Resultat: Det är sommar och nu...
... har trollingsäsongen gått igång på allvar
53,05%
409 röster
... är allt som vanligt. Regn, blåst, och lika många trolltrådar som det brukar
46,95%
362 röster
2018-03-30, 12:24
Medlem
känns som flera trådar är startade av troll från början .. hur tar man ställning till det då.. ett troll i tråden kan förstöra visst, men när den som postar bara trollar skit rakt igenom vad ska man göra då ?
Citera
2018-03-30, 12:25
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag håller med om detta. Viktig poäng. Det finns speciellt en användare som hela tiden kallar vem han än hamnar i en tråd med, för "rysstroll".
Det är så tråkigt så jag nästan vill skrika. Han försöker alltså (hela tiden!!) provocera folk till att gå off topic i en sorts "vem kallar du för troll" - ickediskussion.
Förstår inte varför Flashback tillåter det.
Citera
2018-03-30, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janwindahl
Vem påstår att det är ett regelbrott att trolla?

Jag uppfattade det som att man istället skulle anmäla om någon trolla. Så det är tillåtet att trolla men inte ifrågsätta trollandet. Känns ju inte riktigt som fullt yttrandefrihet.
Citera
2018-03-30, 12:28
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunkkvistaren-s
Jag uppfattade det som att man istället skulle anmäla om någon trolla. Så det är tillåtet att trolla men inte ifrågsätta trollandet. Känns ju inte riktigt som fullt yttrandefrihet.
Nope, det var inte det jag menade. Om du läser trådstarten så ser du att ts är upprörd över att det postas trollanklagelser i trådar. Detta är OT och bör rapporteras därefter. Det har ingenting med trollande att göra, som sagt är det inget regelbrott.

Edit: Jag tycker att Flashback står för yttrandefrihet, däremot så finns det ett regelverk som måste finnas för att upprätthålla en högre nivå på diskussionerna. Om inte det fanns så hade det garanterat rått anarki på forumet.
Senast redigerad av janwindahl 2018-03-30 kl. 12:31.
Citera
2018-03-30, 12:30
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det går alltid att rapportera en tråd för 0.03 (trams), men då måste det ju vara riktigt uppenbart.

I övrigt finns det oräkneliga ämnen som för många kan ses som trolltrådar, men som inte är det.

Jag gör det ibland då jag tycker det är skit som inte ska finnas här och överlåter till er moderatorer att avgöra. Tidigare har jag skrivit att det är troll som eget svar men ogillas av er moderatorer och därför slutat med det. Dock synd om andra läsare av sådana trådar och som går på skiten.

Men jag kan reglerna och endast rapporterar eller skiter i sådan trådar. Dock hade ett eget val varit bra.

Förslag

0.12 Trolltråd
Att starta trolltrådar är ej tillåtet och sådana trådar kommer låsas samt trådskapare kommer varnas.
Citera
2018-03-30, 12:32
Medlem
Citat:
Nope, det var inte det jag menade. Om du läser trådstarten så ser du att ts är upprörd över att det postas trollanklagelser i trådar. Detta är OT och bör rapporteras därefter. Det har ingenting med trollande att göra, som sagt är det inget regelbrott.

Så om jag skriver ett påstående och någon ifrågasätter det och ber om källa är det också OT som den personen gör? För det är ju samma sak kan jag tycka. I båda fallen ifrågasätter man sanningen i det som skrivs. Att ifrågasätta vad som skrivs är OT? Känns inte riktigt konsekvent i tänket här.
Citera
2018-03-30, 12:32
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Det är inte emot någon regel att trolla.
Och det är inte emot någon regel heller att påpeka att TS snackar en massa skit heller.
Citera
2018-03-30, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag gör det ibland då jag tycker det är skit som inte ska finnas här och överlåter till er moderatorer att avgöra. Tidigare har jag skrivit att det är troll som eget svar men ogillas av er moderatorer och därför slutat med det. Dock synd om andra läsare av sådana trådar och som går på skiten.

Men jag kan reglerna och endast rapporterar eller skiter i sådan trådar. Dock hade ett eget val varit bra.

Förslag

0.12 Trolltråd
Att starta trolltrådar är ej tillåtet och sådana trådar kommer låsas samt trådskapare kommer varnas.

Håller med. Ibland är det uppenbart att någon trollar när de startar 4-5 trådar samtidigt om liknande saker som de påstår har hänt. Men vissar lever kanske ett rikare liv än andra.
Citera
2018-03-30, 12:34
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunkkvistaren-s
Så om jag skriver ett påstående och någon ifrågasätter det och ber om källa är det också OT som den personen gör? För det är ju samma sak kan jag tycka. I båda fallen ifrågasätter man sanningen i det som skrivs. Att ifrågasätta vad som skrivs är OT? Känns inte riktigt konsekvent i tänket här.
Det är skillnad på att anklaga någon att vara ett troll och att be om en trovärdig källa. Det ena är OT och det andra är bidragande till diskussionen.
Citera
2018-03-30, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Och det är inte emot någon regel heller att påpeka att TS snackar en massa skit heller.

Det är så jag också ser på det. Men tydligen inte.
Citera
2018-03-30, 12:35
Medlem
dobbelinas avatar
Trolltrådar, som man också skulle kunna kalla "fake news" kan ibland vara underhållande.
Dom hittar ibland en intressant infallsvinkel i ett ämne, som annars skulle vara
omöjligt att åstadkomma med en seriös debatt.
Nu gäller det förstås inte alla sådana trådar, men det dyker up en och annan guldklimp ibland.
Citera
2018-03-30, 12:36
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Beror på hur påpekandet är utformat.
Anknyter det till ämnet så är det, enligt mig, bidragande till diskussionen.
Är det enbart ett inlägg i stil med "Du är ett troll" så bidrar det inte till diskussionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in