2010-06-14, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Seriöst nu; vad har Madeleine för ambitioner?

Madeleine har gett den svenska bimbon ett ansikte.
Citera
2010-06-14, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Jag skulle nog lägga in silikonbröst. Hon vill väl inte vara sämre än morsan, den intellektuella
språkgeniet Silvia Sommerlath.

Hahaha, hur många gånger har man inte suttit och förundrat sig över hennes usla svenska. Hon om någon borde väl haft de bästa lärarna. Skulle inte förvåna mig om "Mein Kampf" är den enda bok hon någonsin har läst.

Knugafamiljens dumhet är enerverande.
Citera
2010-06-14, 21:49
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminmannen
Kungens syskon har inte arvsrätt till svenska tronen efter förändringen 73. Enbart Carl XVIs ättlingar har det. Finns info på wikipedia bla

Stämmer. Tragiskt med Bertil som fick avstå från att gifta sig med Lilian och skaffa barn bara för att vara backup tills vår nuvarande knug tillträtt tronen. 1965-79 var han den ende backupen ifall det skulle hända Knugen något. 1979 föddes kronprins Gaffel (kvinnlig tronföljd var inte införd då, Hakan räknades inte).

Tanken bakom backupen Bertil alla dessa år är egentligen absurd. Om det hände något eller vår nuvarande knug visa sig vara infertil skulle Bertil alltså träda in och säkra den svenska kronföljden genom att gifta sig och börja producera avkommor med en fertil kvinna (Lilian för gammal, född 1915).

För att inte vara helt off topic: Ciggen är nr 3 efter sina storasyskon och till skillnad från det engelska kungahuset finns inte hundratals i den svenska tronföljden.
Senast redigerad av Adjudant 2010-06-14 kl. 21:51.
Citera
2010-06-15, 02:11
Bannlyst
Nu är det iallafall slut på dom långa vinluncherna och solandet för tillfället Nu måste Madde göra lite nytta i Sthlm Det lär nog bli en hel del alkohol som inmundigas i helgen på bröllopsfesten
Citera
2010-06-15, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakehunter
Nu är det iallafall slut på dom långa vinluncherna och solandet för tillfället Nu måste Madde göra lite nytta i Sthlm Det lär nog bli en hel del alkohol som inmundigas i helgen på bröllopsfesten

Japp nu är det mycket hårt arbete som väntar efter semestern. Jag tror att hennes agenda sa att hon närvarar vid bröllopet och sen var det visst nån tillställning i Örebro i augusti. Stressigt värre, hon får se till så att hon inte bränner ut sig....
Citera
2010-06-15, 08:43
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aremak
Japp nu är det mycket hårt arbete som väntar efter semestern. Jag tror att hennes agenda sa att hon närvarar vid bröllopet och sen var det visst nån tillställning i Örebro i augusti. Stressigt värre, hon får se till så att hon inte bränner ut sig....
Oj! Efter den pärsen får hon dra till USA och vila upp sig en månad.
Senast redigerad av fredrikdenstore 2010-06-15 kl. 09:18.
Citera
2010-06-15, 09:51
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasher
Ja, där ser man. Eftersom Lovisa ständigt är i Ciggens släptåg finns det en uppenbar risk att det spenderas en hel del apanage när det spenderas tid på lyxkrogar etc.

Oroa dig inte. Lovisa har egna pengar samt ett val tilltaget "pappanage" och snyltar inte pa Madeleine.
Citera
2010-06-15, 09:58
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus
Oroa dig inte. Lovisa har egna pengar samt ett val tilltaget "pappanage" och snyltar inte pa Madeleine.

Ha ha ha!!! Pappanage!
Citera
2010-06-15, 10:15
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus

+1
Dags att lägga till ytterliggare ett utryck till listan. En blivande klassiker?
Citera
2010-06-15, 10:21
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Ha ha ha!!! Pappanage!

Den var bra!!
Citera
2010-06-15, 15:45
Medlem
cece123s avatar
Som man säger på eurovisionsfestivalen vid full pott: Douze points
Citera
2010-06-15, 15:52
Medlem
JagHarEnLitens avatar
När jag googlar på "pappanage" hittar jag bara Svensk Damtidning, där det verkar vara en borttagen kommentar, och Flashback. Ett helt nytt ord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in