Citat:
Ursprungligen postat av BumZ
Tycker man stöter på riktiga "troll" lite då och då i forumet. De är endast inne för att förstöra seriösa trådar och då är det väl klart man får reagera. Varför skulle man inte göra det menar du?
Jag kan förstå de som sitter och runkar i porrforumet hela dagarna. Där är det väl kanske ingen mening att reagera på ett troll, men om man kliver utanför den delen och letar efter rätt intressanta diskussioner att ta del av, så kan det vara riktigt jobbigt med troll.
Jag håller med dig här. När trollanvändare dyker upp i seriösa diskussioner, med påståenden helt tagna ur luften och med uppenbart syfte att provocera, ska man då inte kunna påpeka att det är ett troll, som folk ska undvika att debattera med?
Förvisso kan man RP:a sådana inlägg, men eftersom moderatorerna inte är mer än människor och inte kan ta bort allt trams i samma hastighet som ljuset, så är det väl bra om någon lägger in en trollvarning (en konstruktiv sådan givetvis, att bara skrika "troll!!!11" är bara korkat), så att inte sida upp och sida ner fylls med OT-inlägg.
Folk kan nämligen vara så dumma att de nappar på trollets bete, är det då inte bra om någon, som har genomskådat trollet, kan upplysa övriga om att inte mata det (nu kommer inte alla att lyda uppmaningen ändå, men kanske fler, än om man låter trollet härja fritt)?
Jag ser sådana troll långt mer irriterande än trådskapande troll, vars trådstarter ändå inte brukar vara särskilt seriösa, och därför inte sabbar en vettig diskussion på samma sätt som när ett troll glider in i en tråd.