2009-03-17, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Hej och Tack! hoppas Du klarar dig. Kämpa på!

Haha! Du höll en djäkla takt Du med. En 3 liters Bag-in-box vodka drack jag en sommar upp unde en dag och kväll. Har aldrig kunnat spara en anda öl. Allt skulle drickas upp. När ölen tog slut så började jag gå på öljakt. Känner igen mig så väldigt väl.

Det gick så långt att jag blev dömd för mordhot. Killen är väl inte den snällaste typer utan alltid dryg mellan gångerna. Hans bror har misshandlat mig o.s.v (Y-Namn). Jagade dem (Inte hans bror som innehar ett Y-namn. Han plockar jag vid nästa fylla ) med kökskniv och körde handen i en ruta på dörren så blodet stänkte. Jag minns inte ett skvatt vad jag hade ställt till med.

I höstas kom han helt väck hem till mig. Mitt i natten utan att knacka på. Dundrade in så morsan vaknade. Han babblade massa nonsens som ingen förstod ett skit av. Till slut så blev han vebalt aggressiv mot MORSAN. Helt sjukt. Jag trodde att han hade blandat med benso. Något som jag för några veckor sedan (Han ville att jag skulle komma hem till honom) fick berättat för mig av honom per telefon att det "bara" var spriten som fick honom att bli sådär.

Jag umgås inte med dem längre. och alkohol är verkligen skabbigt äckligt.

Tack för Dina ord. De värmde bättre än en redig fylla. Ta hand om dig Du med Fontainebleau.

Alkohol är dissociativt i extrema doser, men hans tillstånd påminner om ett patalogiskt rus. Mitt x fick såna och fick för sig att slå mig på käften.

En 45-50 kg Bolivianska slår hårdare än man kan tro
Citera
2009-03-17, 12:45
Medlem
storytellers avatar
Börja med att strunta i det där med att ha en vit period.
Inse, alkoholberoende är för starkt för att man ska kunna kontrollera det.
Det är sluta, bums, för alltid och aldrig mer dricka en droppe som gäller om man verkligen utvecklat ett seriöst alkoholberoende.
Citera
2009-03-17, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndecII
vad exakt av campral och antabus tar bort suget?

Antabusen gör så att man inte kan dricka man får hjärtklappning med mera

Campral hjälper till att hålla suget borta och jag tror det fungerar bra för jag har inget större sug
Citera
2009-03-17, 13:14
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Alkohol är dissociativt i extrema doser, men hans tillstånd påminner om ett patalogiskt rus. Mitt x fick såna och fick för sig att slå mig på käften.

En 45-50 kg Bolivianska slår hårdare än man kan tro
Haha! Ja, vi båda fick ett patologiskt rus. Min läkare sade att jag "blir personlighetsförändrad" när jag är onykter. Gör saker som jag inte skulle göra när jag är nykter.

Tog nyss en antabus. Mycket viktigt.
Citera
2009-03-17, 13:18
Medlem
DDKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancertid
Planerar på att skriva ut lite bakgrundsinformation om det hela, för jag märker att alla uppfattar det olika. Problemet har inte pågått så länge som vissa verkar tro, och jag är inte så jättegammal faktiskt.
Nevertheless så är det ett väldigt problem för mig.

Återkommer med lite senare.

Så mycket mer anledning att lägga ner redan nu. Ta kontroll över ditt liv.

Brottas själv med alkoholen, som är en lömsk jävla "vän". Andra droger har jag kunnat lägga ner utan större problem och har tyckt jag var redigt präktig, men spriten har alltid funnits där som säkerhetslina, även om jag har och har haft långa nyktra perioder.

Anser mig vara alkoholist på grund av dåliga gener och den relation jag har till spriten. Att jag ändå fixar att leva ett socialt anpassat liv spelar ingen roll, skulle något krisa på allvar skulle jag snabbt sitta där med en låda whisky om jag inte passar mig jävligt noga. Tål mycket och blir väldigt sällan bakis, vilket gör att jag periodvis kan hälla i mig rejäla mängder och ändå sköta det jag ska.

Katharsis har helt rätt i att det bästa är att ta ett steg i taget, en dag i taget. För övrigt får du hitta dina egna vägar och ta dina egna beslut, för det är bara de som kommer att fungera för dig.
Citera
2009-03-17, 13:37
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDK
Så mycket mer anledning att lägga ner redan nu. Ta kontroll över ditt liv.

Brottas själv med alkoholen, som är en lömsk jävla "vän". Andra droger har jag kunnat lägga ner utan större problem och har tyckt jag var redigt präktig, men spriten har alltid funnits där som säkerhetslina, även om jag har och har haft långa nyktra perioder.
Även opioider? Om Du nu har använt dig av dem och gillat?
Citera
2009-03-17, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av teletubis
Antabusen gör så att man inte kan dricka man får hjärtklappning med mera

Campral hjälper till att hålla suget borta och jag tror det fungerar bra för jag har inget större sug

Campral säger du? Ska nog ge mig på att kika med min läkare. Bor inte i sverige och här finns ingen hjälp att få om du inte ligger direkt jävla utslagen varenda dag, eller att det krävs 6 liter whiskey innan frukost för att ta dig ur sängen.

Nej AA finns inte här.

Någon som orkar ta reda på vad det heter i utlandet? Resteerande Europa närmarebestämt
Citera
2009-03-17, 14:08
Bannlyst
Citat:
Haha! Ja, vi båda fick ett patologiskt rus. Min läkare sade att jag "blir personlighetsförändrad" när jag är onykter. Gör saker som jag inte skulle göra när jag är nykter.

Tog nyss en antabus. Mycket viktigt.

Jag är Dr Jekyll and Mr hyde.
När jag blir onykter tar fan djävulen över.

Fick detta av en vän efter i fredagsnatt:

"fy faaaaaaaaaaaaaan va vi fick se väck*censur*" (smeknamn)

"Man, du e gaaaaalen"

Jag själv minns endast ytterst få fragment av kvällen , men som hade inkluderat strippor, förtroendesamtal med sydeuropeisk polis (ytterst begåvat) och en slutnota på 500€ där medellönen per månad är 500€.

:-|

ÅNGEST!
Citera
2009-03-17, 14:13
Medlem
DDKs avatar
Citat:
Även opioider? Om Du nu har använt dig av dem och gillat?

Har aldrig rört dem. Finns säkert goda skäl till att jag sett till att undvika just opioider, för när jag hör andra snacka om effekterna låter det som något jag snabbt skulle kunna bli hooked på.
Citera
2009-03-17, 14:27
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDK
Har aldrig rört dem. Finns säkert goda skäl till att jag sett till att undvika just opioider, för när jag hör andra snacka om effekterna låter det som något jag snabbt skulle kunna bli hooked på.
Bra det. Har kunnat släppa de flesta droger rätt lätt. Men inte opioider.

Det blir som en arm eller något. En arm kan man ju inte vara utan. Fast allt detta sitter i hjärnan. Tar ofta över helt. Opioider blir ofta väldigt integrerat i psyket.
Citera
2009-03-17, 14:31
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Jag är Dr Jekyll and Mr hyde.
När jag blir onykter tar fan djävulen över.

Fick detta av en vän efter i fredagsnatt:

"fy faaaaaaaaaaaaaan va vi fick se väck*censur*" (smeknamn)

"Man, du e gaaaaalen"

Jag själv minns endast ytterst få fragment av kvällen , men som hade inkluderat strippor, förtroendesamtal med sydeuropeisk polis (ytterst begåvat) och en slutnota på 500€ där medellönen per månad är 500€.

:-|

ÅNGEST!
Ja, fy vilket tok. "Förtroendesamtal" med en polis? Där nere? Finns inget som heter förtroende när det gäller poliser. Du verkar ha det gött med pengar i.a.f.
Citera
2009-03-17, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teletubis
Tjena jag tänkte berätta att jag varit nykter nu i 2 månader efter att supit dygnet runt i 11 dygn i januari som slutade med att jag åkte in på psyket för avgiftning,jag kunde helt enkelt inte sluta själv jag bara hällde i mig sprit så det var enda utvägen.När jag blev utskiven efter 4 dagar så hade jag ordinerats antabus och campral som håller suget borta detta funkar jävligt bra och jag mår kanon bra nu utan massa bakrus imellanåt.

Jag har inget sug efter att supa nu så jag blir nog nykter fram till sommaren skulle jag tro

Om du varit så illa ute, så tror jag inte att det är någon speciellt bra idé att sätta igång igen i sommar...

Vad tror du har förändrats då, du kommer att falla tillbaka och det kommer att sluta som det slutade sist.

Jag höll upp över ett år och sedan fick jag för mig att "nu kommer jag att fixa det och det tog fan inte lång tid innan jag var där jag slutade.

Om du nu kommit så här långt och allt går bra, sabba det inte...
Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in