna!

Min teori är att han absolut inte vill vara sämre än Madde och dessutom är han ju tillsammans med en fd vän till henne. Kan också slå vad om att han gifter sig i närheten så fort datum är spikat och jag vågar nästan lova att han gör allt för att skaffa barn före dem.

Jag hade ju blivit oerhört förnärmad och arg om min nuvarande sambo friade en vecka efter att hans ex gjorde det. Man hade ju inte känt sig speciell eller unik. Bara en bricka i det sociala spelet, att vara först och störts.
Citera
2012-10-28, 00:05
Medlem
Kroulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blunddocka

Madde är inte adlig...
Citera
2012-10-28, 00:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroull
Madde är inte adlig...

Huset Bernadotte var väl bagare på 1700-talet som mest så därifrån inte så mycket adligt. Sedan beblandade de ju sig med olika kungahus så Bernadotte av idag kan väl sägas ha lite "fint" blod sig åtminstone.
Citera
2012-10-28, 01:21
Bannlyst
Välkommen till SFI Chris
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här