2009-03-19, 10:03
Medlem
Idag är det 2 månader sen jagkom ut från avgiftningen och jag tänkte berätta om dom positiva saker som har kommit pga att jag slutat dricka.

Jag mår kanonbra inte en massa ångest å grejer längre.

Jag har har problem med halsbränna och sura uppstötningar i 10 år men dom problemen är borta nu.

Jag har haft problem med sömnen det har jag inte längre.

Jag har haft eksem på armar och ben som jag trodde berodde på jobbet som jag har men icke eksemen är borta nu fast jag jobbar.

Nu får jag massa pengar över det fick jag inte förr.

Hoppas detta kan inspirera någon
Citera
2009-03-19, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teletubis
Idag är det 2 månader sen jagkom ut från avgiftningen och jag tänkte berätta om dom positiva saker som har kommit pga att jag slutat dricka.

Jag mår kanonbra inte en massa ångest å grejer längre.

Jag har har problem med halsbränna och sura uppstötningar i 10 år men dom problemen är borta nu.

Jag har haft problem med sömnen det har jag inte längre.

Jag har haft eksem på armar och ben som jag trodde berodde på jobbet som jag har men icke eksemen är borta nu fast jag jobbar.

Nu får jag massa pengar över det fick jag inte förr.

Hoppas detta kan inspirera någon

Grattis och vad kul att det går bra för dig

18:e dagen nu och jag tycker också att det känns kanon bra
sover mycket bättre och nu går inte halva veckan åt till att kurera
bakfyllan...

Får ut något av hegerna, innan så vart det ju öl på to sedan en helvetes dag på fredagen och sedan in i dimman till klockan ringde på måndagen och sedan må skit till på ons...

nu gör jag saker på helgerna och har bra mycket roligare och känner mig utvilad på måndagen...

Lyckat till alla glada.....
Citera
2009-03-19, 15:38
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken
6 dagars nykterhet nu, varav de 5 första tillbringades på avgiftningsklinik.
Så länge har jag inte varit nykter på drygt tio år.
Kom hem igår, och drack ingenting. Det var konstigt att vara hemma nykter.

Känns ganska bra i kroppen, men lika ofta känner jag mig jättesugen på att hinka öl, särskilt när skymningen kommer.
Jag kommer definitivt att sakna mycket av det ölen har gett mig, men inser att nackdelarna överväger.

Allt kretsar kring alkohol nu, vill ha, vill inte ha, vill bli frisk.

Är orolig, och förväntansfull, inför morgondagen då jag ska träffa företagshälsovården.
Sannolikt blir det Antabus, men jag känner att jag inte vill ha det. Kanske för att veta att det finns en liten möjlighet att dricka ändå, och vill lura mig själv?
Och jag är livrädd för vad leverproverna kommer att visa, vill helst slippa ta dem också. Min enda önskan är att slippa dricka och att mitt liv kan kretsa kring andra saker än alkohol.

Ska försöka masa iväg mig till AA-möte i eftermiddag, men lite skäms jag för jag var kanonfull senast jag var där. Grät och var sentimental.
Kör på antabus. Men Du lär väl ha en så dålig lever att det kan bli fara för livet att dricka då. Det kommer Du kanske att göra. Testa att dricka fast Du tar Antabus.
Citera
2009-03-21, 19:06
Bannlyst
Jag är inte alkis men kan ändå inte låta bli att dricka några öl på fredagen och lördagen. Det känns så meningslöst. Jag vill inte dricka egentligen då jag inte får ut något av det så att säga, jag mest sitter vid datorn tvn eller spelar nåt spel med min fru. Hatar att vara bakfull så jag brukar som mest dricka 4 burkar starköl.

Jag vill vara hälsosam och dricka mjölk och bara måttligt med kaffe men vanans makt är stark.

Jag vill sluta dricka helt förutom kanske på våra sällsynta fester...
Jag vet att jag kan om jag tar mej i kragen men skjortan jag bär verkar vara kraglös.

Vill inte att alkoholen ska vara min kompis...
Citera
2009-03-26, 15:30
Medlem
Hej på er...
Den 25:e nyktra dagen nu och det går ofärskämt bra och jag har inte haft en tanke på att dricka ännu.. ta i trä...

Känns nästan som en högre makt förbarmat sig över mig

Är lite skeptisk till AA-mötena nu, har varit på en del och tycker att det bara är en massa skitsnack om helt ovidkommande saker, inget som rör hur vi skall kunna leva ett nyktert liv.

Utan folk babblar om jobbet, skillsmässor, grannar och annat dynga. Så det känns inte som om det ger mig ett dugg. Jag skulle personligen vilja att mötena skulle vara inriktade på hur man helt konkret håller sig nykter.

Så jag överväger att sluta gå på mötena och i stället läsa de böcker jag skaffat i ämnet samt att försöka göra de tolv stegen själv...

Och om jag känner att jag börjar vackla då ta kontakt med Maria Beroendecenter....
Citera
2009-03-26, 16:36
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susej
Hej på er...
Den 25:e nyktra dagen nu och det går ofärskämt bra och jag har inte haft en tanke på att dricka ännu.. ta i trä...

Är lite skeptisk till AA-mötena nu, har varit på en del och tycker att det bara är en massa skitsnack om helt ovidkommande saker, inget som rör hur vi skall kunna leva ett nyktert liv.

Utan folk babblar om jobbet, skillsmässor, grannar och annat dynga. Så det känns inte som om det ger mig ett dugg. Jag skulle personligen vilja att mötena skulle vara inriktade på hur man helt konkret håller sig nykter.

Så jag överväger att sluta gå på mötena och i stället läsa de böcker jag skaffat i ämnet samt att försöka göra de tolv stegen själv...

Och om jag känner att jag börjar vackla då ta kontakt med Maria Beroendecenter....
Beroende har också ett behov av att tala om det som tynger dom, kan vara det som håller folk nyktra. Och du vet ju rent konkret redan hur du skall hålla dig nykter. Personligen anser jag att AA är mer gnäll än andra 12stegsgemenskaper. Men man måste inse att det är verkligheten folk lever i med jobbproblem, skilsmässor osv. Vill du enbart lyssna på tugg om tillfrisknande då får du söka dig till en annan grupp som passar dig bättre. Men jag kan garantera att det finns folk överallt som inte enbart talar om tillfrisknandet.
Citera
2009-03-26, 17:26
Medlem
Citat:
Hej på er...

grattis till nykterheten och jag får säga som du att jag har inte en tanke på att dricka detta går perfekt jag har vart nykter 9 veckor nu
Citera
2009-03-26, 21:58
Medlem
Nojlagets avatar
Mitt tips är att börja styrketräna ett par gånger i veckan samt läsa den här tråden: https://www.flashback.org/showthread.php?t=384781

Sen kommer du att vara sparsam med ditt alkoholintag.
Citera
2009-03-27, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Beroende har också ett behov av att tala om det som tynger dom, kan vara det som håller folk nyktra. Och du vet ju rent konkret redan hur du skall hålla dig nykter. Personligen anser jag att AA är mer gnäll än andra 12stegsgemenskaper. Men man måste inse att det är verkligheten folk lever i med jobbproblem, skilsmässor osv. Vill du enbart lyssna på tugg om tillfrisknande då får du söka dig till en annan grupp som passar dig bättre. Men jag kan garantera att det finns folk överallt som inte enbart talar om tillfrisknandet.

Jag rackar verkligen inte ned på dem, utan är glad för deras skull och de får gärna fortsätta som de gör bara det håller dem nyktra. Men för mig blir det bara en timmes svammel om för mig helt ointressanta saker.

Att höra en massa prat om hur dumma de är på jobbet, sina husdjur och en kvarts utlägg om hur intressant personen som delar tycker det är att pyssla med blomsterdekorationer tycker jag bara är tråkigt och sitter då bara och väntar på att mötet ska ta slut och att jag ska få gå hem...

Min blygsamma åsikt är att de som hållt sig nykra i stället berättar; hur de går tillväga när suget kommer, vad som får dem på rätta tankar, hur man går till väga med stegen o.s.v

Visst kan jag gå till andra grupper men den här ligger mycket nära mig och jag har prövat en annan men det var samma sak där..

ja ja jag ska inte klaga, allt går fortfarande bra och jag är inne på min 26:e dag=)
Citera
2009-03-27, 20:18
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Jag rackar verkligen inte ned på dem, utan är glad för deras skull och de får gärna fortsätta som de gör bara det håller dem nyktra. Men för mig blir det bara en timmes svammel om för mig helt ointressanta saker.

Att höra en massa prat om hur dumma de är på jobbet, sina husdjur och en kvarts utlägg om hur intressant personen som delar tycker det är att pyssla med blomsterdekorationer tycker jag bara är tråkigt och sitter då bara och väntar på att mötet ska ta slut och att jag ska få gå hem...

Min blygsamma åsikt är att de som hållt sig nykra i stället berättar; hur de går tillväga när suget kommer, vad som får dem på rätta tankar, hur man går till väga med stegen o.s.v

Visst kan jag gå till andra grupper men den här ligger mycket nära mig och jag har prövat en annan men det var samma sak där..

ja ja jag ska inte klaga, allt går fortfarande bra och jag är inne på min 26:e dag=)
Det kan vara bitching 9 möten men möte 10 kanske är det mötet som får dig att flyga på moln. Ett tips till dig i all vänlighet, sluta räkna dagarna, utan låt det bara flyta annars hakar du bara upp dig på att du har si och så mycket tid och blir besatt av det och tänker på det istället för att jobba med dig själv och njuta av ditt välmående.

Absolut ingen kritik så ta det ej som sådan, bara ett tips i all vänlighet. Starkt jobbat btw.
Citera
2009-03-27, 21:05
Medlem
toxic90s avatar
fan va grymt av dej ts, börja inte dricka igen bara
Citera
2009-03-31, 10:00
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Stay strong! grabbar och fruntimmer!

Många blir förvånad över att jag gått ned så mycket i vikt. En till anledning att inte dricka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in