2023-05-31, 12:29
Medlem
Jag vill sluta dricka. Dricker alldeles för mycket. Igår drack jag mina sista öl på ett bra tag. Så nu börjar det.
Citera
2023-05-31, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Igår gick det åt helvete. Glad som fan för helnyktert i 14 dagar tänkte jag att jag kan nog ha alkohol hemma utan att dricka upp hela skiten i ett svep. Det kunde jag inte. I dag är det bara en slatt kvar och den dricker jag nog upp i dag. Får börja bryta pinnar på ny kam i morgon.
Det är så ibland, ett steg fram, två bak. Yes, bara ta nya tag imorgon! Kämpa på!

Citat:
Ursprungligen postat av forumuser
Jag vill sluta dricka. Dricker alldeles för mycket. Igår drack jag mina sista öl på ett bra tag. Så nu börjar det.
Härligt! Kämpa på nu!
Citera
2023-05-31, 17:10
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Igår gick det åt helvete. Glad som fan för helnyktert i 14 dagar tänkte jag att jag kan nog ha alkohol hemma utan att dricka upp hela skiten i ett svep. Det kunde jag inte. I dag är det bara en slatt kvar och den dricker jag nog upp i dag. Får börja bryta pinnar på ny kam i morgon.

Aldrig, aldrig, aldrig ha alkohol hemma, det slutar aldrig med att man "sparar"....

Alla är olika, skit i att räkna dagar - känns (för mig) bara som en slags inverterad nedräkning till att man tar nästa återfall = not good. Bättre att "bara låta det flyta på". (iofs lätt att sitta här och vara kaxig med antabus, verkliga kampen börjar att hålla sig nykter utan antabus, men mina försök med "räkna dagar" har inte funkat då heller).
Citera
2023-05-31, 17:12
Medlem
Jag kan dricka 10 långhylsor om dagen veckor i sträck men sen kan jag vara nykter utan problem i x antal dagar av anledning y.

Jag kan gå in på en pub och dricka kaffe när jag bestämt mig för att inte dricka.

Är jag alkoholist eller blir jag det så småningom?
Citera
2023-05-31, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boetsman
Jag kan dricka 10 långhylsor om dagen veckor i sträck men sen kan jag vara nykter utan problem i x antal dagar av anledning y.

Jag kan gå in på en pub och dricka kaffe när jag bestämt mig för att inte dricka.

Det låter extremt riskfyllt, även om du kanske inte är alkis än. Är det på semestern då eller kör du på samma vis till vardags med jobb samtidigt? Går ditt drickande ut över ditt liv (familj, vänner?) Någon i din närhet som uttryckt oro för dina alkoholvanor?
Citera
2023-06-01, 19:05
Medlem
Citat:
Citerar dig men frågan ställs till alla i tråden. Jag har ett problematiskt drickande. I snitt kanske 14 enheter men i bland bra mycket mer. Nästan alltid koncentrerat till helger. Jag känner att jag för första gången på riktigt allvar vill ta itu med detta men är orolig för alla sociala situationer där man förväntas kunna dricka lite alkohol och sen stanna med det. Jag kan stanna efter 1 öl, jag kan stanna efter 2 öl, men efter 3 öl blir det gärna många fler.

Först nu har jag börjat googla en hel del om det här och insett att just Naltrexon sannolikt skulle kunna hjälpa mig väldigt mycket. Problemet är bara att för att få tag på det måste jag till en läkare som antagligen kommer rapportera mig till Trafikstyrelsen med risk för indraget körkort. Det kan jag inte riskera eftersom kk är viktigt både i jobbet och privat.

Så frågan är egentligen 3-delad, jag tror nog att jag klarar detta själv. Jag har aldrig varit så motiverad som nu. Men ni som testat både med och utan Naltrexon, hur stor skillnad gjorde den för er?

Hur stor är risken att husläkaren som jag haft de senaste 14 åren anmäler mig till Trafikstyrelsen för utredning? Det var länge sedan jag var där för jag är typ aldrig sjuk men det är en rätt trevlig läkare och vi morsar på varandra om vi ses på gatan eller i garaget där vi båda parkerar, han för jobbet och jag för boendeparkering. Mitt jobb är väldigt ansvarsfullt och alla berömmer mig för hur jag sköter det så det mesta funkar förutom att jag helt enkelt dricker för mycket.

Törs man köpa Naltrexon på ett nätapotek? Kommer det fram och är det rätt substans? Har kikat lite på det som länkas här (Revia, dyrt men ekonomin är inte ett problem för mig) https://se.addictednot.com/buy.html

Reflektioner och funderingar?
Man kan inte lita på läkarna, måste snart ta prover för körkortet för jag hamnade på psyket pga alkohol/droger
Fortfarande nykter btw😁
Senast redigerad av dudelidu 2023-06-01 kl. 19:07.
Citera
2023-06-01, 20:52
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boetsman

Bästa prognostisering jag kan göra, "maximum likelyhood";

A) Nej, inte alkoholist

B) Inte nödvändigtvis. (men du verkar "ligga i träningsläger"... ).
Citera
2023-06-02, 11:52
Medlem
Första dagen utan alkohol, wooho. :S

Köpte ett sista symboliskt sexpack Sierra Nevada Pale Ale igår.
Ett sexpack, för min romantiska föreställnings skull. Symboliskt och fint.
Sparade en av ölen och den står oöppnad framför mig på en särskild plats. Den står där och jag vill att den ska stå där under lång tid. För att påminna mig själv om mina alkoholproblem. Mitt mål är att inte köpa alkohol på lång tid. Jag säger inte nej till alkohol och narkotika, jag säger bara ja till livet.
Senast redigerad av forumuser 2023-06-02 kl. 11:56.
Citera
2023-06-02, 13:59
Medlem
Voelsens avatar
Citat:

Grattis!
Själv är jag på tredje dagen. Även tredje dagen utan cigg
Går faktiskt ganska bra.
Citera
2023-06-02, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Grattis!
Själv är jag på tredje dagen. Även tredje dagen utan cigg
Går faktiskt ganska bra.

Härligt. Fy, att slå nikotinet samtidigt. Det är imponerande, hoppas att du kan bli kvitt din börda.
Jag kanske ska sluta snusa också, men just för tillfället fortsätter jag ett tag till. Men det är onekligen en dålig vana. Man blir ju inte ens berusad. Nikotin är bara bra när man väl är beroende. Så jävla värdelöst egentligen. Ursäkta mitt okristliga språkbruk. Lycka till iallafall!
Citera
2023-06-02, 15:20
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Härligt. Fy, att slå nikotinet samtidigt. Det är imponerande, hoppas att du kan bli kvitt din börda.
Jag kanske ska sluta snusa också, men just för tillfället fortsätter jag ett tag till. Men det är onekligen en dålig vana. Man blir ju inte ens berusad. Nikotin är bara bra när man väl är beroende. Så jävla värdelöst egentligen. Ursäkta mitt okristliga språkbruk. Lycka till iallafall!

Haha, jag snusar ju .... nikotin får jag ändå i övermått.
Rökningen har varit nervös tvångshandling. Ett dyrt nervproblem.
Citera
2023-06-02, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Haha, jag snusar ju .... nikotin får jag ändå i övermått.
Rökningen har varit nervös tvångshandling. Ett dyrt nervproblem.

Japp, dyrt och väldigt onyttigt. Jag rök innan, men började snusa. Pallade inte längre dra ner rök i lungorna. Det var den tanken som fick mig att sluta...snuset känns ganska harmlöst men det är klart, det ger väl super-cancer det också. Säkert influensa och aids också.

Någon last får man vill ha för att öka sitt dopamina mående lite. Men det ska inte vara alkohl längre iallafall! Är du motiverad att sluta?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in