Resultat: Det är sommar och nu...
... har trollingsäsongen gått igång på allvar
53,05%
409 röster
... är allt som vanligt. Regn, blåst, och lika många trolltrådar som det brukar
46,95%
362 röster
2010-03-24, 01:52
Medlem
Hade tänkt starta en tråd om det här, men jag bumpar den här istället.

Är det inte dags att ta hårdare tag mot idioterna? Jag tror inte jag är ensam om att ha tröttnat på att vada igenom sida efter sida med trollanklagelser för att eventuellt hitta någon substans i botten? Kan dom inte få en varning och avstängning redan vid första förekomsten så man blir av med parasiterna, eller skriva en modul till forumet som automatiskt lägger alla inlägg med ordet "troll" i i modereringskön?
Citera
2010-03-24, 07:50
Medlem
Orzions avatar
En tillsägelse åtminstone för inlägg där man kallar en användare/TS något som inte fyller något syfte. Inte för att jag bryr mig direkt men det förstör diskussionen när man vill ha en seriös diskussion och istället kommer 5 inlägg som t.ex ”Dit jävla troll” ”Jävla kamelkramare” ”Troll” etc, det fyller ingen funktion och en tillsägelse för alla liknande inlägg hade i min mening varit bra för att förhoppningsvis få ner antalet.
Citera
2010-03-24, 08:47
Medlem
Von0bens avatar
Ett större problem är väl i så fall trollarna själva, eller det accepterande av trollkultur som utvecklats på sista åren som får folk att tycka att trollen är "roliga".

Dvs uppenbara tramstrådar, där vem som helst förstår att hela tråden är ett trollande, men alla skribenter "hänger på" trolleriet för att det är så himla "roligt" och crazy med att låtsas att killen i fråga verkligen tänker strippa på ica/kissa i en cornflakesburk/gräva sig ett hål/bajsa i sin flickväns mun osv.

I sådana trådar blir ofta de som skriver där lite purkna om någon ifrågasätter TS. De tycker trollandet är en crazy kul grej och vill inte att nånförstör leken.

Jag förstår inte poängen med långa fantasitrådar som är nån sorts tramsigt rollspel snarare allvar.

Är acceptansen för trollande större nu? Isåfall riskerar väl FB atrt förvandlas till ett tramsforum för minderåriga.
Citera
2010-03-24, 09:54
Medlem
epost72s avatar
Problemet ligger till viss del i att många anser att en tråd måste vara baserad utifrån något som har hänt, händer eller kommer att hända irl.

Förmågan att tänka sig en hypotetisk situation verkar saknas helt hos en del

I vilket fall som helst så bidrar trollteorier sällan eller aldrig till något positivt utan bara ännu mer OT-tjafs.

Om tråden ändå spårar ur pga trams kring topic så papperskorgas/låses tråden i allmänhet ändå.(RP är din vän)

Förvisso kan man ju tänka sig att en del av dessa trådar skulle passat bättre i Laidback där kravet på seriositet är något lägre.
Citera
2010-03-24, 10:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Ett större problem är väl i så fall trollarna själva, eller det accepterande av trollkultur som utvecklats på sista åren som får folk att tycka att trollen är "roliga".

Dvs uppenbara tramstrådar, där vem som helst förstår att hela tråden är ett trollande, men alla skribenter "hänger på" trolleriet för att det är så himla "roligt" och crazy med att låtsas att killen i fråga verkligen tänker strippa på ica/kissa i en cornflakesburk/gräva sig ett hål/bajsa i sin flickväns mun osv.

I sådana trådar blir ofta de som skriver där lite purkna om någon ifrågasätter TS. De tycker trollandet är en crazy kul grej och vill inte att nånförstör leken.

Jag förstår inte poängen med långa fantasitrådar som är nån sorts tramsigt rollspel snarare allvar.

Är acceptansen för trollande större nu? Isåfall riskerar väl FB atrt förvandlas till ett tramsforum för minderåriga.
Fast var drar man gränsen? Vad är "uppenbart trollande" och i de fall det verkligen är uppenbart, vad fyller då "TROLL!!!" för funktion när alla ändå förstår det?
Citera
2010-03-24, 13:47
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben

Beror på vad du menar fantasitrådar. Jag skapade relativt nyliggen en ”fantasi” tråd https://www.flashback.org/t1148404 om ett hypotetiskt scenario för att bättre förstå olika människors syn på invandring. Fantasitrådar/hypotetiska scenarier hjälper ofta eftersom man kan ta up extreme varianter på ett annat sätt men du kanske menar något helt annat

Sedan är ju det med uppenbart trollande svårt. Har själv blivit kallad troll ett 10 tal gånger i invandrings och intigrationsdelen eftersom jag inte vill stoppa invandringen utan öka den. Blir man ett troll bara för att många tycker att man är ett troll eller hur vill du definiera ett troll.
Citera
2010-03-24, 15:59
Medlem
Sorkus avatar
Kritiskt tänkande är aldrig fel, det är ju något vi faktiskt eftersträvar i våra debatter. Jag tycker bara det är positivt, i vissa fall, att folk ifrågasätter det vi skriver och källorna vi använder. Det är däremot tråkigt att vissa inte klarar att skriva mer än "troll", det ger lika mycket som "+1" och belönas av tillsägelser av mig åtminstone. Men kan man argumentera för sig varför man anser att det inte är trovärdigt så ser jag ingen anledning att radera inlägget, eller hur?
Citera
2010-03-24, 16:07
Medlem
OcensureraDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackster
Vad är det med dessa idioter som alltid skall skriva troll i alla trådar? Vad spelar det för roll om det är en troll eller inte, håll er till ämnet och diskutera det bara. Så vitt jag vet kan ALLT vara trolleri men vad spelar det för roll egentligen det enda som är viktigt är att det pågår en intressant diskussion kring ämnet.

Anledningen att jag postade denna tråden är eftersom dessa personer med mindrevärdeskomplex som alltid skall skriva troll i varje tråd tenderar att sänka nivån något oerhört genom att dra med sig en massa andra idioter som inte kan analysera ämnet själv och också börjar säga troll vilket leder till att fokus flyttas från ämnet till att försöka bevisa om det är en troll eller inte.

Så min uppmaning är SLUTA SMUTSA NER FORUMET OCH TRÅDARNA MED ERA "DET ÄR EN TROLL" INLÄGG. HÅLL ER TILL ÄMNET ELLER SKRIV INGET ALLS, FÖR VAD VI VET KAN 90% AV ALLT VARA TROLL OCH DU SOM ANKLAGAR NÅGON FÖR ATT VARA TROLL ÄR INTE I NÅGON POSITION ATT AVGÖRA VAD NÅGON ÄR.

Skitsnack eller ligger det något i detta?

Med nästan 2000 inlägg är det nog du som skriver i alla trådar
Citera
2010-04-15, 20:53
Medlem
Orzions avatar
Förstår heller inte denna benägenhet att kalla användare för troll tycker jag ser det allt mer nuförtiden och det tillför absolut ingenting till diskussionen.
Citera
2010-04-23, 11:45
Medlem
Nappjucks avatar
Tycker att detta är en utomordentligt dum idé!
Ska vi börja diskriminera användare som inte faller vissa i smaken?
Citera
2010-04-23, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av foppit
varför inte införa någon slags märkning av medlemmar som startar oändliga mängder troll/trams-trådar. Tex. en liten stjärna eller annan symbol vid deras namn, så man direkt kan identifiera alla tramsare och idioter och folk ignorerar deras skit-trådar? Skulle ju höja kvaliten här enormt.Om alla lär sig att inte posta i ämnen startade av dessa kommer dom ju självdö ganska snart. Moderatorerna ser ju ganska snabbt vilka som fjantar runt och kan ju varna först, sen "märka" dom. Nu är det ju så att jag faktiskt har postat en del i uppenbara trolltrådar och det skäms jag för, självsanering och skärpning från min sida. Men om det här systemet skulle funka och alla seriösa användare skulle ignorera dessa användares trådar skulle det ju bli ganska tråkigt att trolla. Nu kommer man ju inte undan dom som skapar nya konton etc. men man slipper ju tramsbajsare i alla fall.

E det en dum ide eller vad tycker ni. Vill bara slippa idioter som den här killen: https://www.flashback.org/u360031
Du är ju den mest värdelösa användaren själv så vad vill du få sagt?

Helt värdelöst förslag och varken trams eller trolleri är förbjudet som redan påpekats men tåls att upprepas.
Citera
2010-04-24, 21:02
Medlem
SafleBouges avatar
Jag har hittat en användare jag misstänker är troll: https://www.flashback.org/u415958

Han tjafsar för det mesta med korkade argument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in