Citat:
Ursprungligen postat av
Goldmansach
Ja fyfan. Känner igen mig tyvärr har jag fallit ditt igen.
Hade ett uppehåll i början av året på nästan 2 månader.
Men nu har jag försökt lura mig själv igen och "testat" att dricka. Har blivit 6 gånger nu senaste 3 månader där de spårat och jag druckit tills jag däckat...senast igår och nu ligger man här med ångesten.
Man tänker hur jävla dum får man vara. Jag vet ju vad som händer ändå så trillar man ditt.
Ska försöka nu att hålla mig nykter detta året ut. Några tips?
Jag har skrivit upp en påminnelse i telefonen som kommer dagligen.
Det var tråkigt att höra

Det är ju just det som är det svåraste tycker jag: att stå emot självbedrägerierna.
Man ömsom luras och låter sig luras, till slut sitter man där med ölen i hand och undrar hur fan det gick till? För det känns ju som att det är krafter inom en man inte kan styra över som "tagit över" och gjort en "radiostyrd".
Det enda jag hittat som hjälpt till att motverka detta, som gett mig en inre övervakare, är mindfulness/meditation. Genom att öva på att vara närvarande i nuet och observera känslor och tankar som på avstånd kunde jag lättare komma på mig själv när jag började med "bedrägliga tankar". Det är som om man är sin egen tankepolis.
Men kämpa på med allt du har! Det positiva är ju att man alltid bara är en öl ifrån att sluta igen. Bara hoppa upp på hästen igen och ta nya tag!