2025-02-23, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Vem annars är jag gör det? En del läkare säger ju även den frasen. Tack för dina förslag om mat och träning men det är inte där problemet sitter. Jag måste sluta dricka öl! Har gått upp från 84 till 131 kg på drygt 3.5år (sen jag kom med i laro)
Jag tänker mer på att vi med beroenden (aktiva eller i bagaget) aldrig kan lita helt på oss själva. När vi väl bränt den säkringen en gång så vet man ju hur lätt det är att byta ett beroende mot ett annat. Vi är experter på att lura oss själva.

Men det låter bra att bli av med alkoholen i vilket fall. Nästan 50 kg vikt är inte att leka med! Kämpa på!
Citera
2025-02-23, 16:31
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Jag tänker mer på att vi med beroenden (aktiva eller i bagaget) aldrig kan lita helt på oss själva. När vi väl bränt den säkringen en gång så vet man ju hur lätt det är att byta ett beroende mot ett annat. Vi är experter på att lura oss själva.

Men det låter bra att bli av med alkoholen i vilket fall. Nästan 50 kg vikt är inte att leka med! Kämpa på!

Jag förstår hur menar. Men jag ser inte framför mig att jag lyckas tjata till mig Baklofen och sen får hämta ut ett recept som jag kan knarka upp på tre dagar. Baklofen har tack och lov en väldigt låg missbrukspotential och det är inte alls säkert att jag ens skulle tycka om det.
Jag ser framför mig att läkaren på laro till slut förstår mitt problem och kan gå med på att jag får mig en dos Baklofen övervakat samtidigt som jag får mitt Suboxone.
Citera
2025-02-24, 02:16
Medlem
Tror mkt väl du kan få baclofen mot alkoholism. En läkare på en beroendemotagning föreslog det för mig en gång.

Mvh
Citera
2025-02-24, 09:31
Medlem
Citat:
Jag förstår hur menar. Men jag ser inte framför mig att jag lyckas tjata till mig Baklofen och sen får hämta ut ett recept som jag kan knarka upp på tre dagar. Baklofen har tack och lov en väldigt låg missbrukspotential och det är inte alls säkert att jag ens skulle tycka om det.
Jag ser framför mig att läkaren på laro till slut förstår mitt problem och kan gå med på att jag får mig en dos Baklofen övervakat samtidigt som jag får mitt Suboxone.
Då är jag med - hoppas du får det utskrivet då och att det funkar.
Kämpa på!
Citera
2025-02-24, 12:03
Medlem
Dimaks avatar
Skötte mig rätt fint i höstas mellan oktober och december men vid julen där blev det krök fredag och lördag varje vecka fram tills nu då. Blev arbetslös nu så tänkt sluta med skiten.

Funkar inte detta vaknade upp idag med världens skitigaste lägenhet och skriker alkis om någon skulle besökt mig.

Problemet är för mig enbart helg drickandet och jag har märkt att jag kan bara ta 1,2,3 öl sen spårar det och jag kan inte sluta så tänkt sluta innan det blir ett större problem.
Citera
2025-02-24, 16:23
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Då är jag med - hoppas du får det utskrivet då och att det funkar.
Kämpa på!

Bra att vi förstår varandra Jag kan förstå att det kan verka som att jag bara jagar ett läkemedel för att missbruka det men jag ser Baklofen som min kanske sista utväg till att dämpa alkoholsug.
Det finns ju inga mirakelpiller i detta fall, jag måste göra det mesta av jobbet själv men jag upplevde inte att Campral hade nog med effekt.
Jag bad min kontaktperson på laro idag att ta upp detta med läkaren på ronden imorgon. Jag vet redan nu vad svaret kommer att bli men jag måste ju iaf prova.
Jag undrar hur läkaren tänker om hon svarar nej... är det bättre att jag dricker sönder min lever än att jag får prova ett preparat (som enligt väldigt många studier) har bra effekt mot alkoholsug?
Jag tror att svaret kommer från läkaren kommer att bli; Baklofen är inte ändat för detta + att det finns en viss risk för missbruk och att jag har sidomissbrukat för mycket.
Jag har börjat kunna läsa laroläkaraens tankar
Senast redigerad av KringEx 2025-02-24 kl. 16:25.
Citera
2025-02-28, 07:00
Medlem
Citat:
Bra att vi förstår varandra Jag kan förstå att det kan verka som att jag bara jagar ett läkemedel för att missbruka det men jag ser Baklofen som min kanske sista utväg till att dämpa alkoholsug.
Det finns ju inga mirakelpiller i detta fall, jag måste göra det mesta av jobbet själv men jag upplevde inte att Campral hade nog med effekt.
Jag bad min kontaktperson på laro idag att ta upp detta med läkaren på ronden imorgon. Jag vet redan nu vad svaret kommer att bli men jag måste ju iaf prova.
Jag undrar hur läkaren tänker om hon svarar nej... är det bättre att jag dricker sönder min lever än att jag får prova ett preparat (som enligt väldigt många studier) har bra effekt mot alkoholsug?
Jag tror att svaret kommer från läkaren kommer att bli; Baklofen är inte ändat för detta + att det finns en viss risk för missbruk och att jag har sidomissbrukat för mycket.
Jag har börjat kunna läsa laroläkaraens tankar
Hur gick det för dig?
Citera
2025-02-28, 09:12
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Hur gick det för dig?

Jag ska börja med Baklofen 🙂 idag eller imorgon
Citera
2025-02-28, 11:22
Medlem
Citat:
Jag ska börja med Baklofen 🙂 idag eller imorgon
Ojdå! Grattis och hoppas det funkar!
Citera
2025-02-28, 15:47
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ojdå! Grattis och hoppas det funkar!

Dom har beställt, det var tydligen slut Baklofen på Laros medicinlager så på måndag, senast tisdag tar jag första dosen
Bara placeboeffekten, att jag verkligen tror på Baklofen och vill att det ska fungera, gör garanterat att effekten iaf blir hyfsad (om det skulle visa sig att Baklofen inte fungerar på mig). Men jag tror att den kommer att göra skillnad, så min förväntanseffekt + Baklofen kommer att bli lyckat!
Citera
2025-02-28, 16:06
Medlem
Citat:
Dom har beställt, det var tydligen slut Baklofen på Laros medicinlager så på måndag, senast tisdag tar jag första dosen
Bara placeboeffekten, att jag verkligen tror på Baklofen och vill att det ska fungera, gör garanterat att effekten iaf blir hyfsad (om det skulle visa sig att Baklofen inte fungerar på mig). Men jag tror att den kommer att göra skillnad, så min förväntanseffekt + Baklofen kommer att bli lyckat!
Typiskt! Men helgen går fort.

Ja, placebo är starkt - rätt otroligt faktiskt. Mot slutet, när jag drack varje dag, hade jag en sån sjuk känsla varje dag efter jobbet när jag skulle knäppa första ölen. Det var som att kroppen tände på alla cylindrar för att den visste att "nu jäklar vankas det alkohol!"
Och så känner jag mig fortfarande full om jag sitter på restaurang eller pub i trevligt sällskap - placebofylla Har till och med varit så att frugan trott att jag druckit för att jag började bete mig som om jag druckit.

Men jag håller tummarna för dig och kämpa på!!
Citera
2025-03-01, 22:33
Medlem
Dimaks avatar
Lördag och är nykter, orkar inte mer räckte med två månader krök OBS enbart helger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in