Igår, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upplaenningen
Så det är somsagt inte i alkoholen problemet ligger utan i dig själv. Sök dig till AA eller en psykolog.

Jag glömmer varför jag inte ska dricka mer än två öl när jag nåt salongsberusning. Antagligen något medfött hjärnproblem som inte kan hantera alkohol.
Citera
Igår, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Ja fyfan. Känner igen mig tyvärr har jag fallit ditt igen.

Hade ett uppehåll i början av året på nästan 2 månader.

Men nu har jag försökt lura mig själv igen och "testat" att dricka. Har blivit 6 gånger nu senaste 3 månader där de spårat och jag druckit tills jag däckat...senast igår och nu ligger man här med ångesten.

Man tänker hur jävla dum får man vara. Jag vet ju vad som händer ändå så trillar man ditt.

Ska försöka nu att hålla mig nykter detta året ut. Några tips?

Jag har skrivit upp en påminnelse i telefonen som kommer dagligen.
Det var tråkigt att höra Det är ju just det som är det svåraste tycker jag: att stå emot självbedrägerierna.

Man ömsom luras och låter sig luras, till slut sitter man där med ölen i hand och undrar hur fan det gick till? För det känns ju som att det är krafter inom en man inte kan styra över som "tagit över" och gjort en "radiostyrd".

Det enda jag hittat som hjälpt till att motverka detta, som gett mig en inre övervakare, är mindfulness/meditation. Genom att öva på att vara närvarande i nuet och observera känslor och tankar som på avstånd kunde jag lättare komma på mig själv när jag började med "bedrägliga tankar". Det är som om man är sin egen tankepolis.

Men kämpa på med allt du har! Det positiva är ju att man alltid bara är en öl ifrån att sluta igen. Bara hoppa upp på hästen igen och ta nya tag!
Citera
Igår, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Det var tråkigt att höra Det är ju just det som är det svåraste tycker jag: att stå emot självbedrägerierna.

Man ömsom luras och låter sig luras, till slut sitter man där med ölen i hand och undrar hur fan det gick till? För det känns ju som att det är krafter inom en man inte kan styra över som "tagit över" och gjort en "radiostyrd".

Det enda jag hittat som hjälpt till att motverka detta, som gett mig en inre övervakare, är mindfulness/meditation. Genom att öva på att vara närvarande i nuet och observera känslor och tankar som på avstånd kunde jag lättare komma på mig själv när jag började med "bedrägliga tankar". Det är som om man är sin egen tankepolis.

Men kämpa på med allt du har! Det positiva är ju att man alltid bara är en öl ifrån att sluta igen. Bara hoppa upp på hästen igen och ta nya tag!

Ja så skumt. Hade bestämt mig för ett nykter år. Klarade till 20 februari. Började gå på dejter och tänkte att då förtjänar jag att dricka typ. Visst fick till något ligg men det är ju inte värt det om man kommer in på "fel" bana igen med bakfyllorna etc.

Jag behöver vara med en partner som är ok med att jag inte dricker annars kommer de aldrig fungera ändå.

Nu känner jag mig klarar eftersom de bara gått en dag. Får se hur länge jag kan hålla ut nu. Har som mål att börja med fram till jag går på semester i alla fall. Blir 26 dagar
Citera
Igår, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Ja så skumt. Hade bestämt mig för ett nykter år. Klarade till 20 februari. Började gå på dejter och tänkte att då förtjänar jag att dricka typ. Visst fick till något ligg men det är ju inte värt det om man kommer in på "fel" bana igen med bakfyllorna etc.

Jag behöver vara med en partner som är ok med att jag inte dricker annars kommer de aldrig fungera ändå.

Nu känner jag mig klarar eftersom de bara gått en dag. Får se hur länge jag kan hålla ut nu. Har som mål att börja med fram till jag går på semester i alla fall. Blir 26 dagar
Låter som en bra plan! Håll ut till semestern och fira in den med en iskall, alkoholfri cider eller något annat gött.

Ja, utan min fru som hjälp hade jag haft det mycket svårare. Tror inte jag lyckats hålla mig nykter utan henne faktiskt. Man behöver stöd från familj och vänner, att de förstår allvaret och stödjer en. Min närmsta vän och min fru dricker knappt någon alkohol alls och hjälper till det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in