Citat:
Ursprungligen postat av
Kesolukt
Pratade med min chef nu på morgonen. Han förstod mig ganska bra. Men vi får se vad det blir.
Det finns andra jobb om det skulle vara så.
Nej, jag är fullt införstådd med faktumet att jag är beroende och att jag inte kommer kunna dricka som en vanlig Svensson. Ingen tvekan alls.
Har aldrig varit i din sits men tänker hur relationen med din chef ser ut. Är han en reko person som uppskattar dig? En kompis till mig ställdes inför ungerför samma krav som du verkar ha gjort.
Maskinchef på en passagerarfärja. Hade dock en mycket stödjande chef.
Förstår hur det måste kännas för dig att få en kalldusch efter 6 månader. Väldigt starkt presterat.
Om du trots allt bestämmer dig för att ta de här 6 ytterligare månaderna - ok då - kanske detta ändå gör ytterligare gott på något sätt. Och om du känner att du aldrig kommer att kunna dricka som en vanlig Svensson igen har du redan nu den insikten och förhoppningsvis den förmågan.
Dock tycker jag att chefen svek dig förtroendemässigt. Mister du alltså ditt jobb om du inte går med på nästa 6-månadersperiod? Trots att ni bara kom överens om en period? Frågan är, kan chefen fortsätta ställa ytterligare krav på dig fast du uppfyller allt som ni kommit överns om?
Om du gillar ditt jobb och om din chef trots allt är ganska juste, stanna kvar. Lönar sig kanske i långa loppet. Avskyr du ditt jobb så sök nytt men du kommer troligtvis att bli ombedd att uppge orsaken till att du lämnade. Tänk också på referenser och se till att du får några bra innan.
Visa dom att du kan (om det är någon som tvivlar).
Give them hell!
Lycka till och berätta gärna hur det går för dig.