Citat:
Ursprungligen postat av Cancertid
Hallå allihopa.
Tänkte uppdatera litegranna.
Den senaste tiden har det gått väldigt bra.
Har snart varit nykter i 3 veckor, om man bortser från ett gäng folköl vid ett tillfälle.
Har tackat nej till fester med vänner, ett gäng öl med farsan och annat som kan tänkas leda mig in i fällan igen.
I övrigt så tänker jag inte på alkohol som jag gjorde innan, jag känner mig inte sugen på att dricka mig full även fast tanken att en kall öl inte vore helt fel slår mig ibland.
Livet står väl i övrigt ungefär som det var tidigare, även fast jag mår lite (eller mycket) bättre. En sak i taget.
Det låter ju helt underbart!
Big up till dig!
Se nu till att inte trilla dit igen, det är alltid värst i början.
Jag har förresten börjat inse mina egna "problem" med droger nu.
Eller ja... Jag vill inte se på det som problem, men hade det handlat om vem som helst utom mig själv hade jag sagt att den personen hade problem.
Vilken bristande självinsikt man kan ha... Det är alltid fel på alla utom en själv.
Jag vet inte ens om det är relaterat till droger, eller om det bara är mig själv det är fel på.
Har ni någon gång känt att ni behöver vara berusade för att klara av att leva?
När jag inte har tillgång till droger tappar jag lätt intresset för allt.
Vad jag än gör känns det meningslöst, och är helt omotiverad.
Jag blir lite... Apatisk nästan.
Jag ifrågasätter precis allting - Varför jag ska äta? Varför ska jag sova? varför ska jag leva? Varför är jag som jag är? Med mera...
Jag har börjat glida ifrån mina vänner, men om detta beror på droger vet jag inte. Det kan lika gärna vara min asociala personlighet som nästan gränsar till ett visst autistiskt beteende.
Well, jag är i vilket fall som helst inte redo att ge upp berusningsmedlen ännu.
För vad är medvetandet om inte ett tillstånd som är till för att förändra?
Vad tror ni? Känner ni igen er i något av det jag skrivit?