2022-10-31, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sabbi
Shit vad ni kämpar! Varit i kontakt med sjukvården nu för att få lergigan utskrivet, så att jag orkar med abstinensen när jag ska sluta dricka
Fan va bra! vet inget om lergigan men riktigt bra gjort att du kontaktat vården

Kämpa på!
Citera
2022-10-31, 19:38
Medlem
Drygt 2 månader nykter nu….förutom ett litet, litet felsteg i mitten på sept.

Jag var dock sjukt nära att trilla dit i helgen. Ingenting hindrade mig egentligen…men jag kom och tänka på hur jävla värdelöst det är att vara bakis och att jag kommer bli tvungen att dricka i flera dagar för att få ut nåt av fyllan. Jag lät bli, vilket jag är tacksam över. Men jag måste erkänna att jag börjar tycka att livet är ganska kämpigt. Jag har garanterat ADHD och jag kunde åtminstone se fram emot att det blev lite lugnare i huvudet när jag drack. Är en typisk självmedicinerare. Nu måste jag dock stå ut med den här jävla tristessen 24/7… Valet är enkelt egentligen, då livet med alkohol är så extremt sunkigt och deprimerande. Lite drygt att behöva välja mellan 2 ganska pissiga alternativ bara😡
Citera
2022-11-01, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Drygt 2 månader nykter nu….förutom ett litet, litet felsteg i mitten på sept.

Jag var dock sjukt nära att trilla dit i helgen. Ingenting hindrade mig egentligen…men jag kom och tänka på hur jävla värdelöst det är att vara bakis och att jag kommer bli tvungen att dricka i flera dagar för att få ut nåt av fyllan. Jag lät bli, vilket jag är tacksam över. Men jag måste erkänna att jag börjar tycka att livet är ganska kämpigt. Jag har garanterat ADHD och jag kunde åtminstone se fram emot att det blev lite lugnare i huvudet när jag drack. Är en typisk självmedicinerare. Nu måste jag dock stå ut med den här jävla tristessen 24/7… Valet är enkelt egentligen, då livet med alkohol är så extremt sunkigt och deprimerande. Lite drygt att behöva välja mellan 2 ganska pissiga alternativ bara😡
Bra! Kämpa på!

Det fetmarkerade känner jag så väl igen. Det ständiga kaoset i huvudet fick ge vika när jag drack, man kunde njuta av en film utan att tankarna rusade i 1000 knyck och sedan somna som ett svin. Tyvärr blev ju den positiva effekten mindre och mindre i takt med att de negativa konsekvenserna ökade.

Men nu får vi lära oss att leva med det här igen. Har fått mirtazapin utskrivet så jag får i alla fall sova på nätterna (istället för att ligga vaken till kl. 4 pga en massa ideer eller ångest). Har du varit i kontakt med vården?
Citera
2022-11-01, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Bra! Kämpa på!

Det fetmarkerade känner jag så väl igen. Det ständiga kaoset i huvudet fick ge vika när jag drack, man kunde njuta av en film utan att tankarna rusade i 1000 knyck och sedan somna som ett svin. Tyvärr blev ju den positiva effekten mindre och mindre i takt med att de negativa konsekvenserna ökade.

Men nu får vi lära oss att leva med det här igen. Har fått mirtazapin utskrivet så jag får i alla fall sova på nätterna (istället för att ligga vaken till kl. 4 pga en massa ideer eller ångest). Har du varit i kontakt med vården?

Tack för feedback! Skönt att folk känner igen sig.

Jag har inte varit i kontakt med vården ang mitt missbruk. Däremot så har jag varit i kontakt med vården för min ångest (GAD) och har gått på SSRI under en lång period. Utan SSRI så hade mitt liv varit en total pina. Men SSRI:n hjäper ju inte mot min hjärnas överaktivitet… Är lite negativ till ytterligare mediciner då jag har stor respekt för min förmåga att missbruka allt som kommer i min väg😊 Men det kanske är värt ett försök om det börjar bli alldeles för lockande med flaskan…

Ja, som du säger, att få glo på en film och bara njuta av en annan värld ett tag…vilken lyx.
Citera
2022-11-01, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Tack för feedback! Skönt att folk känner igen sig.

Jag har inte varit i kontakt med vården ang mitt missbruk. Däremot så har jag varit i kontakt med vården för min ångest (GAD) och har gått på SSRI under en lång period. Utan SSRI så hade mitt liv varit en total pina. Men SSRI:n hjäper ju inte mot min hjärnas överaktivitet… Är lite negativ till ytterligare mediciner då jag har stor respekt för min förmåga att missbruka allt som kommer i min väg😊 Men det kanske är värt ett försök om det börjar bli alldeles för lockande med flaskan…

Ja, som du säger, att få glo på en film och bara njuta av en annan värld ett tag…vilken lyx.
Ok, då är du "inne i vårdsvängen" redan så att säga

Ja kanske det vore värt att göra en utredning? Om det är adhd så finns ju medicin, har ett äldre syskon som fick sin diagnos i vuxen ålder och tycker medicinen ökat livskvaliteten avsevärt. Har själv funderat på det många gånger men samtidigt är det kul att ha en överaktiv hjärna ibland (om man får en konstruktiv ide).

Men jag förstår din oro för mediciner, känner lika dant.
Citera
2022-11-01, 14:41
Medlem
Så jäkla jobbigt! Skulle hämta ut min medicin men då var den slut! Fan, hade behövt ha den idag för abstinensen, nu blev det istället lite öl. Fan fan!!
Citera
2022-11-01, 16:52
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Så jäkla jobbigt! Skulle hämta ut min medicin men då var den slut! Fan, hade behövt ha den idag för abstinensen, nu blev det istället lite öl. Fan fan!!

Nya tag imorgon min vän, döm inte dig själv för hårt.

Sitter själv på femte dagen vit, kallsvettas, skakis och ångesten är inte helt nådig, det är lika givande varje gång.
Citera
2022-11-01, 17:31
Medlem
Citat:
Det löser sig! Nya tag imorgon - finns det fler Apotek där du bor? Ibland kan det vara slut på ett ställe så får man åka till nästa som har i lager.

---

På tal om något helt annat, så börjar det dra ihop sig till Jul och Nyår. Blir nyktert för första gången på ganska precis 20 år, så det ska bli intressant.
Citera
2022-11-01, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalitetssnus
Nya tag imorgon min vän, döm inte dig själv för hårt.

Sitter själv på femte dagen vit, kallsvettas, skakis och ångesten är inte helt nådig, det är lika givande varje gång.
Bra kämpat!
Dag 5-6 brukar det värsta vara över för egen del, så hoppas du vaknar upp imorrn och känner dig betydligt bättre än idag
Citera
2022-11-01, 18:03
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Bra kämpat!
Dag 5-6 brukar det värsta vara över för egen del, så hoppas du vaknar upp imorrn och känner dig betydligt bättre än idag

Tack! Jag håller tummarna för det jag med, det är dock hanterbart då jag bara varit på flaskan i ett par månader, om väldigt intensivt.

Hur tänker du kring högtiderna? Fixar du att röra dig kring alkohol?
Citera
2022-11-01, 18:10
Medlem
Kaninbebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalitetssnus
Tack! Jag håller tummarna för det jag med, det är dock hanterbart då jag bara varit på flaskan i ett par månader, om väldigt intensivt.

Hur tänker du kring högtiderna? Fixar du att röra dig kring alkohol?

Hur mycket har du druckit dessa månader?
Citera
2022-11-01, 18:17
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaninbebis
Hur mycket har du druckit dessa månader?

Vet inte riktigt, druckit till minnesluckor varannan dag i ca en månad. Månaden innan dess runt 10 50cl öl varannan dag. Den innan dess var det mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in