Resultat: Det är sommar och nu...
... har trollingsäsongen gått igång på allvar
53,05%
409 röster
... är allt som vanligt. Regn, blåst, och lika många trolltrådar som det brukar
46,95%
362 röster
2009-02-22, 19:29
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackster
Skrev "en troll" som i "en trollare" något man gör istället för en fysiskfigur.
Du kan ju reagera på resten av inlägget i stället. Sen att be folk sticka till familjeliv är ingen bra attityd då man försöker åstadkomma någonting.
Du kanske borde sticka någonstans, själv? Du verkar ju inte trivas här.
Citera
2009-02-22, 19:36
Medlem
adampoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Du kan ju reagera på resten av inlägget i stället. Sen att be folk sticka till familjeliv är ingen bra attityd då man försöker åstadkomma någonting.
Du kanske borde sticka någonstans, själv? Du verkar ju inte trivas här.

Håller med, duger det inte gtfo, man kan inte få allt som man vill, borde lärt sig det när man är 18+
Citera
2009-02-22, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adampoo
Håller med, duger det inte gtfo, man kan inte få allt som man vill, borde lärt sig det när man är 18+

Hur nerknarkad får man vara? Jag försöker belysa ett problem så att höja nivån på diskussionen, men jag begär inte att du ska förstå det.
Citera
2009-02-22, 20:19
Medlem
A-Hs avatar
Har du missat att det finns en ignore-funktion?
Citera
2009-02-22, 20:23
Medlem
adampoos avatar
Citat:
Hur nerknarkad får man vara? Jag försöker belysa ett problem så att höja nivån på diskussionen, men jag begär inte att du ska förstå det.

Ja det tror jag vi alla förstått även om jag tydligen är väldigt 'nerknarkad'.
Om du nu tror att du ska kunna ändra detta problem så är du naiv då troll-fenomenet sträcker sig långt utanför FBs gränser. Och sedan påstå att du vill höja nivån på diskussionerna och sedan i samma tråd be folk att sticka så är det klart du får mothugg.

Kanske dags att lämna denna tråd innan det spårar för mycket.
Citera
2009-02-23, 01:03
Medlem
honken80s avatar
Nu finns det ju personer som är genuint intresserad av de frågor som dyker upp i ett forum. Att då hela tiden springa på "troll" är inte speciellt givande, eftersom det tenderar alltid att vara sådana trådar som får folk att skriva och seriösa trådar faller bort från förstasidan.

Troll har dock blivit ett skällsord, med en egen FB-betydelse. De flesta som trollar ska inte göra det i det forum de postar, utan möjligen under humor istället. För de söker oftast en komisk effekt eller bara ren provokation utan underlag för det som sägs. Ibland är det dock så bra att man inte tänker på om detta borde RP:as.

Det är en knepig balansgång, då ett bra forum med kvalitet inte kan ha för mycket trollande, samtidigt som den bedömningen inte är den lättaste jämt. Folk misstänker trollande, mods kan inte ta action, folk rp:ar inte och i slutändan skapas en kultur av "troll"-varnande både högt och lågt.

Det är jävligt lätt att slänga iväg någon kommentar, efter man vadat genom en mängd skittrådar och trollande. Alla gör vi fel då och då.

Med så många användare som FB har kan nog trollandet och trollvarnandet lösas med mer RP och snabb moderering, även tid för feedback för mods. Aktiva mods som inte enbart agerar på RP:s är önskedrömmen, men kan gissa att det är mycket för dem att stå i.
Citera
2009-02-24, 14:39
Medlem
chribsson2s avatar
Det är önskvärt att vi kan få terminologin att överensstämma med resten av internetvärlden, när vi diskuterar "trolling" och "smurfar" o.s.v. Det är en diskussion som behöver tas.

Troll har ju en annan betydelse här än i "resten av världen".
Citera
2009-03-19, 18:58
Medlem
bob-marerlys avatar
Det räcker ju i vissa fall med att bara ha en annan åsikt än majoriteten i en tråd för att bli trollstämplad. Det om något är jävligt störande.
Citera
2009-03-19, 19:29
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bob-marerly
Det räcker ju i vissa fall med att bara ha en annan åsikt än majoriteten i en tråd för att bli trollstämplad. Det om något är jävligt störande.
RPa det på en gång, att skrika troll i trådar är OT och ska givetvis raderas istället för att kommenteras i trådarna!
Citera
2009-03-19, 20:16
Medlem
MrCheebas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
RPa

Yeh. If ya'll wanna be some snitches...
Citera
2009-03-19, 20:52
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCheeba
Yeh. If ya'll wanna be some snitches...
Ja, annars får man snällt svälja att folk tjafsar om troll i trådarna.
Citera
2009-03-19, 20:53
Bannlyst
Citat:
Vad är det med dessa idioter som alltid skall skriva troll i alla trådar? Vad spelar det för roll om det är en troll eller inte, håll er till ämnet och diskutera det bara. Så vitt jag vet kan ALLT vara trolleri men vad spelar det för roll egentligen det enda som är viktigt är att det pågår en intressant diskussion kring ämnet.

Anledningen att jag postade denna tråden är eftersom dessa personer med mindrevärdeskomplex som alltid skall skriva troll i varje tråd tenderar att sänka nivån något oerhört genom att dra med sig en massa andra idioter som inte kan analysera ämnet själv och också börjar säga troll vilket leder till att fokus flyttas från ämnet till att försöka bevisa om det är en troll eller inte.

Så min uppmaning är SLUTA SMUTSA NER FORUMET OCH TRÅDARNA MED ERA "DET ÄR EN TROLL" INLÄGG. HÅLL ER TILL ÄMNET ELLER SKRIV INGET ALLS, FÖR VAD VI VET KAN 90% AV ALLT VARA TROLL OCH DU SOM ANKLAGAR NÅGON FÖR ATT VARA TROLL ÄR INTE I NÅGON POSITION ATT AVGÖRA VAD NÅGON ÄR.

Skitsnack eller ligger det något i detta?

Exakt och vad fan menas med troll i dessa sammanhang egentligen? Trodde först det var substitut för blatte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in