2025-11-29, 11:31
Medlem
Dimaks avatar
Första veckan nu utan alkohol, (VI pratar helger) och känner att jag vill köpa öl men ändå inte, jag vet från tidigare att första helgen är jobbigast så ska kriga igenom detta, ska köpa lite woke mat på ica och laga den tills klockan blir efter 15.

Vill inte må piss imorgon eller sitta och fundera på om jag kan köra på måndag.
Citera
2025-11-29, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Helvete vilken härlig morgon! Idag blir det lutfisk, imorgon första advent

Det är nog faktiskt det enda med alkohol i jag kan sakna smaken av: glögg. Alkoholfri glögg blir inte gott, varm saft i princip. Eller är det någon som druckit en alkoholfri som smakar som "riktig" glögg?

Ja då, har druckit Blossa alkoholfri glögg som smakade helt OK. Tänkte inte ens på att den kunde vara alkoholfri. Bjöds på den hemma hos 'alkoholfria' vänner.
Citera
2025-11-29, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ja då, har druckit Blossa alkoholfri glögg som smakade helt OK. Tänkte inte ens på att den kunde vara alkoholfri. Bjöds på den hemma hos 'alkoholfria' vänner.
Tror jag provat den också som alkoholfri, men kanske kan vara värt ett försök till. Älskar verkligen glögg men saknar den "vuxna" smaken och stinget som alkoholen gav. Tack
Citera
2025-11-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Tror jag provat den också som alkoholfri, men kanske kan vara värt ett försök till. Älskar verkligen glögg men saknar den "vuxna" smaken och stinget som alkoholen gav. Tack

Tror att man helst ska dricka den riktigt varm.
Har träffat på folk som gillar ljummen glögg, men då kommer nog inte smakerna fram.
Däremot har jag druckit kall glögg som aperitif på sommaren.
Smakade OK det med.
Citera
2025-11-30, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Första veckan nu utan alkohol, (VI pratar helger) och känner att jag vill köpa öl men ändå inte, jag vet från tidigare att första helgen är jobbigast så ska kriga igenom detta, ska köpa lite woke mat på ica och laga den tills klockan blir efter 15.

Hoppas det gick bra för dig 🙂
Citera
2025-11-30, 10:28
Medlem
Citat:

Hoppas det gick vägen och att du klarade dig utan dryck i helgen 🙏
Citera
2025-11-30, 12:23
Medlem
Dimaks avatar
Det gick bra lagade kinesmat vid 15 tiden så det gick bra. Första helgen är värst att stå emot´.
Citera
2025-11-30, 14:03
Medlem
Citat:
Det gick bra lagade kinesmat vid 15 tiden så det gick bra. Första helgen är värst att stå emot´.
Bra jobbat!
Citera
2025-11-30, 14:26
Medlem
Citat:

Bra gjort! Kämpa på nu. Många hälsningar från mig.
Senast redigerad av Detdundrar 2025-11-30 kl. 14:30.
Citera
2025-12-01, 21:13
Medlem
En månad nykter nu.
Kör antabus och har kontakt med beroendemottagningen. De första gångerna tog jag under övervakning, men nu tar jag själv. Ser det som en bra hjälp i början, men tänker hålla mig nykter utam antabus i framtiden.
Den stora fördelen med antabus är att det hindrar spontana infall. Visst är det tråkigt på helgerna ibland, men det går att härda ut.
Alla levetvärden hamnade inom referensintervallet efter två veckor. Fantastiskt att vår kropp kan hela sig så bra.
Jag har känt en enorm trötthet från och till under perioden. Men det ser jag som ett tecken på återhämtning.
Nu börjar energin komma tiilbaka. Var uppe på 150 kg i front squaten i helgen, vilket är en styrkeökning i benen.
Kämpa på där ute. De första 10 dagarna är svårast, sedan blir det lättare.
Citera
2025-12-01, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungKanel
En månad nykter nu.
Kör antabus och har kontakt med beroendemottagningen. De första gångerna tog jag under övervakning, men nu tar jag själv. Ser det som en bra hjälp i början, men tänker hålla mig nykter utam antabus i framtiden.
Den stora fördelen med antabus är att det hindrar spontana infall. Visst är det tråkigt på helgerna ibland, men det går att härda ut.
Alla levetvärden hamnade inom referensintervallet efter två veckor. Fantastiskt att vår kropp kan hela sig så bra.
Jag har känt en enorm trötthet från och till under perioden. Men det ser jag som ett tecken på återhämtning.
Nu börjar energin komma tiilbaka. Var uppe på 150 kg i front squaten i helgen, vilket är en styrkeökning i benen.
Kämpa på där ute. De första 10 dagarna är svårast, sedan blir det lättare.
Bra kämpat!

Ja, vår kropp är fantastisk. Man misshandlar den brutalt länge. Men så på bara några veckor så har den jobbat på i det tysta med reparationer och underhåll och man känner sig som en ny människa nästan
Citera
2025-12-05, 23:33
Medlem
Jahopp, då hat man ett nyktert julbord till bakom sig. Det blir faktiskt lättare att ha kul med tiden men man blir så fruktansvärt trött när klockan är över tio. Då vill man bara hem och krypa ner i sängen

Hoppas det går bra för er allihop som kämpar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in