Om man är här för att diskutera och inte för att kunna säga till sina polare att "En sjuk snubbe på Flashback har gjort dittan eller dattan!!5342½!!#½½!", så spelar det sällan särskilt stor roll ifall TS är helt sanningsenlig eller inte. Man kan allt som oftast låtsas att TS är seriös och diskutera den eventuellt sanningsenliga/osanningsenliga händelsen utmärkt i vilket fall. Antingen kan detta göras med TS och om han då skriver som en oseriös idiot kan man ändå diskutera relaterade fall och liknande med andra skribenter, samtidigt som man rapporterar TS inlägg ifall man anser att han/hon tramsar.
Visst kan man påpeka att man inte tycker TS berättelse verkar trovärdig, men man bör ändå tillföra något till diskussionen. Hoppas att alla förstår att en kommentar som "Troll", eller som ibland när det dyker upp runt tio kommentarer som säger detta, då förstör den diskussionen man kunnat ha i vilket fall.
Jag tror och hoppas att de flesta ändå lärt sig att ta allt som skrivs här med ett lämpligt mått salt.
Vad tillför ett inlägg som "TROLL!!!111oneone"? Varför inte testa RP-knappen som det tipsas om ett flertal gånger.
Tja, de få gånger som jag skriver i en tråd att det handlar om en trollare så gör jag det för att varna övriga seriösa användare i avdelningen så jag därigenom slipper att ämnet titt som tätt dyker upp under nya inlägg. Jag RP:ar förstås också i och för sig.
Klart att det är en bra idé. Men det kommer alltid finnas folk som skriver : TROLL OMFG LULZ SLUTA SKRIV, FYFAN VA SKÖN TRÅD , +1, Håller med TS osv osv.
I början blev jag också jävligt irreterad på det, men jag har lärt mig att ignorera det .
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tandtroll
Ja det är ett oskick med alla dessa trollanklagelser, de gör det även svårare för riktigt roliga troll att få..trolla.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Tandtroll
Ja det är ett oskick med alla dessa trollanklagelser, de gör det även svårare för riktigt roliga troll att få..trolla.
Jag ser inga problem i "troll" det är väl diskussioner som ska främjas, inte ifall det är sant eller inte. Tänk om man bara fick prata om saker som har skett en, vad trist det skulle vara.
Jag ser inga problem i "troll" det är väl diskussioner som ska främjas, inte ifall det är sant eller inte. Tänk om man bara fick prata om saker som har skett en, vad trist det skulle vara.
Problemet dyker upp ifall trollet inte ens argumenterar för något särskilt utan bara kommer med en massa lögner. Då blir inte tråden något annat än felaktiga påståenden som sen bara motbevisas och det leder ingenvart. Däremot att välja en kontroversiell ståndpunkt att försvara trots att man egentligen inte tror på den är helt okej.
Det borde göras mer för att stävja trollande. Om någon startar en trolltråd så varna direkt och stäng av idioten i en vecka. Som det är nu så finns det ju troll som har över 9800 inlägg som bara fortsätter att sprida dynga...
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Dags att ändra så att dom som enbart skriver troll eller dylikt får en tillsägelse med en gång, det är väl en femtedels KFK?
Det borde göras mer för att stävja trollande. Om någon startar en trolltråd så varna direkt och stäng av idioten i en vecka. Som det är nu så finns det ju troll som har över 9800 inlägg som bara fortsätter att sprida dynga...
Jag (och många fler) är jävligt less på dessa användare som skriver ett inlägg i en tråd och bara skriver "troll!!!". Jag tycker att det är otroligt ogivande och inte för något till tråden det handlar om. Det står dessutom i regler att man inte får gå OT. Är det ett inlägg där det står "Troll + En massa text om varför det är en trolltråd" så handlar ju det om ämnet ändå. Men jag är jävligt less på alla som bara skriver "Troll". Kan man inte för lite hårdare regler mot dessa så att de försvinner och att folk slutar skriva så. Jag blir bara jävligt less när man läser det. Oftast är det samma personer som skriver det också.